Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În tabără la Sovata

De la Oradea la Aluniș

În tabără la Sovata

Ștrumfii cei curajoși de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea s-au înscris în tabăra de la Sovata, cabana Aluniș.

Unii au optat pentru prima dată să-și petreacă o săptămână de vacanță într-o tabără. Alții au fost pentru a doua sau a treia oară. Grupul celor 21 de copii a fost alcătuit din doi copii de 3 ani (Sonia și Ionuț), opt elevi din clasa pregătitoare (Iulia, Andreea, Arianna, Paul, Mihai, Vlăduț, David și Ianis), o elevă de clasa a III-a (Maria), patru elevi din clasa a IV-a (Diana T., Flaviu, Briana și Georgiana), două eleve din a V-a (Diana Z., Patricia) și trei elevi din a VI-a (Raul, Amalia, Andra). Copiii învață la diferite școli: la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, Lic. Teoretic „Aurel Lazăr”, Școala Gimnazială „Dacia”, C.N. „Iosif Vulcan” și Lic. Tehnologic din Șuncuiuș. Cu toții ne-am propus o aventură de o săptămână la Sovata (într-o zonă mirifică, înconjurată de pădure, pe malul unui pârâu). În această aventură a cunoașterii și distracției, ei au fost îndrumați de prof. Monica Toader, având sprijinul a trei părinți (Alina, Otilia și Marcel), șoferul autocarului (Florin) și ghidul (Adi).
Prima zi
După circa șase ore de mers, am ajuns cu bine la destinație. Nu am mers însă continuu, am făcut câteva popasuri, am discutat fel de fel, cu toții bine dispuși pe tot traseul. Am luat prânzul și ne-am cazat; am repetat regulamentul taberei, și am vizitat două ateliere de artă meșteșugărească, artizanală din zonă: obiecte decorative și pălării din iască, precum și vase din lut. Întorși la cabană, până la cină, copiii au încercat să decoreze un ulcior cu elemente grafice, din natură, după cum au văzut la atelierul de olărit.
A doua zi
Trezirea a fost dis-de-dimineață. Înviorarea a fost condusă de Patricia. După micul dejun, am mers pentru câteva ore la Salina Praid. La întoarcere a urmat un scurt shopping. După prânz, s-a trecut la programul de somn în timp ce o ploaie scurtă ne-a salutat cu amabilitate... După-masă, ne-am întrecut în ghicitori și jocuri de cunoaștere. Am luat cina și am intrat „la apă”, în piscina Hotelului Aluniș, după care am participat la tombola cu surprize...
A treia zi
După micul dejun, chiar dacă nu ne-am stresat cu matematica, am făcut o incursiune în acest domeniu, cu muncă diferențiată, după care ne-am  informat despre Sovata și Salina Praid. Ne-am jucat (multe și diverse pe terenul cu zgură din incinta taberei), iar după prânz, ne-am încărcat bateriile… la orizontală. Având-o pe Andreea - sărbătorita zilei, i-am pregătit câteva surprize (felicitări, coroniță, un portret, realizat de Diana Z., un buchețel de flori cules de Rareș, daruri de la membrii grupului) și o masă festivă cu suc, tort, alune, oferite de sărbătorită, dans cu dedicație.
A patra zi
Deja ne-am intrat în ritm. Înviorarea a fost condusă de Ami; au urmat micul dejun și controlul camerelor (inspectorii zilei au fost cele două Diane - Diana Z și Diana T.). S-a verificat „tema” pe care au avut-o de pregătit în postura de mici detectivi (Ce nu ne place) - interviu cu câți membri ai grupului; toți au fost recompensați pentru temă (munca depusă); ne-am informat despre localitatea Corund pe care au vizitat-o zilele trecute. Joi,  am comunicat în perechi (rezolvarea unei cartograme). Curajoși din fire, cei 25 (21 plus 4) ne-au încumetat la o cursă lungă, o drumeție  de aproximativ 3 km până la Lacul Ursu din Sovata. Chiar dacă drumul la pas a fost plăcut, oboseala la întoarcere și-a spus cuvântul, trebuind să apelăm la taxiuri. Ajunși în tabără, nu am renunțat la jocuri, la terasă pentru că cerul a lăcrimat din nou. După prânz și odihnă, am desenat și colorat, ne-am luat gustarea de la ora 16 (pregătită de Diana Z., Ami și Monica T.), am cântat și ne-am  căutat norocul (în trifoi cu 4 foi), am jucat fotbal, ne-am „întărit” cu  pufuleți și popcorn, am realizat afișe pentru petrecerea în pijamale și balul mascat din zilele următoare. Seara s-a lăsat cu petrecerea în pijamale, scaunele muzicale, trenulețul întrebărilor și puțină zumba („instructor”, Briana).
A cincea zi
După petrecerea în pijamale, vineri, ne-am sculat ceva mai târziu. Înviorarea a fost condusă de Andra. În livingul cabanei, s-au derulat activități relaxante și informarea de dimineață despre lacurile din Sovata; pentru că vremea ne-a permis, am încins și un concurs de desene pe asfalt, urmat de un program la alegere, până la prânz (jocuri și întreceri pe terenul de zgură). După odihnă, am ieșit din nou la piscină, iar după cină, am avut „Balul mascat”.
A șasea zi
Sâmbătă, rolurile s-au inversat. Copiii au fost cei care au propus activitățile pe care le-au și coordonat. Flaviu și  Paul au inspectat camerele, Ianis a condus înviorarea. Diana Z. le-a propus rezolvarea unui aritmogrif „Tabăra învingătorilor”. Patricia le-a dat celor mari să compună un catren pe baza unui cuvânt dat, iar cei mici au alcătuit propoziții cu cuvântul extras. Tot Patricia i-a învățat coregrafia unui dans. Maria a condus un parcurs aplicativ. Pe terenul de sport, Diana T., David, Flaviu și Briana au dat startul ștafetelor. Cu toții au fost recompensați. După-masă, am ieșit în oraș pentru suveniruri și ne-am plimbat cu trenulețul, iar seara s-a încheiat cu un foc de tabără… la șemineu.
A șaptea zi
Ne-am trezit mai târziu și ne-am făcut bagajele; au luat micul dejun și au pornit la drum. Primul popas l-am făcut la Pollus center din Cluj-Napoca, unde au luat prânzul. Ajunși cu bine acasă, au urmat îmbrățișările și impresiile (experiențele unice).
Vă mulțumesc, dragii mei copii ascultători! La final, toți ați luat FB*.
Vă doresc vacanță frumoasă, iar la anul, vă aștept pentru o nouă tabără, poate la mare...
Prof. Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În tabără la Sovata.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:01 Ora standard a Europei de Est