Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

„Acces la succes!” (Motto-ul Universității Agora)

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

Universitatea Agora din municipiul Oradea este o instituție de învățământ superior de drept privat și utilitate publică, fondată în anul 2000 de către Fundația Agora, acreditată în 2010 de către ARACIS și validată de Parlamentul României, prin Legea 59/2012, ca fiind parte integrantă a sistemului național de învățământ superior din România.

La data de 24.04.2012 am fost ales rector de către toate cadrele didactice și studenții Universității Agora, pentru legislatura 2012-2016. Prin Ordinul de Ministru nr. 3887 din 02.05.2012, am fost confirmat în funcția de rector, calitate prin care am fost îndrituit să reprezint legal Universitatea Agora în raport cu ministerul și părțile terțe și să girez legalitatea și recunoașterea diplomelor emise de Universitatea Agora din municipiul Oradea, sub egida Ministerul Educației Naționale, în România, Uniunea Europeană și țările terțe cu care România are acorduri în acest sens.
Deși tânără și mică, cu o singură facultate (Facultatea de Drept și Științe Economice) și un singur departament (Departamentul de Științe Sociale), Universitatea Agora este extrem de dinamică și activă.
În loc de o dezvoltare cantitativă preferăm una calitativă.
Facultatea de Drept și Științe Economice gestionează:
Programe de studii universitare de licență (pentru posesorii unei diplome de bacalaureat):
Domeniul Științe Juridice: specializarea Drept (4 ani, diplomă de licențiat în drept);
Domeniul Științe Economice: specializările Management (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice) și Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice);
Domeniul Științe Administrative: Poliție locală (3 ani, diplomă de licențiat în științe administrative).
Programe de studii universitare de master (pentru posesorii unei diplome de licență):
Domeniul Drept: specializarea Științe penale și criminalistică (1 an);
Domeniul Management: Managementul resurselor umane (2 ani).
MBA - în colaborare cu Southeastern University din Florida, SUA 9, 12, 16 sau 24 luni).
Programe de studii postuniversitare și formare continuă (pentru posesorii unei diplome de licență sau de master):
Științe penale și criminalistică,
Instituții de dreptul muncii,
Instituții de drept privat,
Managementul resurselor umane,
Audit financiar contabil.
Fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate lăuda cu unele performanțe greu de atins chiar de unele instituții academice cu tradiție și de dimensiuni mai mari: 4 centre de cercetare (din care unul internațional), o editură și o tipografie, 5 reviste științifice internaționale în limba engleză (din care una ISI și două BDI), 3 conferințe internaționale în limba engleză, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, 3 săli cu table smart pentru cursuri, videoconferințe, 3 amfiteatre cu peste 100 de locuri, platformă de e-learning funcțională, 5 proiecte POS-DRU în desfășurare ș.a.
Pe planul relațiilor internaționale, în ultimii doi ani Universitatea Agora din Oradea (UAO) a stabilit legături trainice cu mari universități din SUA, India, Rusia și China. S-au efectuat vizite reciproce la nivel de conducere, cadre didactice și studenți, precum și colaborări la nivel științific și didactic (MBA american la UAO, curs de limba română în India, școală de vară pentru studenții UAO în China, conferințe invitate în SUA, India, China și Rusia etc.).
Dacă agreați o educație temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparență și legalitate, Universitatea Agora este alegerea potrivită.
 
În spiritul transparenței totale, la care m-am angajat încă în timpul candidaturii la funcția de rector, vă invit la un dialog via e-mail, la adresa rector@univagora.ro, sau direct la biroul meu, în fiecare luni între orele 11-16.
Universitatea Agora consideră că vechea paradigma „magister dixit” este una total depășită în era hiperinformațională și dorește ca studenții săi și cadrele didactice să fie parteneri reali în procesul activ și creativ de educație, o educație potrivită pentru secolul XXI. Dorim ca studenții noștri să învețe, mai ales, cum să învețe în condițiile exploziei informaționale, iar absolvenții noștri să iasă din facultate, nu cu mintea plină de informații, ci cu una deschisă, formată și pregătită pentru autoeducație.
Urez un cald bun venit studenților din anul I și mult succes tuturor studenților și cadrelor didactice Agora în noul an universitar, 2014-2015, pe care îl declar în mod oficial deschis!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:23 Ora standard a Europei de Est