Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”

„Vă invit la colaborare, dialog și la curaj!”

„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”

Miercuri, 1 octombrie 2014, conducerea Universității din Oradea a fost onorată la festivitatea de deschidere a noului an universitar de prezența unor distinși invitați, la cel mai înalt nivel, ca și anul trecut, mai puțin dl ministru delegat Mihnea Costoiu, care nu a mai ajuns, dar și-a trimis mesajul.

Ca și în 2013, la ceremonial au participat parlamentari (dna deputat Florica Cherecheș, dl deputat Ioan Sorin Roman), dl prefect Claudiu Pop, președintele Consiliului Județean Bihor, dl prof. Cornel Popa, dl vicepreședinte Ioan Mang (care apoi s-a retras) și dl primar Ilie Bologan, inspectorul școlar general Nicolae Avram, directori de școli, reprezentanți ai unor instituții și asociații locale și județene, părinți și studenți. Distinsul prorector Sorin Șipoș, învăluindu-ne în evenimente și ancorându-ne în realitate a moderat manifestarea invitându-l pe dl rector Constantin Bungău să radiografieze începutul de an academic.
„Știm cu toții că nu neapărat cantitatea ne interesează, cât calitatea"
Șeful conducerii executive a prezentat „faptele de arme" ale universitarilor orădeni, dar și realitatea crudă a unui nou început, în numele celor 20.000 de studenți și al distinsului corp profesoral (care numără 122 de profesori universitari, 198 de conferențiari, 432 de șefi de lucrări și lectori, 250 de asistenți și 62 de preparatori), cu 30 de titulari mai puțini, cu specializări și programe mai puține, dar cu 284 de parteneriate. „Se observă o concentrare a specializărilor atât la licență, cât și la master, către ceea ce cere piața", remarca domnia sa. În discursul său, dl rector s-a adresat direct măriei sale studentul, și mai cu seamă „bobocilor" (circa 4.700). „Studiile universitate te pot ajuta să faci performanță în domeniul pe care ți l-ai ales numai dacă implicarea ta va fi maximă în procesul de învățare și cercetare oferit de universitate", iar colegilor universitari le-a amintit că „trebuie să depunem un efort mai mare prin încărcarea suplimentară a normelor didactice, dar și pentru a atinge performanțe mai mari în cercetare".
„Dacă cercetare nu e, cunoaștere nu e"
Realist, drept și sincer, președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a abordat problemele în strânsă interdependență cu fenomenele și realitatea imediată, recunoscând că „trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată; (că) dacă cercetare nu e, cunoaștere nu e, iar dacă educație nu e, nici competitivitate nu avem".
„Mulți oameni își petrec viața ca spectatori..."
Din mesajul dlui ministru Răzvan Costoiu, citit de dl prorector Sorin Șipoș, aflăm că acolo Sus, universitatea noastră este bine cotată, ca având un „sistem educațional performant, inovativ"; mai aflăm apoi un secret: că mulți oameni se mulțumesc să privească ca simpli spectatori la fenomenele care îi înconjoară, fără a se implica, fără a lua atitudine, fără a manifesta creativitate... De aceea le cere studenților să participe creativ la nevoile societății. „Vă invit la colaborare, dialog și la curaj, de a face primul pas spre un viitor mai bun".
„Toți factorii de decizie avem obligația să creăm locuri de muncă"
Mândru că este absolvent al universității orădene, dl prefect Claudiu Pop se arată mulțumit de progresele care s-au făcut la universitate și de rezultatele obținute. Reprezentantul guvernului a ținut apoi să tragă un semnal: „Toți cei care suntem aici, toți factorii de decizie avem obligația să creăm locuri de muncă, să creăm oportunități".
„Să luptăm ca ea să fie din ce în ce mai puternică"
Și dl președinte al CJ Bihor, dl profesor Cornel Popa, este mândru de demersul profesional și de calificativul obținut de universitatea noastră, care o situează „între unitățile de elită ale învățământului superior românesc. Îi mulțumesc lui Dumnezeu că ea există. Să luptăm ca ea să fie din ce în ce mai puternică, atât cât depinde de noi". Studenților le-a urat să fie tenace și cât se poate de consecvenți în pregătire. Să fie pildă de atașament pentru județ, oraș și universitate.
Luptător consecvent pentru dezvoltarea municipiului nostru, dl primar Ilie Bolojan rămâne ferm pe poziții, exprimând răspicat că și învățământul superior orădean trebuie să răspundă comenzii sociale, „într-o lume în schimbare, aflată în competiție. „Susțin cu toate forțele universitatea noastră", dar nu poate să accepte că „multe discipline să nu mai fie adaptate la realitatea economică. Trebuie să facem ceva pentru a adapta învățământul superior la realitatea economică. Învățământul nostru nu are nevoie de discursuri, ci are nevoie de resurse financiare, de programe de cercetare corespunzătoare, de măsuri ferme pentru a fi adaptat la situația de astăzi. Vreau să vă asigur de sprijinul fără echivoc al primăriei", a mai spus dl primar Ilie Bolojan.
„Vă mulțumim pentru întârzierea adoptării metodologiei cadru"
Reprezentantul studenților în Senat, Romeo Filip (vicepreședintele studenților în Senat), era pregătit cu un discurs pertinent, special pentru dl ministru, în care să-i reamintească nemulțumirile studenților și asociațiilor studențești vizavi de politica unui minister care permite înființarea de colegii în universități, care să le (și să-i) discrediteze, în sensul de a acredita ideea că în universități pot ajunge studenți și absolvenți care nici măcar „nu au reușit să promoveze primul mare examen al vieții.
Vă mulțumim pentru întârzierea adoptării metodologiei cadru privind funcționarea acestor colegii", a mai spus Romeo Filip.
Atât pentru astăzi!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:30 Ora standard a Europei de Est