Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost sărbătoriți premianții naționali ai Patrulei de Reciclare din județul Bihor

Vineri, la Oradea Shopping City

Au fost sărbătoriți premianții naționali ai Patrulei de Reciclare din județul Bihor

Alexandra Arnăutu, managerul general al proiectului „Patrula de Reciclare” și echipa sa (Andreea Negriceanu, Gabriela Tranciuc și Claudia Geicu) au venit vineri (10 octombrie 2014) la Oradea pentru a sărbători premianții bihoreni ai proiectului „Patrula de Reciclare”.

La evenimentul, găzduit de Oradea Shopping City, au fost invitate să participe toate cele 33 de patrule de reciclare care au situat județul Bihor între cele patru județe care au câștigat premiul național în anul școlar 2013 – 2014.  
„Program național de mediu „Patrula de reciclare” a început în 2011. Bihorul este la prima participare în program și a ieșit județ câștigător. Premiul național a însemnat strângerea a 50 de grame de echipamente electrice și electronice per locuitor. Este minunat că un județ care participă pentru prima oară, a reușit să-și mobilizeze comunitatea în așa fel încât să fie alături de copii și de profesorii lor. Au fost 33 de patrule care au participat, 33 de unități școlare, pe lângă celelalte 1.000 din toată țara. Și au dovedit că nu vârsta copiilor contează, nu mediul în care locuiesc, rural sau urban, ci implicarea dascălului și a lor și felul în care reacționează comunitatea în care trăiesc la chemarea lor”, ne-a spus managerul general, doamna Alexandra Arnăutu.
Pentru premianții naționali au fost organizate șase ateliere, în funcție de vârstă; un atelier dedicat preșcolarilor și celor din clasele primare, pentru confecționat colaje (pălăriuțe, măscuțe), un atelier de artă tradițională (pentru ornat coronițe de brad, de confecționat brățări și mărgele), atelier de percuție (de bătut la „tobe” – pe găleți din plastic), un altul de animație (ca să învețe să se miște pe scenă, să aibă o prezență plăcută), un atelier Eco (în care învață cum să vorbească cu cei din comunitate, cum să-i convingă; cu scenete, cu piese de teatru) și un atelier de fotografie (să învețe anumite principii, reguli pentru a realiza o fotografie bună).
Atmosfera a fost una de lucru, dar și de distracție, în fața scenei, unde era mare animație, echipele mișcându-se în deplină armonie cu artistul de pe scenă.
Reuniunea și sărbătoarea premianților bihoreni a fost onorată de directorul Cancelariei Instituției Prefectului Bihor, doamna Claudia Timofte și de inspectorul școlar Florin Negruțiu, care au mulțumit și felicitat patrulele, în egală măsură copiii și elevii, profesorii coordonatori, dar și părinții și comunitățile care i-au sprijinit în obținerea premiului național.
În continuare, dorim să vă prezentăm cele 33 de unități de învățământ din județul Bihor care au participat la ediția 2013-2014 a Patrulei de Reciclare și care au fost sărbătorite vineri, ca premianți naționali ai județului Bihor.
Unitățile din Oradea:
Grădinița Nr. 30 - „Mugurel” - Cea mai activă patrulă
Grădinița Nr. 45 – „Ion Creangă”
Grădinița Nr. 27 – „Voinicel”
Școala Gimnazială „Octavian Goga”, dar și structura sa, Grădinița Nr. 42 - „Maria”
Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea
Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”
Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”
Școala Gimnazială Nr.11, structura - Grădinița Nr. 41
Colegiul Național „Mihai Eminescu”
Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”
Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”
Colegiul Tehnic „Traian Vuia”
Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”
Localitățile din județ:
Popești - Liceul Tehnologic Nr. 1 - finalist: Cea mai activă patrulă - 18 acțiuni de colectare
Cusuiuș - Școala Primară Nr. 3
Sudrigiu - Școala Primară Nr.2
Sîntandrei - Școala Gimnazială Nr.1
Tăut - Școala Gimnazială Nr.3
Abram - Școala Gimnazială Nr.1
Tăuteu - Școala Gimnazială Nr.1
Hinchiriș - Școala Gimnazială Nr.2
Sâniob - Școala Gimnazială Nr.1
Rieni - Școala Gimnazială Nr.1
Lazuri de Beiuș - Școala Gimnazială Nr.1
Cherechiu - Școala Gimnazială „Bocskay Istvan”
Cetariu - Școala Gimnazială „Benedek Elek”
Avram Iancu - Școala Gimnazială Nr.1
Valea lui Mihai - Școala Gimnazială „Zelk Zoltan”
Nucet - Școala Gimnazială Nr.1
Săcueni - Liceul Teoretic „Petofi Sandor”
Marghita - Liceul Teoretic „Horvath Janos”
Șuncuiuș - Liceul Tehnologic Nr.1
Lista cu premianții bihoreni ai patrulei de reciclare ne-a fost comunicată de Ada Lungu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: Au fost sărbătoriți premianții naționali ai Patrulei de Reciclare din județul Bihor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:40:28 Ora standard a Europei de Est