Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„ENO Tree Planting DAY”, la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

10th Anniversary, 22 September 2014

„ENO Tree Planting DAY”, la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea

Cum a început totul...
A fost o zi însorită în urmă cu 10 ani, când 50 de școli din 30 de țări au fost cooptați să planteze copaci care simbolizau pacea. Până astăzi, 17 milioane de copaci ai păcii au fost plantați de 10.000 de școli din 157 de țări...

Proiectul „ENO Tree Planting Day" a fost inițiat de Universitatea JOENSUU - Finlanda. Această zi este organizată de ENO - Mediul Înconjurător Online, o școală globală virtuală, care își propune responsabilizarea pentru problemele de mediu și dezvoltare durabilă.
Scopul lor este să planteze împreună cât mai mulți pomi, ca parte a campaniei „Un miliard de copaci", promovată de Programul Națiunilor Unite pentru Mediu.
Plantarea arborilor este foarte importantă pentru noi! În primul rând, ne reamintește de natură și despre importanța protecției mediului înconjurător. În al doilea rând, este un simbol al cooperării internaționale.
Până în prezent s-au înscris la proiect peste 10.000 de școli din peste 157 de țări. Scopul proiectului este de a planta arbori în toate colțurile lumii. Primii arbori vor fi plantați la prânz în Oceania. Urmând cursul Soarelui, noi arbori vor fi plantați în Asia, Europa și Africa, iar în cele din urmă, lanțul de arbori va ajunge până în cele două Americi. Când planeta se va roti în jurul axei, deja noii „copăcei" vor începe să crească...
Cine a participat de la școala noastră...
Fiind la început de drum și pășind cu pași timizi în primele zile ale „carierei" de elevi de gimnaziu, elevii claselor a V-a B și a V-a C au luat hotărârea să planteze câte un pomișor care să crească și să înflorească odată cu ei...
Sub îndrumarea a două cadre didactice Rusu Krisztina și Galea Rodica (diriginte la clasele a V-a B și C), 44 de copii de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" din Oradea, ajutați de micii grădinari de la Grădinița Nr. 24 (însoțiți de dna Maria Bercea), au luat parte la acest proiect, plantând copaci în curtea grădiniței care a găzduit elevii și profesorii inițiatori. Elevii noștri au plantat copaci din specia „Fraxinus excelsior", primiți cu sprijinul dlui Rusu Liviu, fondator al Grupului Ecologic de Colaborare LOTUS Oradea. Fiecare copil a luat parte într-o oarecare măsură la plantare... și au promis solemn ca vor uda, îngriji și urmări evoluția copacilor în continuare.
La terminarea activității, am trimis comentariile, observațiile și fotografiile noastre pe blogul ENO Tree Planting Day.
Prof. Rusu Krisztina

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:37 Ora standard a Europei de Est