Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Joi, la Universitatea Oradea, a avut loc

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Universitatea din Oradea în colaborare cu Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad implementează în perioada 2014 - 2015 proiectul „Servicii de pregătire, documentare și acces pentru studenți în programe de licență și masterat în sociologie și asistență socială" (SocioPlus), finanțat din Fondul Social European programul POSDRU nr. contract: POSDRU/156/1.2/G/139751.

În acest sens, joi, 9 octombrie 2014, în clădirea PractiPass a Facultății de Științe Socio-Umane, a avut loc consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială, eveniment la care au fost invitați reprezentanți a 17 instituții care au activități conexe domeniilor Sociologie, Asistență socială și Resurse umane, printre care: Primăria Oradea, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă, Administrația Socială Comunitară Oradea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, precum și reprezentanți ai sectorului ONG, pentru a face parte din Rețeaua SocioPlus.
Întâlnirea a fost moderată de managerul proiectului, dl prof.univ.dr. Adrian Hatos, avându-i alături, în prezidiu, pe decanul Facultății de Științe Socio-Umane, dna prof.univ.dr. Floare Chipea, pe doamna prorector Simona Trip și pe doamna conf.univ.dr. Alina Roman - decan al Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială din cadrul Universității „Aurel Vlaicu" din Arad, în calitate de reprezentant al partenerului de proiect din Arad.
În numele conducerii Universității din Oradea, d-na prorector Simona Trip a salutat participanții  și a felicitat colegii din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială și pentru acest nou proiect, dar și pentru faptul că ei au cele mai multe proiecte din facultate.  „Îi felicit pentru că au avut această idee de a pregăti până la urmă planurile de învățământ în discuție cu mediul socio-economic", a conchis doamna prorector Simona Trip.
Reprezentantul partenerului din Arad, doamna decan Alina Roman a mulțumit Universității din Oradea pentru acest nou parteneriat „care contribuie la dezvoltarea instituțională, a programelor de studii din facultatea noastră, focalizat mai ales pe programul de Asistență socială și pe programul de master, Servicii de asistență socială, care beneficiază prin acest proiect de o abordare inovatoare a domeniului, de încercarea de a ameliora curriculumul celor două programe de studii, astfel încât să corespundă pieței muncii, consolidând colaborarea cu partenerii sociali din Arad".   
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula... cu cerințele pieței"  
 Din cuvântul managerului de proiect Adrian Hatos și al dnei decan Floare Chipea, am aflat scopul, obiectivele și conținutul proiectului: „îmbunătățirea programelor de studiu pentru studenți prin dezvoltarea curriculară, două programe la nivel de licență și trei la nivel de master, identificarea nevoilor existente pe piața muncii la nivel regional și național pentru specializările Asistență Socială și Sociologie la nivel de licență și Gestiunea Resurselor Umane, Managementul Serviciilor Sociale și Managementul Serviciilor de Asistență Socială la nivel de master. În baza studiilor realizate se va face ajustarea conținutului și formei a 5 programe de studiu prin livrarea a 9 module pilot pe parcursul a 2 luni (180 de ore), în care 210 studenți vor aplica instrumente de testare ale curriculei modificate (conținut, structură, tehnici de predare, material didactic, bibliografie).
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula de la Sociologie și Asistență Socială cu cerințele pieței", a concluzionat doamna decan Floare Chipea.  
După derularea unui eveniment similar și la Universitatea parteneră din Arad, se estimează ca rețeaua SocioPlus a proiectului să cuprindă 20 de actori relevanți de pe piața muncii, din mediul public și privat, din cele două județe, Bihor și Arad.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:33 Ora standard a Europei de Est