Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Admitere doar cu bacalaureatul

Universitatea Agora nu va organiza colegii non-universitare

Am citit cu mare atenție Ordinul nr. 4542, publicat în M.Of. nr. 663 din 9.09.2014, pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea și funcționarea învățământului terțiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate, în anul școlar 2014-2015, coroborat cu Legea 1/2011 modificată ulterior, inclusiv de Ordonanța de urgență a Guvernului, OUG nr.49/2014, privind instituirea unor măsuri în domeniul educației, cercetării științifice și pentru modificarea unor acte normative.

În urma unei analize SWOT, efectuată pe cazul  Universității Agora, am ajuns la următoarele concluzii:
S. Puncte tari
Universitatea Agora este acreditată prin Legea 59/2012 și are specializări acreditate/autorizate (licență - nivel 6 și master - nivel 7) în domeniile:
1.Drept;
2.Management;
3.Contabilitate;
4.Poliție locală.
W.Puncte slabe
1. Imagine: Este o contradicție logică să ai colegii nonuniversitare la o universitate. Am risca un deficit de imagine, adică să fim asimilați cu o non-universitate (sau „fabrică de diplome" - în limbaj jurnalistic). Și așa suferim că media pecetluiește, pe nedrept și cu prea mare ușurință, toate universitățile particulare cu această sintagmă.
2.Calitate și imagine: Legislația permite accesul, la aceste studii nonuniversitare din universități, pentru orice absolvent de liceu, chiar dacă n-a obținut bacalaureatul. Este adevărat că printre cei care n-au promovat bacalaureatul, din diverse motive, pot fi și candidați capabili, iar universitatea are posibilitatea să facă un triaj printr-un examen de admitere propriu, dar problema rămâne la nivel de percepție publică și imagine.
O. Oportunități
Universitatea Agora are posibilitatea și capacitatea de a înființa următoarele specializări de învățământ terțiar (nivel 5), care ar putea fi atractive:
1.Agent comercial;
2.Asistent manager;
3.Grefier;
4.Detectiv particular.
T. Pericole
1.În anul universitar 2014-2015 școlarizarea la colegiile nonuniversitare se va face numai cu taxă, inclusiv la universitățile de stat. Din anul universitar următor, însă, universitățile de stat vor primi locuri finanțate de la buget, iar universitățile particulare nu (veșnica discriminare, deși evaluarea universităților private se face după exact aceleași standarde ca și a celor de stat, mai mult, universitățile private trebuie să aibă asigurată baza materială și umană din resurse proprii). În situația în care vor apărea locuri bugetate la stat, universitățile private nu vor mai fi atractive pentru candidați (exact cum se întâmplă și la învățământul universitar de licență și master).
2.Mai există posibilitatea, deși foarte puțin probabilă, ca Parlamentul să respingă OUG nr.49/2014 și astfel colegiile nonuniversitare din universități să intre în lichidare.
Concluzia finală. Analiza SWOT arată că înființarea unui colegiu nonuniversitar la Universitatea Agora, în anul universitar 2014-2015, NU ESTE ACCEPTABILĂ. Concluzia a fost votată în unanimitate de către membrii Consiliului de administrație și membrii Senatului universitar.
 
ADMITEREA DE TOAMNĂ la Universitatea Agora continuă:
Facultatea de Drept și Științe Economice
Sesiunea a II-a de admitere (taxa 500 euro/an):
a) 24 iulie - 26 septembrie: înscrierea candidaților;
b) 29 septembrie: selecția dosarelor și afișarea rezultatelor
c) 30 septembrie: - afișarea rezultatelor finale ale admiterii.
Admiterea la studiile de licență/master se face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat/licență.
Admiterea la studii universitare de LICENÞĂ (Ciclul1)
1. Drept - 4 ani;
2.Management - 3 ani;
3.Contabilitate și informatică de gestiune -3 ani,
4.Poliție locală - 3 ani, pentru posesorii de diplome de bacalaureat sau adeverințe pentru promoția 2014)
 Admiterea la studii universitare de MASTER (Ciclul 2):
1.Managementul resurselor umane - 2 ani;
2.Științe penale și criminalistică -1 an, pentru posesorii de diplome de licență sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Admiterea la studii POSTUNIVERSITARE (1 semestru în domeniile Drept, Management și Contabilitate, pentru posesorii de diplome de licență sau master sau adeverințe (pentru promoția 2014)
Înscrieri: Piața Tineretului, nr. 8, Oradea, Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
BURSE
Bursa socială
Pe lângă Bursele Agora, universitatea mai oferă studenților care provin din familii cu venituri modeste, dar cu rezultate bune, câte 20 de burse sociale la începutul fiecărui an universitar.
Bursele sociale sunt repartizate în urma analizării dosarelor de bursă socială de către Senatul Universității Agora și a situației școlare a solicitanților (aceștia trebuie să aibă media generală șapte, cel mult două restanțe și nici o re-examinare). Dosarele depuse trebuie să cuprindă toate actele care „pledează" în favoarea solicitantului/studentului și care să ateste situația materială precară a acestuia. Dosarele pentru anul universitar 2014-2015 se depun până la 1 octombrie 2014.
Bursa de merit
Pentru a încuraja spiritul de competitivitate, Senatul Universității Agora a hotărât acordarea unor burse de merit pentru studenții cei mai merituoși, care acoperă integral taxele de școlarizare.
După o atentă analiză a situației școlare a studenților care au obținut minimum media 9 (nouă) la sfârșitul anului universitar, Senatul Universității Agora acordă burse de merit acelora dintre studenți care au obținut cea mai mare medie.
Alternative de cazare pentru studenții Universității Agora:
În Băile Felix, la Hotelul Padiș, în camere cu baie proprie și televizor.
Preț: între 150 și 200 lei/lună, în regim de două persoane în cameră.
Transport:
de la Universitatea Agora până la ieșirea din oraș (Cartier Nufărul), 35 lei/lună (abonament cu reducere pentru studenți);
din „Nufărul" până în Felix, la hotel, abonament 62 lei/lună.
În Oradea, la căminul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Str. Poieniței nr. 25.
Preț: 150 lei/lună fără cartelă de masă și 300 lei/lună cu cartelă de masă la cantina liceului.
Regimul de cazare este de patru persoane în cameră, cu baie comună
Prof.univ.dr. Ioan DZIȚAC,
rector al Universității Agora din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:11 Ora standard a Europei de Est