Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O grădină senzorială, singulară în județul Bihor

Joi, la CSEI Nr. 1 Oradea, a fost inagurată

O grădină senzorială, singulară în județul Bihor

Prin munca unor profesori și voluntari inimoși care au muncit din primăvară până-n toamnă, în modestul parc al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Oradea, s-a născut o grădină senzorială de toată frumusețea, unicat în județul Bihor, ca și concepție și realizare.

Activitățile de creație și educație ecologică s-au derulat în perioada 14 aprilie - 29 august 2014, iar inaugurarea superbei grădini a avut loc ieri, joi, 11 septembrie, în prezența beneficiarilor, executanților, sponsorilor și invitaților.
Materialele necesare dotării și amenajării grădinii au fost achiziționate, procurate sau confecționate în cadrul unor proiecte tematice („La cumpărături" și în excursii tematice), al unor activități practice derulate la nivelul claselor de elevi, intitulate „De la teorie la practică" sau „Micul dECOrator", prilej cu care au fost plantate flori în ghivece, au fost decorate ghivecele, au fost concepute și confecționate căsuța păsărelelor, clopoței de vânt, ciupercuțe, jardiniere și mascota grădinii... De Ziua Mondială a Mediului au fost organizate două concursuri: Cel mai frumos ECO-ghiveci și ECO-grădina mea de vis, ocazie cu care au fost premiate cele mai izbutite lucrări. În cursul verii, liceeni voluntari de la colegiile „Mihai Eminescu", „Partenie Cosma" și „George Barițiu", de la Clubul Leo Black Eagle și Grădinarul orădean, liceeni francezi de la Liceul Simone Viel din Angers și studenți orădeni aflați în stagiu de practică la Celestica, au înnobilat grădina cu creații variate: gardul și jardiniere cu texturi bogate și variate, cărarea senzorială, căsuța grădinarului, trenulețul, bârna și traseele din bușteni, tablourile, podulețul ori coșul de gunoi pentru colectare selectivă...
Înaintea vizionării filmulețului prezentat în deschiderea evenimentului, doamna director adjunct Carmen Ilisie și prof. psihoped. Teodora Pantazi (coordonatorul de proiect) ne-au introdus în atmosferă, lăsând apoi imaginile și protagoniștii să ne povestească despre nașterea Grădinii senzoriale.
Proiectul „E-CO-piii cu cerințe educative speciale (ECO-CES) a fost implementat de Asociația CES (Colaborăm Educăm Sprijinim) și finanțat de Mol România și Fundația pentru parteneriat, în cadrul programului „Spații verzi".
Costurile totale ale Grădinii senzoriale se cifrează la circa 16.500 de lei; 9.000 de la Mol România și Fundația pentru parteneriat; 2.200 au fost donați în special sub formă de materiale de generoșii sponsori, iar 5.300 este co-finanțare din partea Asociației CES (Colaborăm Educăm Sprijinim).
În calitate de coordonator de proiect, prof. psihoped. Teodora Pantazi a mulțumit colegilor, partenerilor și sponsorilor, dar mai cu seamă voluntarilor „care ne-au dat o lecție despre spiritul civic, membrilor echipei de proiect care au dat vara aceasta un examen de solidaritate".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: O grădină senzorială, singulară în județul Bihor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:02 Ora standard a Europei de Est