Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Silvia - mențiune la Concursul Național Ionel Teodoreanu

Orice călătorie este o comoară ascunsă

Silvia - mențiune la Concursul Național Ionel Teodoreanu

Cea de-a IX-a ediție a Concursului Național „Ionel Teodoreanu" a avut loc în zilele de 30 și 31 mai 2014 la Colegiul Național „Costache Negruzzi" din Iași.

Delegația Bihorului a fost alcătuită din elevii: Gabrian Mihnea, cls. a V-a de la Lic.Teoretic „C-tin Șerban" Aleșd, Domocoș Alexandru cls. a VI-a de la Lic.Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș, Mureșan Alexandra, cls. a VII-a de la Școala Gimnazială „Dacia" și Ghiță Silvia, cls. a VIII-a de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir".
Așa după cum aveam să aflăm de la dna prof. Diana Popa, Ghiță Silvia a obținut prima mențiune, cu punctajul 143,5, clasându-se pe locul IV, Alexandra Mureșan s-a situat pe locul 25, obținând un premiu special.Gabrian a ocupat locul 40, iar Domocoș, locul 48.
Clipe de neuitat...
Sunt momente în viața noastră care nu pot fi uitate, nu pentru că mintea omului s-ar concentra mai mult asupra lor decât asupra altora, ci pentru că ele se agață de suflet... Aceste momente pătrund în acel loc tainic pe care nimeni nu-l poate vedea și refuză să-l părăsească vreodată. De astfel de clipe am avut parte cu ocazia participării la Concursul Național „Ionel Teodoreanu". Participarea a însemnat și o călătorie. De fapt, este vorba de două călătorii: una exterioară, întrucât concursul s-a desfășurat în centrul cultural al Moldovei - Iașul- și una interioară, a sufletului, a gândurilor mele prin labirintul marilor noștri scriitori, prin labirintul cuvintelor.
Orice călătorie este o comoară ascunsă într-o lădiță mică, adânc ancorată în inima noastră. Dar ce se întâmplă atunci când călătoria presupune și o competiție? E simplu: gândul merge și el mai repede ca orice tren. În drum spre Iași, în mintea mea erau doar vorbele marelui filozof Mircea Eliade: „Cea mai prețioasă călătorie este aceea către sufletul nostru, către noi înșine. Călătorie ce o facem în singurătate". Eu doar zâmbeam și spuneam: „Asta voi face! Am să călătoresc până în acel loc din mine în care fiecare picătură de speranță se transformă în reușită".
Astfel am ajuns încrezători, dar nu scutiți de oboseală, pe peronul gării din Iași, iar mai apoi la hotelul ce avea să ne fie casă pentru trei zile. Întrucât am mai avut ocazia, în urmă cu trei ani, de a participa la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română a cărei gazdă a fost Iașul, acesta nu mai era în întregime un mister. Un mister era însă felul în care percepeam orașul, acum. Totul era la fel, eu eram aceeași, dar ochii prin care vedeam se schimbaseră.
Dimineața zilei de vineri, 30 mai, ne-a adus emoții și a stimulat inima să bată cu putere, pentru că urma proba scrisă. Cel mai frumos moment a fost acela în care, primind subiectul, mintea mea s-a detașat de orice alt lucru și simțeam că în întreaga lume sunt doar eu și ele, hârtiile. Așadar, am învins prima provocare. În după-masa aceleiași zile m-am bucurat să revăd Anticariatul Grumăzescu, un loc atât de drag sufletului meu și am fost cuprinși în mrejele nesfârșite ale melancoliei de Teiul lui Eminescu, ce ne încălzea sufletul ca un bunic protector, care spune povești în liniștea serii. Ziua de sâmbătă a stors, picătură cu picătură, răbdarea din noi. Dimineața am avut parte de a doua provocare a călătoriei sufletului: proba orală. Cea mai mare dilemă a mea era felul în care inima putea să atingă recordul maxim al bătăilor pe minut și ce vroia ea de fapt, să iasă din piept?
După ce am trecut cu bine de această probă, ne-am îndreptat spre Bojdeuca lui Creangă, un loc care impresionează ochiul și mintea și face întreg trupul să se înfioare doar prin tradiția pe care o poartă în sine și prin faptul că este o icoană a trăirii fericite, în simplitate. A urmat Casa Pogor, numită și Muzeul Literaturii, încărcată cu istorie și magie. Vă amintiți de Creangă, Caragiale, Eminescu...? Aceștia erau junimiștii noștri, iar locul în care dădeau naștere celor mai frumoase opere era tocmai cel în care mă aflam eu. Următorul obiectiv a fost Muzeul Unirii sau Palatul Alexandru Ioan Cuza, un loc care ne aduce aminte de frumusețea unei lumi vechi, de cavaleri și rochii foșnitoare. Aici, vizita ne-a fost întreruptă de un telefon ce avea să ne dea vestea mult așteptată: anunțarea rezultatelor. Cu sufletul la gură, am urcat într-un taxi- zgripțuroaică ce avea să ne conducă spre tărâmul colegiului gazdă - și iată-ne ajunși în fața porților mari, pe care se îngrămădeau hârtii cu multe nume de copii. Dintre toate aceste cincizeci de nume, al meu s-a clasat al patrulea. Eram fericită, chiar dacă știam că mereu există loc de mai bine. Cu zâmbetul pe buze și mulțumire în suflet, ne-am îndreptat spre mall-ul uriaș al Iașului, care părea un adevărat labirint în care ceaiul cald și prăjiturile ne așteptau.
Duminica ne duce cu gândul spre final: finalul săptămânii și finalul drumului spre victorie. Cuprinși de melancolie și dor, am coborât în locul de unde am început călătoria inițiatică. Aici, ne-au întâmpinat brațele calde ale părinților și nelipsitele flori, care reușesc, în orice împrejurare, să fure câte un zâmbet.
Și pentru că strămoșii noștri, romanii, spuneau: „Sfârșitul încoronează opera", eu vreau ca acum să adresez toate mulțumirile bine meritate. Mulțumesc în primul rând doamnei profesoare Popa Diana, pentru orele de muncă alături de mine, pentru căldura pe care ne-a oferit-o însoțindu-ne în călătoria sufletului și pentru optimismul pe care l-a sădit în sufletul nostru. De asemenea, mulțumesc doamnei diriginte, doamnei director și tuturor profesorilor care, sunt sigură că aici, acasă, au stat doar cu pumnii strânși. Nu în ultimul rând mulțumesc colegilor care m-au felicitat și îți mulțumesc ție, celui de dincolo de hârtie.
Silvia Ghiță

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:02 Ora standard a Europei de Est