Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta

Bune practici

Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta

Din 2003, intors din Franta, dupa aproape 5 ani, lucrati in laboratoarele de cercetare din domeniul analizei si prelucarii semnalelor, am trimis 36 de studenti de la specializarile Electronica si Telecomunicatii pentru a pregati proiecte profesionale sub indrumarea profesorilor cu care am colaborat: prof. Danielle Nuzilard de la Universitatea din Reims, prof. Ioan Roxin de la Universitatea din Montbeliard.

Trei au sustinut tezele de doctorat in Franta, iar 28 s-au intors in tara si lucreaza in domeniul ITC.
Anul acesta a fost randul Alexandrei Stan, studenta in anul III la specializarea Retele si Software de Telecomunicatii, sa pregateasca timp de 3 luni un proiect realizat la Universitatea din Franche-Comté in laboratorul ELLIADD  cu echipa OUN, condusa de prof.Ioan Roxin.
La intoarcerea din Franta, Alexandra ne-a impartasit experienta petrecuta acolo:
" Ce va pot spune despre experienta mea Erasmus ? A fost una grozava.
 La inceput, aceasta experienta era , mai degrabã un vis greu de realizat în aceste vremuri, când puþini mai reuºesc sã depaºeascã aceste ‘bariere'.
 Cum de altfel sunt o fire luptãtoare, mi-am propus sa încerc sã îmi îndeplinesc ºi visul acesta, aºa cã mi-am luat inima in dinþi, ºi dupã multe dezbateri, analizã, ºedinte cu cel ce avea sã îmi fie coordonator, domnul profesor Sorin Curila, Presedintele Senatului Universitatii din Oradea, am realizat cã visul care la început pãrea cea mai grea parte din istoria vieþii mele, începuse sã prindã contur. Drumul a fost unul plin de emoþie, ºi încãrcat de întrebãri fãrã rãspuns...dar când am ajuns acolo s-a dovedit a fi totul extraordinar, de la prima zi de acomodare pâna la ultima secundã.
 Despre Montbeliard va pot spune ca este un  oras de vis in care am petrecut trei luni minunate  din viata mea. Acest mirific oras se afla in partea de est a Frantei in regiunea Franche-Comte, fiind foarte aproape de granita cu Elvetia. Povestea orasului se concentreaza asupra printeselor ce au locuit odinioara si au lasat in urma lor ca marturie Castelul ducelui de Wurtemberg. In ceea ce priveste arta, orasul detine numeroase colectii la Muzeul Castelului ducelui de Wurtemberg iar galeria Le 19 este centrul artei contemporane. Un alt loc impresionant pe care l-am  vizitat il reprezinta Uzina si Muzeul Peugeot pentru a admira primele productii de automobile. Nu este de neglijat nici stadionul August-Bonal unde am asistat la un meci de fotbal cu echipa gazda-FC Sochaux-Montbeliard impotriva lui Marseille.
Experienta academica a fost una minunata.Am realizat un proiect in laboratorul ELLIADD, condus de domnul profesor Ioan Roxin (caruia doresc sa ii multumesc si pe aceasta cale pentru atentia, sfaturile dumnealui, pentru ca mi-a permis sa progresez in aceste trei luni), alaturi de echipa OUN("Objets et Usages Numérique")din Montbéliard, Universitatea Franche-Comtė, o echipa dinamica, tanara, cu o autonomie care le permite sa dezvolte propriile proiecte de cercetare. Proiectul la care am lucrat se numeste SCOPANUM- strategii de comunicare în situaþii de crizã  post- accident nuclear cu ajutorul retelelor de socializare. Pe langa acest proiect am participat si la cursurile si laboratoarele sustinute de domnul profesor Ioan Roxin, cursuri care m-au introdus in lumea programarii avansate.
 La sfarsitul lunii martie am asistat la sustinerea tezei de doctorat al lui Ioan Szilagyi, fost student al Universitatii Oradea.
Sistemul universitar este putin diferit fata de cel romanesc, se pune accent pe aprofundare si nu pe acumulare, pe calitate si nu pe cantitate, insa nu as putea sa afirm care dintre cele doua este cel mai bun.
  Din toatã acestã experienþã pot spune cã am avut doar de câºtigat,am acumulat mult mai multe cunoºtinþe ºi informaþi în domeniu cît ºi prieteni în strãinãtate, iar ei, colegii mei, un adevãrat prieten ºi coleg. Recomand din toata inima aplicarea pentru o bursa  in strainatate, deoarece o consider vitala in evolutia  umana si profesionala a tinerilor de varsta mea. " N.F. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta.
P

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:57 Ora standard a Europei de Est