Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Selecție pentru cursul de pregătire post-universitară MANAGER DE PROIECT

La Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Economice

Selecție pentru cursul de pregătire post-universitară MANAGER DE PROIECT

Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Economice prin Centrul de Cercetare pentru Competitivitate și Dezvoltare Durabilă - Centrul pentru Formare și Perfecționare în Domeniul Managementului Resurselor Umane (CFP - MRU) lansează procesul de selecție pentru cursul de pregătire post-universitară: MANAGER DE PROIECT, curs autorizat de către Ministerul Educației Naționale, avizul nr. 27940 din 06.02.2014.

Lectorii acestor cursuri sunt experți în domeniul Managementului proiectelor, atât teoreticieni, cât și practicieni din Oradea cu experiență în elaborarea și implementarea proiectelor.
Cursurile vor fi organizate în timpul săptămânii: orele 16:00 - 21:00, în perioada 01.10.2014 - 10.12.2014.
Taxa de participare la acest curs este de: 900 de lei care include:
*100 de ore teorie, aplicații practice și ateliere, distribuite pe cinci module care acoperă tematica: Conceperea proiectelor - 25 de ore, Managementul proiectelor - 20 de ore, Gestiunea financiară a proiectelor - 20 de ore, Dezvoltare durabilă - 20 de ore, Elaborarea proiectului final - 15 ore,
*Materiale didactice pentru modulele parcurse.
Înscrierile la curs se pot face zilnic între orele 9:00 și 15:00 la Universitatea din Oradea - Facultatea de Științe Economice, Corpul F - sala F203.
Candidații vor depune un dosar de candidatură cuprinzând următoarele documente:
Cerere de înscriere
Diplomă de licență sau diplomă echivalentă cu aceasta, în original sau copie legalizată sau adeverință care menționează durata de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma de licență (în cazul absolvenților care au susținut examen de licență în anul 2014);
Foaia matricolă/suplimentul la diplomă, în original sau copie legalizată;
Certificatul de naștere în copie legalizată;
Certificat de căsătorie în copie legalizată, dacă este cazul;
Carte de identitate sau pașaport (original pentru conformitate) și copie;
Curriculum Vitae;
3 fotografii tip buletin.
Conf. univ. dr. Maria - Madela Abrudan
coordonator program
Cercetător Tomina Săveanu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:54 Ora standard a Europei de Est