Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Deschiderea anului universitar 2014-2015, la Universitatea Agora

Miercuri, de la ora16.30 și de la 17.00

Deschiderea anului universitar 2014-2015, la Universitatea Agora

Miercuri, 1 octombrie 2014, la ora 16.30, în Amfiteatrul Albastru are loc deschiderea anului universitar 2014-2015 pentru studenții de la Drept și Poliție locală, iar de la 17.00, în Aula Verde pentru studenții de la Științe economice (Management, Contabilitate și informatică de gestiune).

Admiterea de toamnă la Universitatea Agora continuă
FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE ECONOMICE
Sesiunea a II-a de admitere (taxa 500 EURO/an):
a) 24 iulie - 26 septembrie: înscrierea candidaților;
b) 29 septembrie: selecția dosarelor și afișarea rezultatelor
c) 30 septembrie: - afișarea rezultatelor finale ale admiterii.
Admiterea la studiile de licență/master se face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat/licență.
Admiterea la studii universitare de LICENÞĂ (ciclul 1)
1. Drept - 4 ani;
2. Management - 3 ani;
3. Contabilitate și informatică de gestiune - 3 ani,
4. Poliție locală - 3 ani, pentru posesorii de diplome de bacalaureat sau adeverințe pentru promoția 2014): Intră...
Admiterea la studii universitare de MASTER (ciclul 2):
1. Managementul resurselor umane - 2 ani;
2. Științe penale și criminalistică - 1 an, pentru posesorii de diplome de licență sau adeverințe (pentru promoția 2014):Intră...
Admiterea la studii POSTUNIVERSITARE (1 semestru)
în domeniile Drept, Management și Contabilitate, pentru posesorii de diplome de licență sau master sau adeverințe (pentru promoția 2014): Intră...
Înscrieri: Piața Tineretului, nr. 8, Oradea, Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
BURSE
Bursa socială
Pe lângă Bursele Agora, universitatea mai oferă studenților care provin din familii cu venituri modeste, dar cu rezultate bune, câte 20 de burse sociale la începutul fiecărui an universitar.
Bursele sociale sunt repartizate în urma analizării dosarelor de bursă socială de către Senatul Universității Agora și a situației școlare a solicitanților (aceștia trebuie să aibă media generală șapte, cel mult două restanțe și nici o re-examinare). Dosarele depuse trebuie să cuprindă toate actele care „pledează" în favoarea solicitantului/studentului și care să ateste situația materială precară a acestuia. Dosarele pentru anul universitar 2014-2015 se depun până la 1 octombrie 2014.
Bursa de merit
Pentru a încuraja spiritul de competitivitate, Senatul Universității Agora a hotărât acordarea unor burse de merit pentru studenții cei mai merituoși, care acoperă integral taxele de școlarizare.
După o atentă analiză a situației școlare a studenților care au obținut minimum media 9 (nouă) la sfârșitul anului universitar, Senatul Universității Agora acordă burse de merit acelora dintre studenți care au obținut cea mai mare medie.
Alternative de cazare pentru studenții Universității Agora
În Băile Felix, la Hotelul Padiș, în camere cu baie proprie și televizor.
Preț: între 150 și 200 lei/lună, în regim de două persoane în cameră.
Transport:
de la Universitatea Agora până la ieșirea din oraș (Cartier Nufărul), 35 lei/lună (abonament cu reducere pentru studenți);
din „Nufărul" până în Felix, la hotel, abonament 62 lei/lună.
În Oradea, la căminul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Str. Poieniței nr. 25.
Preț: 150 lei/lună fără cartelă de masă și 50 lei/lună (cazare) cu cartelă de masă la cantina liceului (14 lei/3 mese pe zi).
Regimul de cazare este de patru persoane în cameră, cu baie comună
Prof. univ. dr. Ioan DZIȚAC,
rector al Universității Agora din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:26 Ora standard a Europei de Est