Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au debutat activitățile din cadrul proiectului „Lectura creativă”

Miercuri, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”

Au debutat activitățile din cadrul proiectului „Lectura creativă”

Miercuri, 15 octombrie 2014, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", au debutat activitățile educative din cadrul proiectului „LECTURA CREATIVĂ".

Proiectul este derulat de Facultatea de Litere,  Departamentul de Psihologie, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (APCE) și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor  și are ca scop dezvoltarea abilităților pentru lectură, a abilităților creative,  de cooperare și socio-morale ale copiilor din clasele a III-a și a IV-a din câteva școli din municipiu. Proiectul-pilot, desfășurat pe parcursul acestui an școlar, implică lecturarea aceleiași cărți de către toți elevii participanți, anume, „Alice în țara minunilor" de Lewis Carroll, urmată de o sesiune de comentare și analizare a cărții împreună cu membrii proiectului, găzduită de Biblioteca Județeană, în fiecare zi de 15 a lunii.  Etapa următoare presupune alcătuirea unui text format din maximum 200 de cuvinte pe o temă  stabilită de membrii proiectului. Textele care vor intra în concurs trebuie să fie elaborate în timp de 1 lună, trebuie să fie scrise de mână și să fie trimise la Biblioteca Județeană  prin poștă. Jurizarea textelor se face lunar de către comisia numită pentru această activitate a proiectului. Finalizarea competiției are loc la sfârșitul lunii decembrie 2014 pentru elevii clasei a IV-a, respectiv la începutul lunii iunie 2015 pentru elevii clasei a III-a. La prima întâlnire au participat elevii clasei a IV-A, alături de d-na prof. Georgeta Tifor și de d-na profesor de limba română Felicia Holhoș (Colegiul Național „Iosif Vulcan").
Coordonatorii proiectului sunt prof. univ. dr. Magda Danciu (Facultatea de Litere), lector univ. dr. Daniela Roman (Departamentul de Psihologie) și lect. univ. dr. Simona Laurian (APCE).
Întâlnirea cu echipa de specialiști implicați în proiect, participarea la activitățile din cadrul proiectului este un prilej de  asigurare a unui fructuos schimb de experiență între membrii proiectului, care  permite elevilor împărtășirea bucuriilor oferite de lectura cărții, care să le trezească dorința și interesul pentru lectură,  dar și pentru viitoare întâlniri, spre mulțumirea lor și a părinților lor.  
Lect. univ. dr. Daniela Roman
Departamentul de Psihologie, Universitatea din Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au debutat activitățile din cadrul proiectului Lectura creativă".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:58 Ora standard a Europei de Est