Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Europa, noua mea adresă!”

Un nou proiect al pedagogiștilor orădeni

„Europa, noua mea adresă!”

„Europa, noua mea adresă!” este titlul proiectului lansat, joi, 8 mai 2008, în clădirea principală a Liceului Pedagogic „ Iosif Vulcan” Oradea, proiect educativ, finanțat de Primăria Oradea din fonduri nerambursabile.

Scopul proiectului este creșterea gradului de cunoaștere în rândul copiilor de vârstă școlară mică a culturii și civilizației europene și a aportului țării noastre la cultura europeană.
Parteneri în proiect sunt elevii claselor conduse de inst. Aurelia Susan, Lavinia Sabău și Adriana Puie -coordonator de proiect. De la lansare au lipsit elevii clasei I E, aceștia fiind parte și în proiectul „Moștenire culturală și istorică fără granițe” care s-a lansat în aceeași zi în Ungaria.
Prima activitate în cadrul proiectului a fost una pe grupe la care au participat 61 de elevi. O grupă a cules informații din colecția de reviste Scooby Doo despre arhitectura și clădirile importante din capitalele europene; o alta, din enciclopedia „Micii europeni”, a selectat informații despre tradiții și obiceiuri din spațiul european; altă grupă a realizat o prezentare de monede și bancnote de circulație europeană înainte și după introducerea monedei unice; o alta a compus din piese puzzle harta UE cu cele 27 de steaguri pe margini; o grupă a avut de realizat o construcție din piese plasticate a unei clădiri reprezentative din Europa, văzute prin ochii de copil; penultima grupă a selectat dintr- o colecție de peste 750 de șervețele câteva pe care le consideră a fi potrivite să circule în întreaga Europă, iar ultima grupă trebuia să construiască un vehicul de circulație europeană. Fiecare echipă și-a desemnat un reprezentant care să prezinte rezultatul muncii în grup. Cu toții am aflat că UE a fost înființată în 1957, și are în prezent 27 de state membre. Pe steagul albastru al Europei strălucesc 12 stele aurii. Imnul european este „ Odă bucuriei”, de Beethoven, iar euro este moneda unică a 13 țări europene. Surpriza a venit din partea ultimei echipe de constructori care a prezentat drept vehicul un scaun pentru teleportare, astfel că pentru a ne deplasa de la „noua noastră adresă” la oricare alta,  e suficientă puterea gândului, o dată așezați în respectivul vehicul.
Întâlnirea s-a finalizat cu prezentarea unei suite de dansuri populare românești, urmate de un spectacol inspirat din cultura popoarelor (cântece și poezii în limbile română, maghiară, engleză, franceză, germană și spaniolă).
Următoarea întâlnire de proiect a avut loc chiar a doua zi, în 9 mai, cu prilejul Zilei Europei. (Adriana P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Europa, noua mea adresă!”

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:25:35 Ora standard a Europei de Est