Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”

La Școala Gimnazială „Dacia”

„S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”

Pentru cadrele didactice, noul an școlar 2014 - 2015 a început luni, 1 septembrie 2014.

Marți, în 2 septembrie 2014, am dorit să luăm pulsul pregătirilor pentru începerea cursurilor la Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea.
„Ieri, 1 septembrie 2014,  în cadrul Consiliului profesoral, s-au constituit comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre. Ne pregătim pentru evaluarea periodică a comisiei ARACIP. După cum ați putut constata, ne-au sosit majoritatea manualelor școlare noi, iar vizitând școala, veți constata stadiul pregătirilor pentru începerea cursurilor. În vară, s-au defășurat lucrări de igienizare și zugrăvire a sălilor de clasă și cabinetelor și acum se mai zugrăvește la ultimul etaj, s-au înlocuit podelele melaminate în câteva săli, s-au făcut reparații la instalația electrică și mobilier, precum și la unele grupuri sanitare. Pentru clasele pregătitoare, am achiziționat în plus 49 de bănci și scaune, care se adaugă celor 126 existente de anul trecut, diferența până la 175", ne-a spus dl director, profesor dr. Florian Hava.
În anul școlar care tocmai a început, la Școala Gimnazială „Dacia" vor învăța peste 1.140 de elevi, repartizați în 41 de clase (18 la ciclul primar și 23 la gimnaziu). De instruirea și educarea lor se vor ocupa 60 de cadre didactice; unele sunt noi, repartizate în această toamnă, la religie ortodoxă, istorie, chimie-fizică (pe catedra rezervată) și biologie. Vizitând sălile de clasă, aveam să găsim profesori în prima ședință metodică pe clase, dar și elevi, în clasa a II-a B, pe Ana Rotar, Denisa Avram și Diana Bănică, jucându-se cu brățările elastice. „Ne jucăm și recapitulăm", ne-a spus Denisa.
În vară, s-a desfășurat, în premieră, școala de vară
La solicitarea părinților, în perioada 1-31 iulie, doamna prof. Teodora Sîncelean a desfășurat, în premieră, o școală de vară cu copiii ai căror părinți fiind ocupați și neavând cu cine să-i lase, au preferat să-i trimită la școală, între orele 9 și 15, unde au și luat masa. În cele șase ore de program, „cu un impact deosebit, am desfășurat activități de vacanță, mult mai destinse, instructiv-educative, lecturi de vacanță, și activități recreative cu profesor de specialitate, activități practice, desen și multe ieșiri pentru cunoașterea orașului, a monumentelor, instituțiilor și obiectivelor turistice".
Tot într-un asemenea regim a lucrat și doamna prof. Diana Zlibuț, în perioada 7-18 iulie, desfășurând activități distractiv-recreative cu elevi ai clasei pregătitoare B.
„Programul a fost inițiat la sugestia părinților care au un program de lucru prelungit și care se află în imposibilitatea de a oferi pe parcursul verii timpul de joacă pe care fiecare copil și-l dorește. Iar Școala Gimnazială „Dacia", prin baza sportivă de excepție de care dispune, la care se adaugă parcul de joacă amenajat special pentru cei mici, oferă un cadru prielnic de recreere și de joacă pentru copii. Activitățile desfășurate au vizat atât latura instructiv-educativă, cât și cea creativă, sportivă și ludică. Din punctul meu de vedere, acest program a fost inedit, captivant și fructuos. Copiii participanți s-au dovedit a fi extrem de receptivi și fericiți, veseli și puși pe șotii", ne-a spus dna profesor Diana Zlibuț.
Aflăm, însă, că nu numai copiii din clasele doamnelor prof. Teodora Sîncelean și Diana Zlibuț au venit la școală în vacanță să se joace și să recapituleze materia, ci și alții, din clasele doamnelor prof. Florica Hava și Paula Vidican. Prin urmare, copiii nu fug de școală, ci vin cu plăcere chiar și în vacanță, unde pot să se joace (cu folos) mai bine ca acasă, în fața blocului sau încuiați în casă!
Cursuri pentru cadrele care predau la clasa pregătitoare
În această toamnă, în cinci școli orădene, se desfășoară cursuri pentru profesorii care în acest an școlar vor avea clasă pregătitoare.
Cu 25 de cursanți într-o serie, „profesorii se pregătesc pentru abilitare curriculară prin abordarea integrată a curricumului la clasa pregăritoare pentru formarea competențelor cheie la școlarii mici; proiectul este derulat de CCD Bihor prin intermediul formatorilor", ne-a explicat doamna prof. Teodora Sîncelean, formatorul la Școala Gimnazială „Dacia".  La „Oltea Doamna", cursurile sunt ținute de dna prof. Monica Scorțe, la CN „Iosif Vulcan", de dna prof. dr. Maria Donca, la Școala Gimnazială Nr. 11, de dna prof. Angela Nuță, iar la „Dimitrie Cantemir", cursurile sunt coordonate de prof. Simona Lucaciu și Doina Lung. La absolvirea cursului, cadrele didactice primesc adeverințe cu credite.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „S-au constitui comisiile și s-au repartizat sarcinile pe comisii și catedre”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:15 Ora standard a Europei de Est