Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună în comunitate”

O acțiune de proiect plină de speranță și bucurie, la S.A.M. „G. Barițiu”

„Împreună în comunitate”

„Cu entuziasm și dăruire, am pornit această acțiune de proiect, care timp de opt luni a adus speranță, bucurie, încredere, unui grup de tineri cu dizabilități severe din comunitatea noastră, tineri depășiți de vârstă (peste 17 ani) și neșcolarizați.”

Cine-și întoarce fața către acești tineri?
Cu același entuziasm, ne-a primit și pe noi, ieri (13 mai 2008), dna prof. ing. Neli Negruț, așa cum au pornit și în acțiunea de proiect - „ Împreună în comunitate” - cadrele didactice și tinerii Școlii de Arte și Meserii „George Barițiu” din Oradea, cu speranța că membrii comunității, oameni de afaceri, politicieni, aflând mai multe despre acești tineri, își vor întoarce fața spre ei și vor găsi de cuviință să le ofere câteva firimituri căzute de pe masa lor îmbelșugată.
În plină campanie electorală, se așteaptă ca măcar acum, unii să se sensibilizeze, făcând o bună impresie, cu impact la ale(r)gători.
Proiectul este finanțat prin granturi M.E.C.T., asigurîndu-se astfel pentru 30 de tineri terapie ocupațională, psihoterapie, kinetoterapie în cadrul a trei ateliere protejate. Pe domenii specifice, aceste ateliere cuprind dotări pentru feronerii decorative, deco-art, și atelier de produse artizanale. În raidul nostru prin atelierele și cabinetele școlii, am fost însoțiți de prof. ing. Neli Negruț, care ne-a dat informațiile și explicațiile necesare.
În atelierul de feronerii, ieri, la orele amiezii, se desfășura o activitate comună a elevilor școlii cuprinși în proiectul Comenius și acești tineri cu dizabilități severe pentru formarea abilităților practice de asamblat cutii decorative,  de executat picturi pe mulaje de ipsos și de realizare a unor decorațiuni din mărgele. Pe Florin l-am găsit la strung, iar Ștefi executa saboți din plastic pentru mobilier școlar (o comandă pentru o școală), îndrumați de prof. ing. Viorica Ionaș și maistrul Gavril Pupoieș. În atelierul de decorațiuni, elevii executau decorațiuni din flori uscate pentru felicitări. În cabinetul de psihoterapie, am asistat la o activitate „Focus-grup”, unde directorul instituției, prof. Alina Vese și prof. ing. Neli Negruț au realizat chestionarea mămicilor acestor tineri pentru aflarea concluziilor la care au ajuns în urma activităților derulate. Mămicile participante la discuții au propus formarea unui comitet de inițiativă pentru continuarea proiectului, în vederea obținerii de fonduri, urmând să fie împărțite pliante în comunitate pentru sensibilizarea membrilor comunității și găsirea de sponsori (care îi pot sprijini cu bani sau resurse materiale ori achiziționând produsele finale ale proiectului, prezentate în cadrul unei frumoase expoziții). Dacă în aceste ateliere, munca este brățară de aur, iar rezultatele se văd imediat, în cabinetul de kinetoterapie sau în cel psihologic, prof. Andreea Hirțe și psiholog Felicia Felecan culeg roadele în timp, progresele obținute în kinetoterapie și consilierea educațională sunt evidente, dar numai pentru cei care sunt mereu cu ochii pe acești tineri, respectiv, dascălii lor și părinții. Cu acești tineri „uitați de lume” trebuie să se lucreze mult la ridicarea moralului și la întărirea încrederii în sine, dezvoltarea autonomiei personale și cultivarea satisfacției unei munci împlinite.
Ultimul cabinet vizitat a fost cel medical, unde dna doctor Domnica Oargă veghează în permanență la starea lor de sănătate. Zilele acestea s-a încheiat o nouă campanie de vaccinare.
Revenind la proiectul acestor tineri, sugestiv intitulat „Împreună în comunitate”, prof. ing. Neli Negruț, coordonatorul de proiect, dorește să felicite acești tineri pentru produsele obținute și să mulțumească echipei de proiect (prof. Alina Vese, directorul școlii, Viorica Podilă, contabil șef, prof. ing. Viorica Ionaș, psiholog Felicia Felecan, maistru Gavril Pupoieș și pedagog Lucian Sonea), administratorului școlii (Florian Bungău), dar și partenerilor și sponsorilor proiectului (S.C. CIAC, director, ing. Ioan Mintaș), cu ajutorul cărora, timp de opt luni, pe perioada derulării proiectului, acești tineri au primit, zilnic, o gustare.
Să mai spunem că joi (22 mai), în cadrul „Zilelor școlii”, va avea loc diseminarea proiectului ”Împreună în comunitate”, demarat în luna octombrie 2007 și finanțat cu 10.000 de euro de către M.E.C.T prin programul de granturi, sumă din care au fost achiziționate materiile prime și materialele, precum și toate materialele și utilajele cu care au fost dotate atelierele și cabinetele.
 Săptămâna viitoare, „Zilele școlii” și întâlnire de proiect Comenius   
De luni până joi, inclusiv (19-22 mai), la S.A.M. „George Barițiu”, în cadrul „Zilelor școlii”, se va desfășura întâlnirea  de proiect Comenius, aflat în cel de-al doilea an de derulare. În cadrul proiectului „You and me in the environment”, echipa de la „George Barițiu” va primi vizita a 17 elevi și profesori, parteneri de proiect din Germania, Polonia și Islanda. Pentru ca reuniunea să fie cât mai eficientă și plăcută, gazdele au pregătit un program bogat și variat, cuprinzând întâlniri de lucru în cadrul proiectului, vizitarea atelierelor și cabinetelor școlii și a altor școli din municipul Oradea, o întâlnire cu primarul Oradiei, excursii la Peștera Urșilor (de la Chișcău) și la Cluj-Napoca, iar joi (22 mai), activități speciale prinse în buchetul „Zilelor școlii”. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună în comunitate”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:55:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...