Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ

Conferință de presă pe teren

Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ

Dl viceprimar Ovidiu Mureșan și dna Benyovszki Tunde, director general adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, au organizat ieri (miercuri, 27 august 2014) o conferință de presă pe teren pentru a prezenta stadiul lucrărilor de reparații curente și capitale care se efectuează în unitățile de învățământ, dar nu numai.

Cu acest prilej, am fost invitați la Grădiniță Nr. 23, aparținătoare Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", la Școala Gimnazială Nr. 16 și Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", vizita încheindu-se pe Independenței la Palatul Vulturul Negru.
La Grădiniță Nr. 23 - zugrăveli și igienizări
Cu trei săptămâni înainte de începerea cursurilor noului an școlar, în unitățile de învățământ se lucrează și se va lucra în continuare până la finele lunii septembrie în trei unități de învățământ (Lic. Teoretic „Onisifor Ghibu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" și Liceul Teologic Baptist „Emanuel"), fără a se perturba desfășurarea procesului instructiv-educativ. Dl viceprimar ne-a asigurat că până în 15 septembrie, toate unitățile de învățământ vor fi pregătite pentru a-și primi copiii, elevii și cadrele didactice în condiții optime. Aflăm că la grădinița liceului ortodox în cursul anului 2014 s-au executat lucrări de zugrăveli în 6 săli de grupă și o sală pentru material didactic, pe holuri, în 3 grupuri sanitare pentru copii și 2 grupuri sanitare pentru personal. De asemenea, au fost igienizate blocul alimentar cu spațiile de depozitare aferente, precum și sala de mese. La grădinița condusă de dna prof. Camelia Puie (director adjunct al instituției) s-au efectuat lucrări în valoare de 12.212,90 lei.
„Reparații de anvergură" la Școala Gimnazială Nr. 16
La Școala Gimnazială Nr. 16 am fost întâmpinați de directorul școlii, dl prof. Mircea Gârba. „La școala fără nume, dar cu renume", vorba dlui director, s-au efectuat, în timp, cele mai importante și mai consistente reparații capitale din tot învățământul orădean, „reparații de anvergură" la toate cele trei corpuri de clădire și la sala de sport, vorba dnei director general adjunct Benyovszki Tunde: „Înlocuirea învelitorii din țiglă la corpurile A și C, înlocuirea tâmplăriei din lemn (interioară și exterioară), uși și ferestre cu tâmplărie din PVC, izolarea termică și refacerea fațadelor, înlocuirea pardoselilor din sălile de clasă și laboratoare (cu parchet laminat și gresie), iar în sala de sport cu pardosea poliuretanică. Înlocuirea instalației electrice (a tubulaturii, conductorilor electrici, a corpurilor de iluminat și a tablourilor electrice), zugrăveli în cele trei corpuri de clădire, refacerea canalizării pluviale și refacerea trotuarului de protecție în jurul clădirilor". „Valoarea contractului este de 1.597.924,76 lei din care s-au decontat până la ora actuală 1.237.556,90 lei", a precizat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Generală 16 este o școală foarte importantă pentru acest cartier; este o școală care reușește prin calitatea actului educativ și prin poziționare să atragă exact copiii care, în mod normal, unii dintre ei, am vrea noi ca părinți sau părinții lor să-i regăsim la școlile din centru. Din punct de vedere al calității actului educativ este similar cu școlile din centru și din această cauză încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată, unde după ce reușim și partea de asfaltare a curții, eu zic că am făcut tot ce era de făcut la Generală 16", a adăugat dl viceprimar.
La „Nicolae Bălcescu" - „o investiție importantă și totodată inedită"
Ajungând la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", dl viceprimar avea să ne avertizeze că aici avem „o investiție importantă și totodată inedită". La inițiativa asociației părinților, coroborat cu rezolvarea unor probleme care țineau de retrocedări pe aceste amplasamente, am reușit să luăm decizia de a face un teren de sport adecvat condițiilor de desfășurare a orelor de educație fizică și sport acoperit cu acest balon... Investiția a început în 2013, contribuția asociației de părinți fiind una semnificativă, de peste 133.000 de lei, strânși de asociația părinților, ceea ce reprezintă 25 la sută din întreaga investiție. În plus am mai făcut asfaltare de curte, atât curtea mare, cât și curtea mică, iar gardul din plăci de beton a fost înlocuit cu un gard modern".
La rândul său, dl director Gheorghe Troie a apreciat investițiile făcute, mulțumind primăriei, administrației imobiliare și asociației de părinți.
