Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Studenții de azi, profesioniștii de mâine”

Conferință de Management al carierei pentru studenții de la Facultatea de Științe

„Studenții de azi, profesioniștii de mâine”

Astăzi, miercuri, 22 octombrie 2014, cu începere de la ora 16, la Cantina Universității, va avea loc Conferința de Management al carierei, dedicată studenților Facultății de Științe, organizată în cadrul Proiectului POSDRU/ 160/ 2.1/ S/ 137280/ „Studenții de azi, profesioniștii de mâine".

Acest proiect este implementat de Universitatea din Oradea în calitate de partener.
Obiectivul general al proiectului constă în îmbunătățirea inserției pe piața muncii în domenii profesionale relevante specializării studiate și propriului set de competențe, prin dezvoltarea aptitudinilor de muncă ca urmare a participării la un program integrat de consiliere și orientare profesională.
 Conferința de Management al Carierei reprezintă prima întâlnire oficială cu studenții. În cadrul proiectului vor avea loc 16 conferințe, organizate în funcție de domeniul de studiu/ facultate. Evenimentul va avea o durată estimată de trei ore și se va desfășura după următoarea structură: în debutul conferinței, studenții vor primi mapele proiectului și vor semna lista de prezență. În cele ce urmează, se vor oferi informații suplimentare cu privire la proiect. Etapa succesivă constă în prezentarea ghidurilor ce conțin informații cu privire la modul în care se redactează un CV cu impact, scrisoarea de intenție, comportamentul adecvat în cadrul unui interviu. Următoarea secțiune este dedicată invitaților din mediul socio-economic, profesioniști din domeniul specific fiecărei conferințe, care vor prezenta informații despre traseul lor educațional și profesional și vor răspunde întrebărilor adresate de către studenți. Ultima parte este dedicată discuțiiilor între studenți și invitați, dar și discuțiilor între studenți și membrii echipei.
 Invitații speciali sunt: prof. Liliana Antonescu, dr. Gheorghe Carp - manager al  Spitalului clinic județean de urgență Oradea, prof. metodist Nicoleta Maghiar, biolog principal Petronela Naghi, lect. univ. dr. Ioan Oswald și biolog specialist Maria Sirca. În discursul lor, invitații vor vorbi despre traseul lor educațional, despre provocările și dificultățile meseriei alese. Studenții vor afla care sunt pașii care ar trebui să îi facă pentru a ajunge să practice meseria pe care au ales-o.
La această întâlnire vor participa toți membrii echipei de implementare a proiectului de la Universitatea din Oradea: prorector conf. univ. dr. Trip Simona - coordonator activități partener, prof. univ. dr. Filip Sanda - asistent coordonator activități partener, ec. Costinaș Daniela - expert financiar, conf. univ. dr. Toderaș Monica - coordonatorul local vizite la companii, psiholog Maghiar Daniela - coordonator local grup țintă, psiholog Judea Adela - expert informare și publicitate, psiholog Bodea Dana - coordonator local evenimente.
Judea Adela

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:01 Ora standard a Europei de Est