Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansare de proiect și înălțare de baloane

De 9 mai, în curtea Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”, dublă sărbătoare

Lansare de proiect și înălțare de baloane

Ieri (9 mai 2008), în curtea Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din clădirea veche era mare sărbătoare. De 9 mai, elevi din zece clase purtau în mâini baloane colorate inscripționate, personalizate, și drapele în miniatură ale României și Uniunii Europene. Cum ar fi putut lipsi de la marele fast al lunii mai tocmai El, Soarele, care le îmbujora fețele luminate de zâmbete și le amplifica trăirile interioare speciale!

 „Pot salva și eu un copac”
În careul magic, a fost lansat proiectul „lupișorilor” clasei a II-a A (inst. Maria Donca), în parteneriat cu clasa a II-a D, de la Școala nr. 11 (inst. Dorina Brânzaș) și Organizația națională „Cercetașii României”, Centrul local Oradea.
Despre scopul, etapele și produsele proiectului educativ „Pot salva și eu un copac” au vorbit inst. Maria Donca (liderul grupei cercetașilor lupișori din clasa a II-a A) și Adrian Șuhanea (președintele Centrului local Oradea al „Cercetașilor României”). Îmbrăcați copăcei, Ruxandra Gâdei (reprezentanta clasei a II-a D) și Dragoș Igna (reprezentantul clasei a II-a A)  se bucurau aflând de proiectul ecologic de strângere de maculatură și depozitare în tomberoane speciale, sub deviza „Orice hârtiuță/ Oricât de micuță/ Strângem împreună/ Pentru o lume mai bună!”
Tomberonul reprezentativ al proiectului a fost apoi inaugurat de Ștefan Meșter (din a II-a A) și Mihaela Meze (din a II-a D), care au depus primele pachete cu maculatură. Cel puțin șase tomberoane de acest fel vor fi achiziționate din finanțarea proiectului de către „Cercetașii României”, și puse la dispoziția elevilor din cele două școli partenere.
Etapele proiectului                   
Proiectul se va desfășura în câteva etape succesive.
În prima etapă va fi promovată activitatea de colectare a hârtiei în scopul reciclării acesteia. Promovarea activității pentru înscrierea și a altor participanți va fi făcută prin afișe (în cele două școli) și atragerea în proiect a mai multor cadre didactice (învățători). Această etapă va dura două săptămâni.
Cea de-a doua etapă va consta în organizarea de ateliere de creație în cadrul celor două școli  implicate în proiect. În cadrul atelierelor, hârtia va fi transformată în pastă și pusă în forme speciale de obiecte practice (spre exemplu:  suport de creioane, jucării, medalioane sub diverse forme, suport pentru pahare etc). În această etapă, copiii vor vedea cum eforturile lor de a strânge hârtia și a nu o arunca la gunoi prind contur în obiecte noi, personificate, la care au contribuit chiar ei.
Cea de-a treia etapă va consta într-un atelier comun, desfășurat într-un parc cu toți copiii implicați în proiect, prin care aceștia vor personifica obiectele realizate prin colorarea acestora într-un mod cât mai haios și plăcut, cele mai frumoase fiind premiate. Pentru ca puterea exemplului să fie și mai mare, s-a propus ca fiecare copil să realizeze cel puțin două obiecte. Unul va fi păstrat, iar celălalt, donat. Obiectele strânse pentru donație vor fi scoase la licitație, la sfârșitul activității din parc, cele nevândute urmând a rămâne la licitație pe site-ul Centrului local Oradea al „Cercetașilor României”.
Banii strânși la licitații, împreună cu proiectul și experiența câștigată, vor fi puși la dispoziția unui alt centru local pentru a putea implementa o ediție identică în orașul lor,  după cum ne-a declarat președintele Centrului local Oradea, Adrian Șuhanea.
Mesaje de Ziua Europei, inscripționate pe baloane colorate
În fiecare vineri, la orele amiezii, în curtea Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din clădirea veche, zece clase prezintă, în careul „magic”, bilanțul evenimentelor săptămânii, cu nominalizarea celor mai importante momente. Ieri, trei clase jubilau în careul pedagogiștilor, privind înspre cer dacă nu cumva au sosit bloanele înălțate de ei, joi (8 mai), tocmai în Ungaria, în cadrul unui proiect internațional. Institutoarea Maria Duma a prezentat rezumatul acțiunii de joi din Ungaria, unde  clasele I A (inst. Georgeta Tifor), I E (inst. Aurelia Susan) și II B (inst. Maria Duma) au lansat un proiect educativ internațional, intitulat „Moștenire culturală și istorică fără granițe”.
Finalul a fost electrizant, când zeci de baloane s-au înălțat spre cer, iar altele au pocnit... de atâta bucurie și veselie!
Părtași la bucuria pedagogiștilor întru înălțarea baloanelor erau și elevii clasei a II-a D de la  Școala nr. 11, prezenți la lansarea noului proiect de parteneriat cu clasa a II-a A. (Ovidiu DAN)
P.S. Nu vă impacientați, varianta de ieri (sâmbătă) a fost un test și o "lecție" (de 9 mai) pentru pedagogiști! Felicitări celor care ne-au sunat sau ne-au scris e-mail-uri! Pedagogiștii, tot pedagogiști!
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansare de proiect și înălțare de baloane.

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:16:20 Ora standard a Europei de Est