Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie 2014.

Admiterea 2014 și pregătirea noului an universitar
Ultima ședință ordinară din acest an universitar a Senatului Universității din Oradea,  condus de domnul președinte Sorin Curilă, a avut o agendă extrem de încărcată, fiind dezbătute atât probleme care vizează Admiterea 2014, cât și revizuirea unor regulamente și proceduri menite să pregătească temeinic noul an universitar 2014/2015. Totodată, legislativul universitar a aprobat înființarea Colegiului Universității din Oradea, precum și a unui Centru de pregătire pentru examenul de bacalaureat.
O nouă structură de servicii educaționale
Colegiul Universității din Oradea
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea unui Colegiu care să gestioneze cursuri de nivel postliceal în cadrul instituției orădene de învățământ superior, la o seamă de programe care au corespondent în domeniile de studii din cadrul facultăților. „Nu este vorba de activități universitare, ci doar de servicii educaționale de tipul cursurilor postliceale, care pot fi contractate cu Universitatea din Oradea", precizează rectorul instituției, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
33 de posturi scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința sa de luni comisiile pentru cele 33 de posturi scoase la concurs. Din acestea, 5 posturi sunt de profesor universitar, 8 de conferențiar, iar 20 de lector și asistent.
Baza sportivă, în gestiunea Facultății de Geografie, Turism și Sport
Membrii Senatului universitar au aprobat transferul Bazei sportive din cadrul Universității din Oradea în gestiunea  Facultății de Geografie, Turism și Sport (FGTS). Această măsură nu schimbă regimul de proprietate și nici cel de funcționare a bazei sportive. Administrația centrală va suporta pe mai departe cheltuielile cu utilitățile și investițiile majore. Patrimoniul bazei sportive - sala polivalentă, sala de gimnastică, sala de atletism, terenul de fotbal, pista de atletism, terenurile de tenis, handbal, baschet, volei, sala de culturism ș.a. - va fi prioritar la dispoziția întregii comunități academice pentru activități didactice, manifestări sportive și culturale, activități ale asociațiilor și cluburilor din universitate. Transferul managementului bazei sportive către Facultatea de Geografie, Turism și Sport vizează restructurarea organigramei, selectarea personalului în funcție de calificarea acestuia și necesitățile activităților specifice, deopotrivă posibilitatea implicării part-time a studenților, implicit acțiunile de voluntariat ale acestora.
Fără condiționări!
Legislativul universitar orădean a aprobat eliminarea unei prevederi restrictive din metodologia de admitere la masteratul de Kinetoterapie organizat de către Facultatea de Geografie, Turism și Sport. Astfel, la admitere se pot prezenta nu doar absolvenți ai specializării Kinetoterapie, ci și ai altor programe de studii, cum ar fi, bunăoară, medicina.
Școlile doctorale, în structura facultăților
La solicitarea conducătorilor de doctorat, cele șase școli doctorale existente în Universitatea din Oradea vor reveni în structura facultăților care gestionează domeniile respective. Prin această măsură, o parte consistentă a veniturilor realizate de către școlile doctorale de istorie, geografie, filologie, inginerie industrială, științe inginerești, științe biomedicale va reveni facultăților din aceste arii.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:36 Ora standard a Europei de Est