Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O mie și una de frontiere, de Radu Dinulescu

Povestea lui Aladin la Teatrul „Regina Maria

O mie și una de frontiere, de Radu Dinulescu

Spectacolul face parte din Programul Cultural European Cultura 2007-2013.

Coproducþie multinaþionalã, cu implicarea unor artiºti din România, Cehia, Belgia ºi Franþa, spectacolul prezintã povestea unui grup de actori ambulanþi opriþi la trecerea unei frontiere. Pentru a rezolva aceastã problemã, ei improvizeazã pentru poliþistul de frontierã un spectacol de pãpuºi despre aventurile lui Aladin. Datoritã magiei ºi a umorului din piesã, actorii îl conving pe poliþist, dar ºi pe spectatori, cã ºi-au câºtigat dreptul de a traversa frontiera.
Arhetipurile de commedia dell'arte, marionetele clasice cu fire ºi pãpuºile bunaku sunt ingredientele principale folosite pentru a reda fascinanta poveste orientalã, totul fiind îmbogãþit de iluzia decorurilor ºi a imaginilor 3D stereoscopice, create de Armand Richelet Kleinberg, care se aflã la a doua colaborare cu Trupa Arcadia. De aceastã datã, proiectul este mult mai ambițios, tehnica folositã fiind mai avansatã, utilizând un proiector ultraperformant și ochelari 3D activi.
Dupã premiera spectacolului, întreaga echipã va realiza un turneu de 3 sãptãmâni în Cehia și în Franța.
Distribuția: Florian Silaghi, Andrei Fazecaº, Alexandru Pop, Zentania Lupºe, Bianca Priceputu, Gnadig Kornelia.
Regia artisticã: Luis Montoto
Scenografia: Oana Cernea
Asistent scenografie: Rãzvan Chendrean
Imagine 3D: Armand Richelet Kleinberg
Muzica: Marko Ivanovic
Proiectul „Itinerances" se deruleazã în perioada iulie 2013 - iunie 2015 în cadrul Programului Cultural European „Cultura 2007 - 2013" la componenta cooperare internaționalã. Proiectul are un buget total de 405 000 euro din care 200 000 euro sunt finanțare europeanã, iar restul reprezintã participare personalã a celor 4 organizatori: Teatrul „Regina Maria" - organizator principal, Teatrul de Marionete Belfort, Franþa - coorganizator 1, Compagnia Karromato Sobeslav, Cehia - coorganizator 2, Charles Kleinberg Production - Bruxel, Belgia - coorganizator 3.
Proiectul actual este o continuare a proiectului „Vagabondaj", proiect care s-a derulat între 2010 ºi 2012 și care a avut aceiaºi componenți la nivelul organizatorilor, proiect care a permis producerea, la Arad, a primului spectacol din lume care a combinat marionetele cu imaginea stereoscopicã, spectacol care s-a jucat la numeroase festivaluri internaționale în lume: Franța, Cehia, Ungaria, Slovenia, Turcia, SUA.
Liderul de proiect este Radu Dinulescu, regizor de teatru, aflat deja la al doilea proiect european, actualmente angajat al Teatrului „Regina Maria".
Proiectul face parte din strategia managerului Daniel Vulcu de deschidere a Teatrului „Regina Maria" cãtre experienþe internaþionale, cooperãri ºi coproducþii internaþionale.
Ioana Ștef,
secretar literar și coordonator social media

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:06 Ora standard a Europei de Est