Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul eTwinning „Mathematics and the recipe that reunites our family”

Parteneriat internațional

Proiectul eTwinning „Mathematics and the recipe that reunites our family”

Proiectul „Mathematics and the recipe that reunites our family" a antrenat elevi, cu vârste cuprinse între 11-14 ani, din România, Polonia și Republica Moldova.

Ideea proiectului a pornit de la faptul că 2014 a fost declarat Anul European pentru Reconcilierea Vieții Profesionale cu Viața de Familie. Prin acest proiect școala în alianță cu familiile elevilor i-a încurajat să-și însușească noțiuni de matematică, a promovat bucătăria tradițională, studiul limbilor străine, armonia și respectul în viața de zi cu zi.
Proiectul a fost lansat la inițiativa prof. Crina Bercovici de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, România (18 elevi) și prof. Karina Mo¼dzierska de la Gimnazjum im. Marii Sklodowskiej-Curie w Kaliszu Pomorskin, Polonia (18 elevi). Din echipa internațională au mai făcut parte prof. Natalia Grîu de la L.T. „Gheorghe Asachi" Chișinău, Republica Moldova (28 elevi) și prof. Iuliana Trașcă de la Școala cu clasele I-VIII „Gheorghe Popescu" Scornicești, România (16 elevi).
Pe tot parcursul derulării proiectului elevii au avut ocazia să adreseze întrebări profesorilor de matematică (Crina Bercovici), limbi străine (Ioana Rada, Liana Clop), informatică (Manuel Bercovici, Edit Szatmari), specialitate (Ana Matica), diriginte (Mihaela Laza) etc. Au fost implicate în proiect și familiile elevilor.
Activitățile de bază ale proiectului au fost desfășurate în ora de opțional „Matematică fără frontiere, proiecte internaționale" și în timpul liber al elevilor și profesorilor. Opționalul, adresat elevilor clasei a VI-a, a avut ca obiectiv implementarea unui proiect pe platforma eTwinning. La activitățile practice am distribuit roluri tuturor elevilor, fiecare contribuind după posibilități la reușita acestora. În proiect toți partenerii am comunicat în limba engleză, dar documentele (prezentările, textele, problemele, rețetele etc) au fost redactate în câte două limbi de circulație internațională. Echipele din România și Republica Moldova au folosit limba engleză și franceză. Echipa din Polonia a folosit limba engleză și germană.
Proiectul este interdisciplinar îmbinând: matematica (noțiuni de algebră și geometrie), studiul limbilor străine: engleză - pentru toți partenerii și la alegere: franceza cu germana, paralel cu limba maternă, noțiuni de informatică, arte plastice etc. În sala de clasă a fost actualizat permanent panoul proiectului cu postările colegilor parteneri și cu expoziții când a fost cazul. În activitatea 5 a avut loc un schimb de felicitări și mici cadouri. Elevii din Beiuș au pregătit cu drag felicitări, mici amintiri (globuri sub forma unor cizmulițe  tricolore, dulciuri). Am trimis spre partenerii noștri și câte un DVD cu imagini din zona noastră (sponsor Primăria Beiuș).
Produsele finale ale proiectului sunt rezultatul cooperării la nivelul echipelor (prăjiturile, problemele, fotografiile din timpul activităților etc.). De cheltuielile materiale s-a ocupat fiecare partener din proiect. În prezent scriem cartea proiectului pe care o tipărim în România. Ea va fi distribuită tuturor elevilor implicați în proiect, profesorilor și sponsorilor.
Prin proiect școala a fost și va fi promovată prin articole prezentate la simpozioane naționale/ internaționale etc. Elevii sunt încurajați să participe la concursuri de matematică în limbi străine, de exemplu: „Mathmoiselle", „Mathématiques sans frontières-juniors". În 5 octombrie, cu ocazia Zilei Mondiale a Educației va avea loc o celebrare la care vor participa: elevi, profesori, părinți, comunitate.
Detaliile despre proiect se găsesc la adresele:
Link-ul proiectului: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98029,
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/mathematicsrecipesetw/
Blogul proiectului: http://mathematics20132014.blogspot.ro/
Pagina școlii (proiecte eTwinning): http://www.ciordas.ro/proiecte/,
Revista „OviDan", on-line și format scris, partener ISJ Bihor: http://ovidan.ro/?p=articles.16.1026
Prof. Crina B.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:51 Ora standard a Europei de Est