Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul eTwinning „Corespondență Franța-România” a fost derulat în anul școlar 2013-2014

Parteneriat internațional, România-Franța

Proiectul eTwinning „Corespondență Franța-România” a fost derulat în anul școlar 2013-2014

Inițiatorii și-au propus ca în cadrul acestui proiect să aibă loc un schimb intercultural cu mesaj scris și oral, online și sub formă de scrisori.

Cele două școli europene, prin schimbul de mesaje au dorit să descopere cultura țării partenere și să promoveze tradițiile propriei țări. Subiectele de bază au făcut referire la: figuri emblematice în țara natală, gastronomie, schimb de mesaje de sărbători, diverse celebrări.
Elevii francezi au scris în limba spaniolă, iar elevii români în limba franceză, uneori și în spaniolă (unii au rude în Spania). Proiectul a oferit posibilitatea de a apela la aplicațiile didactice ale TIC: comunicarea interpersonală, culegerea de texte, publicarea, realizarea prezentărilor etc. Elevii din România urmau paralel cursurile ECDL, proiectul fiind o bună ocazie de a pune în practică teoria învățată la curs și la orele de TIC.
Elevii au vârste cuprinse între 16 - 18 ani. Fiecare partener a împărțit elevii în șapte grupe cu câte 2 sau 3 elevi. În România ne-am adresat elevilor din clasa a XI-a B, profil servicii. Elevii din România au lucrat în orele de franceză, în cadrul orelor de TIC și extrașcolar, în timpul liber al lor și al profesorilor. Ei au avut acces, în timpul programului școlar, la calculatoare conectate la Internet.
Proiectul este interdisciplinar, disciplinele la care face apel fiind: studiul limbilor străine, geografie, istorie și tradiții locale, tehnologia informației (aplicații ale instrumentelor TIC).
Cele două școli partenere în proiect au fost Lycée des Sept Mares, Maurepas din Franța și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș", Beiuș, din Romania. Proiectul a fost inițiat de Ioana Rada (prof. de franceză) și Daria Stebe (prof. de spaniolă). Echipa din România a fost întregită de Manuel Bercovici (prof. de informatică), Jemima Feneși (prof. filosofie și logică, diriginta elevilor), Ana Matica (prof. specialitate) și alți colegi de specialitate.
În decembrie, am avut un schimb de felicitări, cu mesaj scris de elevi, între școli.
Produsele finale ale proiectului (textele scrise și fotografiile din timpul activităților etc.) s-au obținut prin contribuția ambelor echipe.
Detalii despre proiect sunt vizibile la adresele:
-Linkul proiectului http://new-twinspace.etwinning.net/web/p97388,
-Pagina școlii (proiecte eTwinning) http://www.ciordas.ro/proiecte/,
-Revista „OviDan", on-line și format scris, partener ISJ Bihor http://ovidan.ro/?p=articles.16.1026
-Blogul proiectului: http://correspondancefranceroumanie.blogspot.ro/
Prof. Manuel B.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul eTwinning „Corespondență Franța-România”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:48 Ora standard a Europei de Est