Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Adolescenții despre delincvență

Dezbatere la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul

Adolescenții despre delincvență

Luni, 29 septembrie 2014, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea s-a desfășurat o dezbatere organizată de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, reprezentat de inspector școlar pentru educație permanentă și activitate educativă formală și non formală Daniela Duma.

Acțiunea s-a numit „Adolescență fără delincvență" și a avut ca temă răspunderea penală și consecințele legale ale săvârșirii unor fapte antisociale de către adolescenți.
În cadrul activității, tinerii au vizionat filmul „Cheia e la tine!" cuprinzând cazuri concrete ale unor deținuți minori aflați în penitenciare din România. Acesta a fost baza dezbaterii despre consecințele juridice și sociale ale unor fapte și comportamente antisociale. Astfel specialiști din domeniu au prezentat tinerilor aspecte ale delincvenței juvenile cu accent pe cauze, manifestare și modalități de intervenție pentru prevenirea acestui fenomen.
În primul rând au dialogat cu elevii polițiștii de la Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității, Ioana Indrieș, Flaviu Iova și Lăcrimioara Fărcane, prezentându-le situațiile de risc în care se pot afla adolescenții, dar și consecințele sociale și penale ale unor comportamente antisociale. Tot în acest context a vorbit și Delia Cormoș, psiholog la Penitenciarul Oradea, care a prezentat implicațiile psihologice, pe termen lung și scurt, ale privațiunii de libertate.
Despre problema consumului de droguri a vorbit Călin Pop, din partea Centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog care le-a dat tinerilor sfaturi concrete despre cum să se ferească de droguri și de cei care comercializează ilegal droguri sau atrag tinerii spre consumul de stupefiante.
Partea a doua a dezbaterii a constituit-o prezentarea a două piese de teatru pe tema violenței, realizate de  elevi din clasele a XII-a H și a X-a G, coordonați de prof. Monica Runcanu, Nicoleta Pop și director adjunct Simona Ardelean, din care una câștigătoare a concursului județean „Școala fără violență". Prima dintre acestea, „Avionul adolescenței" a fost prezentată de elevii Csiki Norbert, Stoica Maria, Ghergheleș Corina, Bara Geanina, Pirici Adriana și Mierluț Andreea, iar a doua „Lumea lui Alex" i-a avut ca protagoniști pe elevii Negru Mădălin, Popa Claudiu, Pantea Raul, Jușca Dana și Ilisoi Denisa. De asemenea a citit un eseu antiviolență eleva Jușca Dana, coordonată de prof Nicoleta Pop, câștigătoarea concursului de eseuri antiviolență din anul școlar 2013- 2014.
În încheiere a fost prezentată cartea „Alegerea mea - Eseuri antiviolență", coordonată de Carmen Tripe și Ioana Indrieș, care conține creații ale elevilor din liceele orădene pe tema violenței. În acest context elevii au fost invitați de prof. Carmen Tripe să transforme problemele legate de violență, prevenirea și pedepsirea ei, într-un act de creație, prin participarea la un nou concurs de eseuri despre antiviolență care se va finaliza printr-o nouă ediție a culegerii „Alegerea mea".
Călin Marian
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Adolescenții despre delincvență.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:58 Ora standard a Europei de Est