Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ªcoala de varã internaþionalã, la Chiºinãu ºi Oradea

În perioada 21-26 iulie

ªcoala de varã internaþionalã, la Chiºinãu ºi Oradea

Deschiderea oficialã a ªcolii de varã internaþionale The Image of Central Europe and of the European Union in the Narrations of Foreign Travellers, organizatã cu sprijinul financiar al Uniunii Europene în cadrul programului „Jean Monnet", a avut loc luni, 21 iulie 2014, la Universitatea de Stat din Moldova, Chișinãu.

Cu acest prilej au luat cuvântul conf. univ. dr. Igor ªarov, viceministrul culturii Republicii Moldova, prof. univ. dr. Sorin ªipoº, prorector al Universitãþii din Oradea, prof. univ. dr. Dan Octavian Cepraga, Universitatea din Padova, conf. univ. dr. Ion Gumenâi, decanul Facultãþii de Istorie ºi Filozofie a Universitãþii de Stat din Moldova ºi Liviu Bleoca, reprezentant al Ambasadei României în Republica Moldova.
În cadrul programului ºtiinþific, la Oradea, în zilele de 18 ºi 19 iulie, au conferenþiat prof univ. dr. Sorin ªipoº „Între Orient ºi Occident: spaþiul românesc în relatãrile cãlãtorilor strãini (sfârºitul secolului al XVIII-lea - începutul secolului al XIX-lea); prof. univ. dr. Ioan Derºidan Între Orient ºi Occident - Ion Luca Caragiale: o imagine a lumii româneºti; conf. univ. dr. Gabriel Moisa Istorie ºi istoriografie la frontiera rãsãriteanã a Uniunii Europene; prof. univ. dr. Florin Cioban Literatura cãlãtorilor strãini despre civilizaþia medievalã româneascã; lector univ. dr. Florin Sfrengeu Relaþii interetnice la frontiera de nord-vest a României în secolele X-XI ºi lector univ. dr. Stelian Nistor Realitãþi geografice, sociale ºi politice în Comitatul Bihar surprinse în seria monograficã Magyarország varmegyei és varosai (1896-1914). A fost prezentatã ºi lucrarea Categorie europee. Rappresentazioni Storiche e Letterarie del ‘Politico', volum coordonat de Sorin ªipoº, Federico Donatiello, Dan Octavian Cepraga, Aurel Chiriac ºi prezentat de Florin Cioban. Printre activitãþile desfãºurate în cadrul ªcolii de varã la Oradea se numãrã vizitarea Târgului meºterilor populari ºi a Muzeului Þãrii Criºurilor.
La Chiºinãu, lucrãrile școlii de varã au debutat cu susținerea prelegerii profesorului Dan Octavian Cepraga, cu titlul Alienare și auto-traducere: despre poezie și exil la Paul Celan, urmatã de lansarea volumului „Terra aliena". L'esilio degli intellettuali europei coordonat de Dan Octavian Cepraga și Alexandra Vrânceanu Pagliardini.
Prelegeri au mai susþinut prof. univ. dr. Aurel Chiriac Oradea medievalã în relatãrile cãlãtorilor strãini (sec. XI-XVIII); Octavian Þîcu, Despre frontiere ºi construcþie identitarã în Republica Moldova; Igor Caºu, Virgil Pâslariuc, Chestiunea revizuirii hotarelor RSS Moldoveneºti: de la proiectul „Moldova Mare" la proiectul „Basarabia Mare" ºi cauzele eºecului acestora (decembrie 1943-iunie 1946). Au fost prezentate, de asemenea, cãrþile Cultura ºi istoria românilor din Ungaria, volum coordonat de conf. univ. dr. Gabriel Moisa ºi Igor Caºu, Duºmanul de clasã. Represiuni politice, violenþã ºi rezistenþã în R(A) SS Moldoveneascã, 1924-1956. În programul ªcolii de varã s-au mai înscris vizite la Universitatea de Stat din Moldova, Muzeul Naþional de Istorie, Muzeul Naþional de Etnografie ºi Istorie Naturalã ºi complexele istorico-religioase Cãpriana ºi Hâncu.
Lucrãrile ªcolii de varã au continuat vineri, 25 iulie, la Oradea, cu prelegeri susþinute de cãtre prof. univ. dr. Mihai Drecin, Graniþa de est a românilor ºi a Europei în memoriile profesorului ºi omului politic Victor Jinga (1910-1918); conf. univ. dr. Mircea Brie, Frontierele europene. Expresia unei identitãþi ºi prof. univ. dr. Sandu Frunzã, Limitele imaginarului ºi modelarea graniþelor spaþiului politic. În premierã, au fost lansate douã cãrþi ale profesorului clujean Sandu Frunzã, Advertising Constructs Reality. Religion and Advertising in the Consumer Society ºi Comunicare simbolicã ºi seducþie. Studii despre seducþia comunicãrii, comportamentul ritualic ºi seducþie, ambele publicate la Editura Tritonic, Bucureºti, 2014.
La evenimente au participat profesori, studenți, masteranzi și doctoranzi, reprezentanți ai Universitãții din Oradea, România, ai Universitãții de Stat din Republica Moldova și ai  Universitãții din Padova, Italia.
ªcoala de varã internaþionalã The Image of Central Europe and of the European Union in the Narrations of Foreign Travellers s-a încheiat sâmbãtã, 26 iulie, cu o sesiune de concluzii și cu înmânarea de diplome participanþilor. (Doina Lupu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:27 Ora standard a Europei de Est