Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ÎN MUNȚII NOȘTRI...

Excursia la finalul proiectului „Promovarea ariilor protejate din județul Bihor”

ÎN MUNȚII NOȘTRI...

În luna iulie a avut loc excursia de final a proiectului „Promovarea ariilor protejate din județul Bihor", implementat la Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea.

Scopul proiectului este conștientizarea de către elevi, familiile acestora și comunitățile locale a existenței în județul nostru a unor arii protejate de dimensiuni și importanță considerabile la nivel național - Parcul Natural Munții Apuseni și Parcul Natural Cefa. Detalii despre obiectivele concrete și activitățile desfășurate au fost publicate în numere anterioare ale revistei „OviDan". Unitatea școlară a colaborat cu Departamentul de Geografie, Turism și Amenajarea Teritoriului al Facultății de Geografie, Turism și Sport (Universitatea din Oradea), reprezentat de conf. univ. dr. Ribana Linc și Administrația Parcului Natural Munții Apuseni, reprezentată de biolog Alin Moș, director.
Excursia a inclus o vizită la sediul APNA de la Sudrigiu, unde s-a făcut un scurt bilanț al activităților proiectului, iar domnul George Costea, responsabil de relația cu comunitățile, a răspuns întrebărilor referitoare la diferitele tipuri de arii protejate, după care s-au făcut mai multe drumeții în zona turistică Padiș.
De-a lungul celor trei zile (18-20 iulie), cei șase elevi participanți (Baboș Petre, Cozman Beniamin, Simuț Darius, din clasa a X-a D și Balog Andrei, Moza Claudiu și Voina Mircea, din clasa a XI-a H), însoțiți de coordonatorul proiectului, prof. dr. Bîdiliță Vasile, au vizitat obiective precum: Vârful Biserica Moțului (belvedere asupra întregii zone carstice), Pietrele Boghii (priveliște spre Depresiunea Crișului Negru), Peștera Cetățile Rădesei și Canionul Rădesei (pe Someșul Cald), dar și bijuteria carstului românesc, considerată de omul de știință Emmanuel de Martonne ca cel mai impunător fenomen carstic din Europa - Cetățile Ponorului.
Amânarea excursiei din cauza formalităților administrative, ca și dificultățile de acces în zonă (nu există mijloc de transport public direct, chiar dacă există un drum modernizat recent) sunt doar două motive ce explică numărul redus de participanți. Aceștia au fost impresionați de cele văzute, iar dezbaterile și lucrările realizate în timpul desfășurării proiectului au fost completate astfel cu imagini edificatoare.
Proiectul a fost înscris la concursul național desfășurat în cadrul Programului Național „Școli pentru un viitor verde", ediția a IV-a, 2013-2014 - „Rezervații naturale", unde a obținut Marele premiu județean pentru județul Bihor.
Ne propunem ca în anul școlar 2014-2015 să cooptăm parteneri care să desfășoare în paralel acest proiect și în alte regiuni din țară, dar și să realizăm materiale publicitare de interes general referitoare la Parcul Natural Apuseni.  
Vasile BÎDILIȚĂ

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:26 Ora standard a Europei de Est