Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie 2014.

Debutul în condiții optime a noului an de învățământ
Reunit în ședință plenară, Senatul universitar a analizat și aprobat un set de documente indispensabile debutului în condiții optime a noului an de învățământ superior: statele de funcții, repartizarea locurilor bugetate, rezultatele concursului de ocupare a posturilor pentru cadrele didactice, reducerea taxei de școlarizare cu 50% pentru al doilea program de studii, completarea procedurii bugetului de venituri și cheltuieli cu unele propuneri avansate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, cu referință directă la activitățile didactice prestate de cadrele didactice din învățământul preuniversitar desemnate să conducă și să îndrume practica pedagogică a studenților.
Locurile bugetate, suplimentate de minister
Ca urmare a demersurilor conducerii Universității din Oradea, Ministerul Educației Naționale a suplimentat locurile bugetate alocate în iunie instituției orădene de învățământ superior cu 30 pentru programele universitare de licență, 15 pentru master și 4 pentru studii de doctorat, a precizat rectorul Constantin Bungău în informarea prezentată luni în cadrul ședinței Senatului universitar. În anul de învățământ 2014-2015, Universitatea din Oradea beneficiază de 1.604 locuri pentru ciclul de licență, 750 pentru masterat și 21 aferente studiilor de doctorat.
DHC pentru un membru al academiei de științe tehnice din România
Membrii Senatului universitar au aprobat propunerea Facultății de Construcții și Arhitectură de a acorda titlul de Doctor Honoris Causa domnului prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig, profesor emerit, consultant la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, membru corespondent al Academiei de Științe Tehnice. Începând din 1993 și până în prezent, prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig a susținut programele de studii din domeniul Inginerie Civilă la Universitatea din Oradea.
12 absolvenți de la Universitatea din Oradea, între cei 120 calificați pentru probele practice la INM
În numele Senatului universitar, președintele Sorin Curilă a adresat felicitări Facultății de Drept pentru performanța din acest an. La concursul de admitere organizat de Institutul Național al Magistraturii, 12 candidați, absolvenți ai Facultății de Drept din Oradea, au promovat cu succes examenul scris și testul de raționament logic. Este un rezultat foarte bun dacă se ia în considerare că numărul de înscriși s-a ridicat la 4.000, iar numărul reușiților a fost de 120. Rezultatele plasează facultatea orădeană pe o poziție onorantă, care devansează centre universitare de tradiție.
Omagierea unui universitar orădean
Președintele Senatului, Sorin Curilă, a înmânat luni d-lui conf.univ.dr. Zoltan Carol Pasztai, de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, diploma de onoare și o plachetă a Universității din Oradea pentru rezultatele obținute în cercetarea științifică și implicarea în activitatea Senatului. Zoltan Carol Pasztai a asigurat interimatul la conducerea Senatului universitar până la organizarea instituției conform Legii educației naționale nr. 1/2011 și alegerea președintelui celui  mai important for decizional din Universitatea din Oradea. Universitarul orădean este inițiatorul și promotorul unui concept de Kinetoterapie „Step by step spre viitor cu lădița Zoli", marcă înregistrată la OSIM București în 2011. A publicat 167 de articole, numele său regăsindu-se pe coperta mai multor cărți de specialitate din aria Kinetoterapiei.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:09 Ora standard a Europei de Est