Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Patrula de Reciclare revine la școală!

O nouă ediție, între 18 septembrie și 15 octombrie

Patrula de Reciclare revine la școală!

București, 19 septembrie. Din 18 septembrie, dascălii din învățământul preuniversitar din toată țara se pot înscrie online în ediția 2014-2015 a Patrulei de Reciclare, programul național de educație de mediu, accesând site-ul www.patruladereciclare.ro

Înscriindu-și unitățile de învățământ în program, fiecare profesor coordonator al Patrulei devine membru al echipei naționale de tineri ecologiști ce militează pentru consolidarea obiceiului colectării selective a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) în România. Numai în ultimul sezon, peste 1.000 de profesori și 18.500 de preșcolari, elevi și liceeni au informat sute de mii de români despre importanța colectării deșeurilor electrice și au contribuit la colectarea selectivă a peste 360.000 kg de aparate electrice vechi sau stricate.
„Aceste cifre reprezintă o reușită extraordinară în educația de mediu în România, cu efecte tangibile la nivelul întregii societăți. Profesorii coordonatori implicați de la începutul programului au adus școlilor lor peste 200 de premii, până acum, și-au dotat unitățile de învățământ cu un sistem de colectare a deșeurilor electrice și cu materiale educative speciale, au oferit elevilor lor prilejul de a învăța lucruri noi despre mediul înconjurător, dar, mai ales, au dus educația în afara școlii, în comunitate. În această perioadă au loc și premierile naționale, în județele Bihor, Covasna, Sibiu și Vâlcea, acolo unde patrulele de reciclare au reușit să determine colectarea a cel puțin 50 g DEEE/locuitor, la ediția precedentă, cu ajutorul suporterilor. Sărbătorirea succesului lor este cel mai convingător argument în favoarea participării la acest program", declară Alexandra Arnăutu, coordonatorul programului.
Profesorii care au evaluat ediția 2013-2014  au declarat (în procent de 98%) participarea în Patrula de Reciclare drept o experiență pozitivă și doresc să revină în program. „Copiii învață de la noi, noi învățăm de la ei, ne completăm și astfel iese ceva frumos. Toți elevii se agită, întreabă în jurul lor, pe colegii și profesorii de la alte clase. Noi, profesorii, la rândul nostru, am alertat vecinii, rudele, pe toată lumea. Ne simțim un adevărat motor - îi mobilizăm pe toți cei din jur", spune Daniela Alecu, profesor coordonator al Patrulei Centrului de Zi Giulești din București la ediția 2013-2014.
Sute de educatori, învățători și profesori au oportunitatea să producă o schimbare benefică atât în unitățile lor de învățământ cât și în comunitățile lor, înscriindu-se în noua ediție a programului între 18 septembrie și 15 octombrie 2014. La finalul ediției, în 2015, peste 100 de premii își așteaptă câștigătorii.
Grăbiți-vă, locurile în program sunt limitate!
 ***
Patrula de Reciclare este programul național de educație de mediu desfășurat de Asociația Română pentru Reciclare RoRec cu avizul Ministerului Educației Naționale și cu sprijinul inspectoratelor școlare locale. Patrula de Reciclare reunește, la fiecare ediție, sute de profesori și mii de elevi care încurajează comportamentul responsabil față de mediu în rândul comunităților lor, promovând colectarea selectivă a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE). Agenții și profesorii lor coordonatori promovează neobosiți importanța colectării selective a DEEE în comunitățile lor prin activități de informare și proiecte creative.
De la lansarea programului Patrula de Reciclare, în anul 2011, au participat peste 60.000 de elevi și peste 1.500 de cadre didactice, reprezentând tot atâtea unități de învățământ (grădinițe, școli, licee). Ei au contribuit la colectarea a peste 600.000 kg de DEEE în România!
Alexandra Arnăutu,
manager de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:35:35 Ora standard a Europei de Est