Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tu dai direcția, Oradea te urmează!

Programul YouthBank

Tu dai direcția, Oradea te urmează!

Oradea, 26 septembrie 2014 - Programul YouthBank, unul dintre cele mai cunoscute programe de educație nonformală pentru liceeni din țară, a ajuns la cea de-a treia ediție în Oradea.

YouthBank caută liceeni dornici să se implice în comunitatea din care fac parte, oferindu-le cadrul optim pentru dezvoltare personală și profesională. Liceenii orădeni pot să aplice pentru a deveni membri ai echipei YouthBank până la data de 5 octombrie 2014.
Programul este implementat în Oradea de către Fundația Comunitară Oradea, iar la nivel național este coordonat de către Asociația pentru Relații Comunitare. Activitățile YouthBank România sunt incluse în „YouthBank Academy : Soluții durabile pentru implicarea tinerilor în viața comunității" -  proiect finanțat prin granturile SEE 2009 - 2014, în cadrul Fondului ONG în România cu suma de 75.000 de euro.
YouthBank este administrat de către o echipă de liceeni cu vârste cuprinse între 15 și 20 de ani și are ca scop constituirea, promovarea și administrarea unui fond special destinat proiectelor implementate de către liceeni în scopul dezvoltării comunității locale. Astfel, tinerii au acces la un cadru propice dezvoltării personale, dobândind abilități și cunoștințe de leadership, comunicare, negociere, management de proiecte și management financiar.
Programul YouthBank pornește de la premisa că tinerii reprezintă o resursă esențială pentru comunitățile locale și încurajează inițiativa civică, responsabilitatea și asumarea de către tineri a rolului de lideri. Aceștia se implică activ și practic în acțiuni și decizii locale, prin crearea și administrarea unui fond financiar care susține inițiativele tinerilor.
Programul a câștigat titlul de „Cel mai bun proiect educațional al anului 2010" la Gala Premiilor în Educație și „Premiul pentru Cel mai bun proiect de voluntariat în domeniul tineret" la Gala Voluntariatului din anul 2011. Mai mult, YouthBank Oradea a câștigat unul din premiile concursului
Național „Acționăm Responsabil ! - competiția inițiativelor de responsabilitate socială", organizat de Junior Chamber International Romania.
Cea de-a doua ediție YouthBank, desfășurată în orașul nostru, a reușit să dezvolte comunitatea orădeană prin cei 13 liceeni, membri ai echipei YouthBank Oradea, dar și prin cei 61 de membri ai echipelor de proiect care au primit finanțare din fondul YouthBank. Printre rezultatele celui de-al doilea an de implementare a programului în Oradea putem menționa cele 12 proiecte finanțate (8 în Oradea și 4 în Salonta), un fond de 4045 de euro, constituit prin diverse mecanisme de strângere de fonduri create și implementate de către liceenii din echipa YouthBank Oradea și cu ajutorul partenerilor financiari ai programului și peste 4432 de beneficiari direcți și indirecți ai proiectelor finanțate.
Liceenii dornici să se alăture programului YouthBank sunt invitați să completeze formularul de înscriere care se găsește pe site-ul oradea.youthbank.ro/inscriere până la data de 5 octombrie 2014.
Membră a echipei YouthBank Oradea în ultima ediție, Emanuela Colța, ne vorbește despre experiența sa în YouthBank: „Pentru mine, YouthBank a însemnat o îmbogățire și o deschidere de noi perspective. YouthBank a fost locul în care am putut greși și apoi învăța, adică locul perfect de a acumula experiență."
„YouthBank a fost cel mai performant program de dezvoltare personală la care am luat parte.", spune Maximilian Doboș, membru al echipei YouthBank Oradea.
Mai multe despre programul YouthBank și despre procesul de selecție membri găsiți pe site-ul oradea.youthbank.ro
Programul YouthBank
Asociația pentru Relații Comunitare a inițiat în România în anul 2006 programul YouthBank, adaptând și dezvoltând cu sprijinul Fundației Comunitare din Irlanda de Nord un model de implicare a tinerilor în viața comunității prin acordarea de finanțări locale.
Programul a fost pus în practică în etapa pilot în Cluj-Napoca, fiind continuat și dezvoltat local de către Fundația Comunitară Cluj începând cu anul 2008. Din 2009, Asociația pentru Relații Comunitare a sprijinit extinderea și consolidarea unei rețele de parteneri locali și echipe locale YouthBank în 15 comunități. În prezent, programul se derulează în Alba Iulia, Bacău, Baraolt, București, Cluj-Napoca, Făgăraș, Iași, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Ploiești, Reghin, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Timișoara, Târgu-Mureș, pe baza unui set comun de principii și standarde agreate de către partenerii locali și naționali ai programului.
Pentru informații oficiale despre granturile SEE și norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Iulia Dudaș,
coordonator program YouthBank Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:11 Ora standard a Europei de Est