Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Joi, la Universitatea Oradea, a avut loc

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Universitatea din Oradea în colaborare cu Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad implementează în perioada 2014 - 2015 proiectul „Servicii de pregătire, documentare și acces pentru studenți în programe de licență și masterat în sociologie și asistență socială" (SocioPlus), finanțat din Fondul Social European programul POSDRU nr. contract: POSDRU/156/1.2/G/139751.

În acest sens, joi, 9 octombrie 2014, în clădirea PractiPass a Facultății de Științe Socio-Umane, a avut loc consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială, eveniment la care au fost invitați reprezentanți a 17 instituții care au activități conexe domeniilor Sociologie, Asistență socială și Resurse umane, printre care: Primăria Oradea, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă, Administrația Socială Comunitară Oradea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, precum și reprezentanți ai sectorului ONG, pentru a face parte din Rețeaua SocioPlus.
Întâlnirea a fost moderată de managerul proiectului, dl prof.univ.dr. Adrian Hatos, avându-i alături, în prezidiu, pe decanul Facultății de Științe Socio-Umane, dna prof.univ.dr. Floare Chipea, pe doamna prorector Simona Trip și pe doamna conf.univ.dr. Alina Roman - decan al Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială din cadrul Universității „Aurel Vlaicu" din Arad, în calitate de reprezentant al partenerului de proiect din Arad.
În numele conducerii Universității din Oradea, d-na prorector Simona Trip a salutat participanții  și a felicitat colegii din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială și pentru acest nou proiect, dar și pentru faptul că ei au cele mai multe proiecte din facultate.  „Îi felicit pentru că au avut această idee de a pregăti până la urmă planurile de învățământ în discuție cu mediul socio-economic", a conchis doamna prorector Simona Trip.
Reprezentantul partenerului din Arad, doamna decan Alina Roman a mulțumit Universității din Oradea pentru acest nou parteneriat „care contribuie la dezvoltarea instituțională, a programelor de studii din facultatea noastră, focalizat mai ales pe programul de Asistență socială și pe programul de master, Servicii de asistență socială, care beneficiază prin acest proiect de o abordare inovatoare a domeniului, de încercarea de a ameliora curriculumul celor două programe de studii, astfel încât să corespundă pieței muncii, consolidând colaborarea cu partenerii sociali din Arad".   
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula... cu cerințele pieței"  
 Din cuvântul managerului de proiect Adrian Hatos și al dnei decan Floare Chipea, am aflat scopul, obiectivele și conținutul proiectului: „îmbunătățirea programelor de studiu pentru studenți prin dezvoltarea curriculară, două programe la nivel de licență și trei la nivel de master, identificarea nevoilor existente pe piața muncii la nivel regional și național pentru specializările Asistență Socială și Sociologie la nivel de licență și Gestiunea Resurselor Umane, Managementul Serviciilor Sociale și Managementul Serviciilor de Asistență Socială la nivel de master. În baza studiilor realizate se va face ajustarea conținutului și formei a 5 programe de studiu prin livrarea a 9 module pilot pe parcursul a 2 luni (180 de ore), în care 210 studenți vor aplica instrumente de testare ale curriculei modificate (conținut, structură, tehnici de predare, material didactic, bibliografie).
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula de la Sociologie și Asistență Socială cu cerințele pieței", a concluzionat doamna decan Floare Chipea.  
După derularea unui eveniment similar și la Universitatea parteneră din Arad, se estimează ca rețeaua SocioPlus a proiectului să cuprindă 20 de actori relevanți de pe piața muncii, din mediul public și privat, din cele două județe, Bihor și Arad.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:34:34 Ora standard a Europei de Est