Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tradiția bunelor rezultate impune mereu ridicarea ștachetei

La Școala Gimnazială „Dacia”

Tradiția bunelor rezultate impune mereu ridicarea ștachetei

Chiar dacă am participat și la alte unități de învățământ, luni, 15 septembrie 2014, la festivitățile primei zile de școală, ceva ne-a atras ca un magnet spre școala fanion pe care o cunoaștem cel mai bine.

„Ca de fiecare dată, deschiderea anului școlar este și va fi întotdeauna o sărbătoare.
Astăzi (luni - n.n.) este zi importantă pentru noi toți, care suntem aici, deoarece din acest moment, copiii au prioritate", a spus dl director, profesor dr. Florian Hava, și a enumerat din rezultatele frumoase obținute de elevii și dascălii acestei școli reprezentative a județului nostru în anul școlar trecut. Participarea elevilor la 4 concursuri internaționale, 21 naționale, 4 interjudețene, 4 județene și 4 locale; din cei 1.150 de elevi participanți, 872 au obținut premii și mențiuni; 7 elevi au reprezentat școala și județul la olimpiadele naționale, în urma cărora s-au obținut o mențiune și un premiu special; s-au încheiat 61 de parteneriate la nivel local, județean și național; la Evaluarea Națională a elevilor din clasele a VIII-a, un elev a obținut nota 10 la limba română și 6 nota 10 la matematică; dintre cei trei elevi care au finalizat Evaluarea Națională cu nota 10 la nivel de județ, unul a fost de la Școala „Dacia"; admiterea în clasa a IX-a pentru elevii claselor a VIII-a a fost un succes, toți elevii au fost admiși la liceele și la profilurile pe care și le-au dorit.
Școala Gimnazială „Dacia" a organizat: olimpiada locală de matematică, olimpiada locală de limba și literatura română, olimpiada județeană de chimie; a sprijinit desfășurarea la Oradea a concursurilor interjudețene „Grigore Moisil" și „Raluca Ripan"; a fost centru județean pentru concursul național de titularizare educatoare - învățători...
Începem cursurile anului școlar 2014-2015 cu speranța că toate realizările și eforturile noastre vor da roade bogate, iar voi, dragi elevi, veți beneficia de servicii educaționale eficiente. În același timp, așteptăm din partea voastră dorința de-a învăța, muncă temeinică și respectul pentru ceea ce vă punem la dispoziție", a mai spus dl director.
Cu siguranță, mesajul dlui director a fost receptat diferit, mai cu seamă de cei mai mici „soldați" ai școlii, „boboceii" din clasele pregătitoare (îndrumate de prof. Cobe Simona, Negruț Gabriela, Cuc Ana, Floruț Maria și Leț Lucia), care nu au înțeles exact cum stau lucrurile cu evaluarea națională și de ce nu au ei manuale în prima zi de școală, dar vor crește ei și vor fi mândria școlii și a părinților!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tradiția bunelor rezultate impune mereu ridicarea ștachetei.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:45 Ora standard a Europei de Est