Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Geometric Function Theory and Applications (GFTA) 2014

În perioada 25-28 august

Geometric Function Theory and Applications (GFTA) 2014

În perioada 25-28 august 2014, Oradea este locul de întâlnire al specialiștilor în Teoria Geometrică a Funcțiilor, găzduind „A 10-a ediție a Conferinței Internaționale Geometric Function Theory and Applications (GFTA)", organizată de către Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe, Departamentul de Matematică și Informatică.

Deschiderea festivă va avea loc luni, 25 august 2014, de la ora 10, în Sala de conferințe a Hotelului President din Băile Felix.
Al 10-lea Simpozion Internațional - GFTA Oradea 2014, este continuarea unei serii de conferințe anuale internaționale „GFTA", conferințe care au avut loc în Canada, Turcia, Malaezia, Bulgaria, Macedonia.
Conferința își propune să abordeze ultimele noutăți din domeniul analizei complexe de una sau mai multe variabile, a teoriei geometrice a funcțiilor univalente, tematică de tradiție în cercetarea matematică românească și totodată unul dintre domeniile matematice cele mai active în momentul de față.
La conferință vor participa cu lucrări, în calitate de invitați, profesori de renume de la universități din Japonia, Malaezia, Polonia, Turcia și România. Evenimentul reunește peste 50 de cercetători din țară și din Turcia, Pakistan, USA, Polonia, Israel, Japonia, Malaezia, Serbia, India, Ucraina, Oman, Algeria, Nigeria.
Secțiunile conferinței sunt: Funcții univalente și multivalente, Funcții speciale și serii, Subordonări diferențiale, Aplicații conforme și quasi-conforme, Teoria geometrică a funcțiilor de una sau mai multe variabile, Analiza potențialului și aplicații, Alte domenii GFTA.
Lucrările prezentate în cadrul conferinței vor fi publicate, după recenzare, în Analele Științifice ale Universității din Oradea, fascicola Matematică.
Detalii asupra conferinței se găsesc pe site-ul
www.facultatea-stiinte-oradea.ro/evenimente/GFTA2014/geometric-function-theory-and-applications-2014
Participanții vor avea ocazia să viziteze și apoi să promoveze în țările lor, zone pitorești, de interes turistic și cultural ale orașului Oradea și ale județului Bihor: Cetatea Oradiei, Băile Felix, Peștera Meziad, zona Padiș.
Avem convingerea că succesul acestei manifestări științifice va contribui la creșterea prestigiului Universității din Oradea și implicit a imaginii României în lume.
În acest context de efervescență științifică se înscrie și autorizarea, în cadrul Facultății de Științe, a specializării Matematică în limba engleză, o mare oportunitate pentru tinerii, atât din țară cât și din afara ei, care doresc să se adapteze cu ușurință la cotele de exigență ale societății contemporane, la sistemul științific și educațional multidisciplinar și multilingvistic actual.
Amalia Bicăzan,
referent, Biroul de comunicare

 

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:17 Ora standard a Europei de Est