Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”

La Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea

„Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”

De câțiva ani, la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, vorbim despre o premieră județeană, dar și națională, în domeniul învățământului, fiind singura școală din județul Bihor și printre puținele din țară (singura, cu cele mai multe clase Freinet la gimnaziu) unde se lucrează în pedagogia Freinet.

În acest an școlar (2014-2015), la Școala Nr. 11, nu mai puțin de 16 clase vor lucra în pedagogia Freinet, atât la ciclul primar, cât și la cel gimnazial, după cum aveam să aflăm, miercuri (10 septembrie 2014) de la directorul școlii, dna prof. dr. Adelina Iacob. „Vom face solicitare pentru evaluarea externă ARACIP în vederea acreditării alternativei întrucât au trecut cei patru ani prevăzuți de metodologie", a mai spus doamna director.
În ce constă pedagogia Freinet și care sunt punctele sale forte?
Să recitim în acest sens ceea ce am scris în martie 2011, la stagiul de formare organizat de CCD Bihor la Școala Nr. 11, la care au participat formatori naționali timișoreni, în frunte cu distinsul profesor Mariana Bândea (formator național, președintele Asociației Române pentru o școala modernă C. Freinet Timișoara).
„Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi"
Mariana Bândea respiră Freinet și contaminează ușor orice dascăl care simte această alternativă centrată pe elev...
„Înainte de a teoretiza, am experimentat. Freinet este ceea ce trebuie să simți. Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi. Dacă ei se plictisesc, nu sunt numai ei vinovați. Să aplicăm altceva, care să-i motiveze... Nu o să vă dăm sfaturi, ci o să vă prezentăm din experiența noastră. Pedagogia Freinet pregătește copilul de azi să trăiască în lumea de mâine..."
 „Copiii sunt din rai"
Pedagogia Freinet este pedagogia muncii motivate, a comunicării, cooperării și a exprimării libere. Prin urmare și activitățile pe ateliere au fost organizate urmând acești pași. S-a vorbit despre clasa cooperativă și s-a demonstrat, s-a vorbit despre jurnal și s-a purces la scrierea unui jurnal; s-au încins jocuri cooperative și s-a înțeles exact cum vine cu exprimarea dramatică; toate cunoștințele teoretice, noțiunile noi au fost imediat aplicate în practică în cadrul atelierelor; s-a prezentat mult material didactic natural și video, s-au confecționat foarte multe postere în aplicarea textului liber, a jurnalului și corespondenței școlare...
Cei doi poli principali ai pedagogiei Freinet sunt interesul și munca. Dacă elevul vede că munca lui este valorizată, reacționează pozitiv și vine cu drag la școală".  
„Alternativa Freinet este fondată pe valori universale"
Și mai spunea doamna profesor Mariana Bândea că „alternativa Freinet este fondată pe valori universale, cum ar fi responsabilitate, autonomie, cooperare și întrajutorare. Cu alte cuvinte, studiul este centrat pe copil, luând în considerare cele trei componente ale personalității sale: unicitate, diversitate și globalitate. Copilul nu trăiește numai în școală, această pedagogie ținând seama de mediul său familial, cultural și social. Evitarea eșecului a constituit, de asemenea, o preocupare constantă la Freinet".
Chiar miercuri, la ora vizitei noastre, consilierul educativ, dna profesor Zoia Ciogu, era în ședință cu echipa pedagogică pentru diversitate. Trebuie precizat că la Școala Nr. 11, în alternativa Freinet, sunt cuprinse atât clase de la secția română, cât și de la secția maghiară.
Și să mai spunem că tot la această școală, într-o sală specială, funcționează Clubul Sportiv King Do-Lions Oradea, care pregătește 2 grupe de începători și o grupă de performanță în arta marțială Taekwon-do ITF.
Grupele de începători se pregătesc sub îndrumarea antrenorilor Tulkos Romeo (4DAN) și Ganea Andreea (2DAN). Programul antrenamentelor cu începătorii se desfășoară luni și miercuri, de la 17.00 la 18.30, iar marți și joi, de la 17.15 la 18.30. Cei interesați se pot înscrie la fața locului sau telefonic la Tulkos Romeo (0743-347.685) sau la Ganea Andreea (0745-675.544). Totodată, antrenoarea Andreea Ganea conduce și secția de TaeBo a clubului, programul ei fiind: luni și miercuri, de la 19.00 - 20.00.
„Doar o vorbă să-ți mai spun" (ca să-l cităm pe regretatul lingvist George Pruteanu): În anul în care unitate de învățământ împlinește 85 de ani de existență, în școala celor două școli și două grădinițe (Școala Nr. 11 și Școala „Ion Bogdan", Grădinița Nr. 35 și Grădinița Nr. 41), cum îi place doamnei director să spună, vor învăța 24 de clase primare și 20 gimnaziale, din care șase pregătitoare, un record în învățământul gimnazial orădean, dar nu numai!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:56:21 Ora standard a Europei de Est