Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesajul ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, cu ocazia începerii noului an școlar

Prima zi de școală

Mesajul ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, cu ocazia începerii noului an școlar

Pentru sistemul național de educație, prima filă din calendar este 15 septembrie, ziua în care, în mod tradițional, se aude clopoțelul în învățământul preuniversitar românesc.

Le urez tuturor elevilor „Bun venit la școală", le mulțumesc învățătorilor și profesorilor pentru tot ceea ce fac și îi asigur că o să fiu, ca și până acum, aproape de ei și de problemele cu care se confruntă. De asemenea, vreau să mulțumesc părinților pentru că sunt alături de școală. Nu în ultimul rând, mulțumesc autorităților locale care s-au îngrijit ca, la 15 septembrie, școlile să îi primească pe elevi în bune condiții. Această triadă, profesor-părinte-autoritate locală sau centrală, este cea care se ocupă, de fapt, pe diferite paliere, de educația copiilor de astăzi și a adulților de mâine.
Chiar dacă nu toate școlile din România dispun, în acest moment, de acele condiții materiale de care elevii unui stat european, la început de secol al XXI-lea, au nevoie, vă asigur că de dăruire și de competență din partea dascălilor nu ducem lipsă. Pentru cei mai mulți dintre profesori, școala reprezintă mediul de viață, locul unde și-au petrecut cea mai mare parte a timpului, mai întâi ca elevi, apoi de partea cealaltă a catedrei, unde au slujit cu devotament zeci de ani. Societatea datorează un respect profund dascălilor, deoarece pentru noi, ca adulți, cea mai valoroasă moștenire pe care o putem lăsa copiilor este instruirea și formarea - în familie și în școală.
 Profesorii pe care elevii nu îi uită niciodată sunt cei care îi ajută pe tineri să fie mai buni. Acei dascăli implicați în formarea continuă a elevilor, cei care își sacrifică serile și câte un sfârșit de săptămână, dezvoltând planul orei, și care nu predau doar lecția, ci o fac să ia viață în mintea copiilor. Și mai ales profesorii care văd potențialul elevilor lor, chiar și atunci când elevii înșiși nu își cunosc potențialul de dezvoltare intelectuală. Căci, oricât de mult am îmbunătăți sistemul și am perfecționa Legea Educației Naționale, performanța școlară se face în sala de clasă.
 Cred cu tărie că școala românească are nevoie de stabilitate și predictibilitate, dar, în același timp, are nevoie de modernitate, de adaptare la realitățile și nevoile societății contemporane. Ea trebuie să fie atractivă pentru elevi atât prin formă, cât și prin conținut. De asemenea, ea trebuie să ofere fiecărui tânăr acele cunoștințe, abilități și competențe necesare parcursului profesional pe care fiecare și-l alege.
În condițiile în care revoluțiile din tehnologia informației au demolat barierele dintre țări și au conectat oameni din toată lumea, economia actuală a ajuns să fie dominată de acele ramuri industriale care angajează o forță de muncă tot mai instruită și mai calificată. Prin urmare, de bunul mers al sistemului de învățământ ar trebui să fie interesată toată lumea, deoarece școala pregătește specialiștii de mâine din orice domeniu. Practic, succesul nostru ca națiune depinde de abilitatea de a educa tânăra generație, cel puțin la nivelul la care se practică în țările dezvoltate la care trebuie să ne raportăm.
Pentru a reuși în acest demers obligatoriu, trebuie să înțelegem că scopul școlii nu este acela ca, la finalul ciclului de învățare, să avem o ierarhie a elevilor de care să ne bucurăm, atunci când ștacheta este sus sau, dimpotrivă, să ne alarmăm, atunci când nivelul de pregătire coboară. Menirea școlii este aceea de a oferi tinerilor șanse egale în viață. În acest sens, performerii sistemului educațional trebuie stimulați și încurajați, dar, în același timp, cei aflați în dificultate, cei care se confruntă cu probleme materiale sau nu au un acces facil la școală, trebuie sprijiniți.
 Educația are un rol social major. Prin modul în care se raportează la elevii cu risc de abandon, la cei care provin din familii fără posibilități materiale sau din zone mai puțin dezvoltate economic, prin modul în care îi tratează pe elevii care nu reușesc să treacă din prima un examen, școala reglează de fapt raporturile sociale. Și toate aceste raporturi sociale au și implicații economice. Iată de ce trebuie să dăm dovadă de responsabilitate și, fără a face rabat de la calitate, să oferim elevilor care încep, astăzi, școala cât mai multe șanse și oportunități de dezvoltare personală și profesională.
 România dorește să ofere șanse corecte în viață fiecărui cetățean. Însă, toți participanții la actul didactic - profesori, elevi și părinți - trebuie să fie conștienți de faptul că doar o educație solidă le conferă libertatea de a alege ce vor să facă în viață.
Trebuie să fim optimiști și să avem încredere în capacitățile noastre. Debutul anului școlar este întotdeauna un moment de emoție, de bucurie și de optimism. Avem însă suficiente motive să privim cu încredere spre viitor. În ultimii ani, în sistemul de educație au fost corectate o serie de erori comise în trecut, iar direcția în care mergem este cea corectă, atât din perspectiva finanțării, cât și a modernizării structurale.
 Le doresc elevilor mult succes, spor la învățătură și să asculte de profesori și de părinți! Acestora din urmă le adresez rugămintea să rămână aproape de școală, iar cadrelor didactice le urez putere de muncă și îi asigur de întreg sprijinul Ministerului, întrucât au privilegiul de a modela și pregăti copiii și tinerii României, cea mai de preț resursă a acestei țări!"
Biroul de presă

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:25:47 Ora standard a Europei de Est