Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect

Diseminare proiect Comenius

,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect

În perioada 2-7 iunie 2014, a avut loc a treia reuniune înscrisă în programul proiectului multilateral Comenius LEARN TO READ AND READ TO LEARN (Învață să citești și citește pentru a învăța), cu nr. de referință COM-13-PM-873-BH-BG, printre partenerii căruia se numără Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea.

Reuniunea de lucru, organizată de echipa de proiect de la Nuova Direzione Didattica Vasto din Italia, a fost organizată în 3 iunie 2014 la sediul Editurii ,,Gulliver" din localitate, un mediu prielnic dezbaterii și schimbului de experiență privind provocarea lecturii în rândul tinerilor cititori. Discursurile de întâmpinare au fost rostite de actualul director al școlii, doamna Nicoletta Del Re, și de fostul director al aceleiași instituții de învățământ, domnul Rocco Di Scipio, care au subliniat semnificația denumirii și importanța noii direcții în didactica italiană. În continuare, reprezentanții școlilor din acest parteneriat au realizat analiza activităților prezentate în fiecare raport de progres. În consens cu bunele practici inițiate la întâlnirile anterioare, s-a discutat relevanța acestor activități în cadrul temei proiectului și respectarea calendarului comun stabilit inițial. Un punct important pe agenda tuturor partenerilor l-a constituit discutarea concluziilor privind biblioteca virtuală a proiectului, cea de-a 22-a activitate înscrisă în programul proiectului multilateral, ce poate fi consultată la adresa http://learntoreadlibrary.wordpress.com/. Obiectivul ei a fost crearea și organizarea unei biblioteci virtuale cu aportul tuturor școlilor partenere. Responsabilitatea creării și administrării bazei de date a revenit echipei de proiect din România, care a sistematizat informațiile cu privire la cărțile intrate în topurile de lectură ale elevilor și recomandate, pe această cale, colegilor din celelalte țări.
În următoarele două zile, participanții la reuniune au vizitat trei instituții arondate școlii Nuova Direzione Didattica: Școala Primară ,,Stirling", Școala Primară ,,Ritucci Chinni" și Grădinița ,,Aniello Polsi". Asistența la ore și dialogul deschis cu colegii italieni au permis observarea strategiilor didactice moderne, a modalităților de stimulare a interesului pentru beletristica adecvată vârstei, dar mai ales a mijloacelor de învățare extrem de originale, creative și pline de vitalitate, perfect ancorate în dinamica lumii actuale. Preocuparea constantă pentru implicarea adulților în educația celor mici a fost ilustrată printr-o formă inedită de activitate: atelierul teatral ,,Watch out, Pinocchio!", în regia directorului adjunct Josè Sergio Santoro, profesor cu multiple preocupări artistice (actor, muzician și regizor). Înregistrarea piesei, interpretată chiar de o parte din reprezentanții țărilor invitate la Vasto, va constitui unul dintre produsele finale colective realizate în cadrul proiectului.
În 5 iunie, în Sala de conferințe a Primăriei municipiului Vasto, a avut loc ceremonia de acordare a Premiului pentru creație literară ,,Pinocchio", decernat la prima ediție a Concursului internațional omonim, organizat de Nuova Direzione Didattica în perioada 25 aprilie - 5 iunie 2014 și adresat elevilor din clasele a IV-a și a V-a. Premiul I a fost acordat elevei Antonia Ganea, din clasa a V-a A de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea, coordonată de dna profesoară Magda Botezat. Premiul al II-lea a fost câștigat de un elev de la Gymnasio Korinou Pierias din Grecia, coordonat de doamna profesoară Voula Manta, iar premiul al III-lea de un elev al școlii Çankaya Ayten Șaban Diri İlkokulu Ankara din Turcia, sub îndrumarea doamnei profesoare Rüyam Saydam.
Atelierele de lucru au alternat cu vizite de documentare în centrul istoric al străvechiului oraș și în rezervația naturală ,,Punta Aderci", într-un program armonios elaborat. Reuniunea de proiect s-a încheiat cu o călătorie la Roma pentru vizitarea unor importante obiective istorice și culturale, precum Muzeul Vaticanului, Capela Sixtină, Bazilica Sf. Petru, Forumul Roman, Colosseum-ul, Pantheon-ul, Fontana di Trevi, Piața Spania.
Cea de-a patra întâlnire multilaterală va avea loc la Korinos, în Grecia, între 20 și 25 octombrie 2014.
Prof. dr. Maria Hulber,
coordonatorul echipei de proiect din România
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:31:00 Ora standard a Europei de Est