Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 21 iulie 2014.

Admiterea 2014 și pregătirea noului an universitar
Ultima ședință ordinară din acest an universitar a Senatului Universității din Oradea,  condus de domnul președinte Sorin Curilă, a avut o agendă extrem de încărcată, fiind dezbătute atât probleme care vizează Admiterea 2014, cât și revizuirea unor regulamente și proceduri menite să pregătească temeinic noul an universitar 2014/2015. Totodată, legislativul universitar a aprobat înființarea Colegiului Universității din Oradea, precum și a unui Centru de pregătire pentru examenul de bacalaureat.
O nouă structură de servicii educaționale
Colegiul Universității din Oradea
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea unui Colegiu care să gestioneze cursuri de nivel postliceal în cadrul instituției orădene de învățământ superior, la o seamă de programe care au corespondent în domeniile de studii din cadrul facultăților. „Nu este vorba de activități universitare, ci doar de servicii educaționale de tipul cursurilor postliceale, care pot fi contractate cu Universitatea din Oradea", precizează rectorul instituției, prof. univ. dr. Constantin Bungău.
33 de posturi scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința sa de luni comisiile pentru cele 33 de posturi scoase la concurs. Din acestea, 5 posturi sunt de profesor universitar, 8 de conferențiar, iar 20 de lector și asistent.
Baza sportivă, în gestiunea Facultății de Geografie, Turism și Sport
Membrii Senatului universitar au aprobat transferul Bazei sportive din cadrul Universității din Oradea în gestiunea  Facultății de Geografie, Turism și Sport (FGTS). Această măsură nu schimbă regimul de proprietate și nici cel de funcționare a bazei sportive. Administrația centrală va suporta pe mai departe cheltuielile cu utilitățile și investițiile majore. Patrimoniul bazei sportive - sala polivalentă, sala de gimnastică, sala de atletism, terenul de fotbal, pista de atletism, terenurile de tenis, handbal, baschet, volei, sala de culturism ș.a. - va fi prioritar la dispoziția întregii comunități academice pentru activități didactice, manifestări sportive și culturale, activități ale asociațiilor și cluburilor din universitate. Transferul managementului bazei sportive către Facultatea de Geografie, Turism și Sport vizează restructurarea organigramei, selectarea personalului în funcție de calificarea acestuia și necesitățile activităților specifice, deopotrivă posibilitatea implicării part-time a studenților, implicit acțiunile de voluntariat ale acestora.
Fără condiționări!
Legislativul universitar orădean a aprobat eliminarea unei prevederi restrictive din metodologia de admitere la masteratul de Kinetoterapie organizat de către Facultatea de Geografie, Turism și Sport. Astfel, la admitere se pot prezenta nu doar absolvenți ai specializării Kinetoterapie, ci și ai altor programe de studii, cum ar fi, bunăoară, medicina.
Școlile doctorale, în structura facultăților
La solicitarea conducătorilor de doctorat, cele șase școli doctorale existente în Universitatea din Oradea vor reveni în structura facultăților care gestionează domeniile respective. Prin această măsură, o parte consistentă a veniturilor realizate de către școlile doctorale de istorie, geografie, filologie, inginerie industrială, științe inginerești, științe biomedicale va reveni facultăților din aceste arii.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:30:40 Ora standard a Europei de Est