Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor

În perioada 24 iulie - 20 august

O campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor

În perioada 24 iulie-20 august 2014, Consiliul Național al Elevilor, în parteneriat cu librăriile Humanitas, derulează o campanie de susținere și promovare a lecturii în rândul tinerilor.

Campania își propune să aducă tineri din toată țara, pasionați de lectură, la Târgul de Carte Gaudeamus, cel mai mare târg de carte din România. Tinerii vor fi selectați prin tragere la sorți în urma depunerii unei aplicații pe platforma suport a Consiliului Național al Elevilor, Wedu.ro (http://wedu.ro/aplicatii-cne-premiaza-iubitorii-de-carte-2014/lista), în care vor răspunde la o serie de întrebări legate de  preferințele lor în materie de cărți: cărțile citite până acum, lista de lectură pe care o au pentru această vară, la recomandarea cui obișnuiesc să își achiziționeze cărțile și care este cartea lor preferată.
„Lectura este, pentru omul modern, un viciu sau o osândă. Citim ca să trecem examenele, să ne informăm sau citim din profesiune. Mă gândesc însă că lectura ar putea implica și funcții mai nobile, adică mai firești" - Mircea Eliade (Fragmentarium)
Scopul acestei campanii este acela de a vedea care sunt preferințele elevilor în materie de lectură și creionarea unui profil de elev-cititor. Este el cu adevărat mai câștigat decât cei care nu citesc? Ce citește elevul român din această generație? Clasici? Literatură română? Thriller? Ajung elevii la cărțile noi și la scriitorii autohtoni? Câți dintre ei citesc literatură străină contemporană? Și poate, cel mai important, care este factorul decizional care a contribuit cel mai mult la alegerea unui gen sau a unei cărți preferate? Părinții? Școala? Prietenii? Marketingul?
O altă problemă importantă este dată de accesul la carte. Sunt bibliotecile școlilor și liceelor la zi cu fondul de carte? Sunt librării în orașele mici în care liceele nu au noutățile editoriale în fondul de carte? Este nevoie de o suplimentare a bugetelor acestor biblioteci? Sau pur și simplu nu mai există interes din partea elevilor pentru lecturile extra-școlare?
Toate aceste lucruri le vom afla din răspunsurile lor, iar pe unii dintre ei îi vom premia cu cărțile care li se potrivesc cel mai bine. Norocoșii care vor merge la Gaudeamus în noiembrie 2014 vor avea ocazia de a-și întâlni scriitorii preferați, români și străini, față în față.
Partenerii noștri
Librăriile Humanitas, fac parte din Grupul Humanitas, alături de Editura Humanitas, Humanitas Multimedia, Humanitas Fiction și Humanitas Digital. Rețeaua de librării Humanitas, înființată în 1993, a fost prima tentativă privată de a sparge monopolul statului în domeniul difuzării de carte. Ea dispune în prezent de 16 librării care comercializează cărțile Humanitas și ale altor 300 de edituri, audiobook-uri, muzică, filme etc. în centre istorice și universitare din țară: cinci în București (Cișmigiu, Kretzulescu, Librăria din Fundul Curții și Librăria Humanitas Auchan, librăria de la Drept), două în Iași (Librăria Humanitas Piața Unirii și Librăria Humanitas din Centrul Comercial Felicia) și câte una în Alba-Iulia, Brașov, Cluj-Napoca, Galați, Oradea, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea și Sibiu.
Tudor Găitan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:55:20 Ora standard a Europei de Est