Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect Școlar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

În perioada 22 - 26 sept., cea de-a treia reuniune, la Oradea

Proiect Școlar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

În perioada 22 - 26.09.2014, s-a desfășurat cea de-a treia reuniune din cadrul Proiectului Multilateral Comenius „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS" la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

Alături de gazde, au luat parte reprezentanți din celelalte 5 școli implicate în proiect: Berufskolleg der Stadt Bottrop,  Germany; YBC - Young Business Creatives, Sweden; Obchodná akadémia, Nevädzová  3, Slovakia; Kirimli Fazilet Olcay Anadolu Lisesi, Istanbul, Turkey;  Zespó³ Sko³ Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Józefa Hallera, Poland.
Întâlnirea de proiect a fost dedicată, în principal, evaluării activităților desfășurate în primul an de derulare a proiectului și întocmirii calendarului pentru cel de-al doilea an. Activitățile din cadrul întâlnirii s-au desfășurat conform programului propus de echipa școlii gazdă și au fost considerate de către participanți, ca fiind relevante pentru obiectivele proiectului.
Programul s-a derulat pe parcursul celor 4 zile și a cuprins activități desfășurate în școală și în afara acesteia. Prima zi a început cu ceremonia de primire a participanților, realizată într-un cadru festiv, cu sprijinul Consiliului Județean Bihor prin Serviciul „Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor", locație în cadrul căreia invitații au fost întâmpinați de  coordonatorul local al proiectului, dna prof. Camelia Pop, de directorul adjunct al Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", prof. ec. Simona Ardelean, și din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, de dl  inspector școlar pentru proiecte educaționale Florin Negruțiu. După  discursurile gazdelor, participanții au vizionat un film de prezentare a specificului istoric și cultural al orașului și județului Bihor, activitate integrată în obiectivele proiectului de cunoaștere a diferențelor interculturale, precum și un program artistic oferit cu drag de către un grup de tineri artiști din cadrul Ansamblului „Florile Bihorului" în cadrul căruia activează și elevi din școala noastră. Activitățile au continuat în cadrul școlii unde gazde au fost dl director, prof. dr. Ruben Filimon, iar din partea IȘJ Bihor ne-a onorat cu prezența dl inspector școlar general, prof. Nicolae Avram, care a salutat participanții la proiectul internațional organizat în școala noastră.  Astfel de experiențe reprezintă un foarte bun prilej de a ne cunoaște specificul istoric și cultural într-un cadru care ne dă posibilitatea de a întări relațiile de prietenie și colaborare.  Programul  a continuat cu vizitarea obiectivelor turistice din central istoric al Oradei: Turnul Primăriei, Catedrala Romano-Catolică, Catedrala Greco-Catolică, Biserica cu Lună, Pasajul Vulturul Negru, Teatrul de Stat. Musafirii noștri au fost deosebit de impresionați de orașul nostru, mai cu seamă de bijuteriile arhitecturale.
În zilele următoare, activitățile au continuat cu  analiza și evaluarea rezultatelor obținute de către fiecare școală până în prezent, programarea  activităților și mobilităților profesorilor și elevilor în cadrul celui de-al doilea an de proiect.
Partenerii noștri au fost invitați apoi să viziteze Cetatea Oradea, prilej cu care dorim să-i mulțumim dlui Dumitru Noane, din cadrul Primăriei Municipiului Oradea - șef serviciu Administrația Cetății, Oradea, pentru sprijinul acordat. Vizita s-a încheiat cu un periplu în Þara Beiușului, cu vizitarea Peșterii Urșilor, obiectiv turistic care dă culoare oricărei activități la care participă echipe internaționale.
Participarea la această experiență internațională a fost benefică din punct de vedere profesional deoarece a permis cunoașterea și înțelegerea diversității culturale, sociale și lingvistice a partenerilor de proiect, dobândirea unor competențe și abilități personale și de comunicare, precum și lărgirea orizonturilor culturale.
Suntem deosebit de recunoscători și unii și alții, pentru că putem trăi întâmplări europene atât de frumoase...
Proiectul este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această comunicare (diseminare) reflectă numai punctul de vedere al autorilor, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Informații și imagini mai multe despre proiect se pot vedea pe site, la adresa http://www.comeniusproject.eu.
prof. Camelia Pop, responsabil proiect
dir. adjunct, prof. ec. Simona Ardelean
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiect Școlar Multilateral Comenius, INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:04 Ora standard a Europei de Est