Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Doamna profesor Florea Camelia Simona a câștigat și a ajuns la Bruxelles

De la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, la Comisia Europeană

Doamna profesor Florea Camelia Simona a câștigat și a ajuns la Bruxelles

„Europa, casa noastră” și-a premiat câștigătorii pentru activitățile derulate în cadrul campaniei, pentru componența a minimum două activități pe teme europene.

În acest sens, au fost trimise 229 de rapoarte. Criteriile luate în calcul la evaluare au fost: impactul campaniei, originalitatea activităților realizate și mediatizarea acestora. Activitățile derulate de doamna prof. Florea Camelia Simona de la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, județul Bihor au fost jurizate cu 22 de puncte și s-au situat pe locul 8 la nivel național. Profesorii câștigători au vizitat Comisia Europeană de la Bruxelles, în perioada 8-10 septembrie 2014.
Pentru Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea a fost o cinste deosebită să aibă un reprezentant  în capitala europeană, acolo unde se hotărăsc destinele Europei. Delegația profesorilor români a fost însoțită de doamna Claudia Oprescu din partea Reprezentanței Comisiei Europene în România și de doamna Isabella Malaise-Weckerle, din partea Comisiei Europene de la Bruxelles. În data de 9 septembrie, profesorii români s-au întâlnit cu dl Simon Pascoe, atașat al Direcției Generale de Comunicare, cu dl Lambert Schulze Wessel (Directorate-General Communication), cu doamna Daphne DE WIT (Directorate-General „Education and Culture"), dl Ionuț Sasu (Directorate-General „Employment, Social Affairs and Inclusion") și dl Mihail Dumitru (Deputy Director General at Directorate-General Agriculture).
Vizita la Comisia Europeană a fost pentru cei 24 de profesori români o experiență unică. Au avut ocazia să afle care sunt direcțiile europene 2014-2020, să discute și să pună întrebări cu privire la sistemele de educație din diverse țări și să înțeleagă care este locul și rolul sistemului de învățământ românesc în context european.
Bruxelles s-a dovedit un oraș primitor, iar obiectivele turistice vizitate de grupul de profesori au fost unele dintre cele mai impresionante. Atomium-ul le-a dat ocazia să admire orașul de la înălțime și să înțeleagă că în capitala europeană modernul și tradiționalul se îmbină cu adevărat și te fac să realizezi că futurismul nu este nicăieri mai acasă ca aici. „Mini-Europe", expoziția  unde s-au adunat monumentele reprezentative din fiecare țară a Uniunii Europene a fost  punctul de atracție pentru profesorii români.
Zilele de neuitat au răsplătit cu adevărat efortul celor care au înțeles că școala românească se poate dezvolta și evolua doar prin participarea și implicarea în evenimente europene și prin promovarea educației pentru înțelegerea internațională și culturală.
Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, prin activitățile derulate, își dorește să devină o „școală europeană", iar vizita doamnei prof. Florea Camelia Simona la Bruxelles se înscrie în șirul de activități și proiecte europene care sperăm să o califice pentru obținerea certificatului  râvnit. (C.D.)
Felicitări, doamna Camelia!
Sunteți mândria Bihorului și a României! (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Doamna profesor Florea Camelia Simona a câștigat și a ajuns la Bruxelles. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:54:47 Ora standard a Europei de Est