Așadar, la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" în cursul anului 2013 au  început lucrările pentru amplasarea terenului de sport respectiv pe structură metalică acoperită cu prelată din PVC, prin executarea fundațiilor structurii metalice. Asociația părinților a achiziționat cu 133.500,00 lei structura metalică. Administrația Imobiliară a contractat lucrarea privind infrastructura terenului de sport pe structură metalică, acoperit cu prelată din PVC, executând: fundații pentru stâlpii metalici, respectiv buloanele de ancorare a structurii metalice, prelata din PVC, platforma din beton cu șapă și racordul la curentul electric; tot în 2013, s-au executat lucrări de asfaltare curte (cca 2.500 mp) în valoare de 250.928,93 lei. Astfel că în 2013, la această școală, s-au executat lucrări în valoare totală de 424.898,35 lei (cu TVA inclus); iar în 2014, la „Nicolae Bălcescu" a fost refăcut gardul, a fost termoizolată prelata din PVC peste structura metalică a terenului de sport, a fost achiziționat un generator de căldură, alimentat cu gaze naturale și urmează să se execute pardoseala sălii de sport.
Valoarea totală a lucrărilor executate în 2014 la „Nicolae Bălcescu" se cifrează la 250.336,16 lei (cu TVA inclus). Directorul general adjunct, dna Benyovszki Tunde, a ținut să sublinieze „că acolo unde există colaborare și rezultatele sunt mai bune. Dacă există colaborare între conducerea instituției și primărie, se poate face mult mai mult. Revenind la cele trei licee unde reparațiile curente vor continua până la finele lunii septembrie (la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" și Liceul Teologic Baptist „Emanuel"), trebuie să spunem că s-a ajuns în această situație datorită întârzierii procedurilor de achiziție și pentru că la licitație nu s-a prezentat nimeni (nici la cea de-a treia licitație). Probabil că la valori mici nu li se merită firmelor mai mari să participe. Și apoi este la înțelegere cu directorul școlii. Dacă este de acord să facem facem, dacă nu, nici nu facem. Trebuie să existe colaborare", a repetat și a accentuat dna Benyovszki.
Potrivit comunicatului întocmit de AIO, la Școala Gimnazială Nr. 11 a fost finalizat proiectul ce cuprinde lucrări de refacere a instalațiilor sanitare, electrice, amenajări interioare, refacere fațade și izolare termică, înlocuirea tâmplăriei, înlocuirea invelitorii, amenajări exterioare și asfaltare curte, valoarea proiectului fiind de 80.600 lei.
La Colegiul Național „Iosif Vulcan", în cadrul lucrărilor de reparație capitală sunt cuprinse grupurile sanitare de la cele trei corpuri de clădire care sunt într-o stare improprie folosirii datorită uzurii intervenite de-a lungul timpului. Pentru îmbunătățirea condițiilor oferite la nivelul școlii, pentru asigurarea unei stări tehnice și igienice corespunzătoare sunt necesare lucrări de reabilitare grupuri sanitare. Lucrările care se vor executa sunt următoarele: compartimentarea grupurilor sanitare conform normativelor impuse de Direcția de Sănătate Publică;
înlocuirea obiectelor sanitare: lavoare și vase WC; refacerea placajelor din gresie și faianță; înlocuirea instalațiilor sanitare, electrice și de încălzire; înlocuirea ușilor și ferestrelor; zugrăveli la pereți și tavane cu vopsea lavabilă. Valoarea contractată este de 563.136,08 lei ( cu TVA inclus), până în prezent nu au fost decontări.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu" este prevăzută reparație capitală la sala de sport, clădirea fiind într-o stare avansată de degradare (este nevoie de reparații capitale, modificări funcționale și modernizări); propunerile de intervenții vizează: înlocuirea elementelor de șarpantă deteriorate, refacerea tencuielilor interioare și exterioare, refacerea instalațiilor electrice, sanitare și  de încălzire; valoarea lucrărilor este estimată la 825.840 lei (proiectare +execuție); în cursul lunii septembrie, urmează să fie întocmit proiectul, iar după obținerea Autorizației de construire,  vor începe lucrărilor de reparații.
La Palatul Vulturul Negru, Administrația Imobiliară Oradea a început reabilitarea exterioară a fațadelor și acoperișului la tronsoanele din strada Independenței (corp C, D, E) și cel către Piața Unirii (corp B). Intervențiile constau în desfacerea și refacerea tencuielilor la fațade în culorile originale, reabilitarea învelitorii, reabilitarea tâmplăriilor, refacerea elementelor decorative. Până în prezent au fost reabilitate fațada și acoperișul la corpurile C,D și E. Se lucrează la corpul B. Valoarea lucrărilor executate este de 3.184.168,72 lei, urmând ca lucrările să fie finalizate în 2015.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:00:32 Ora standard a Europei de Est