Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

CNE a propus ca reprezentații elevilor să-și aducă contribuția la revizuirea programei școlare

Întâlnire de lucru a Biroului Executiv al Consiliului Național al Elevilor

CNE a propus ca reprezentații elevilor să-și aducă contribuția la revizuirea programei școlare

În perioada 7-11 iulie 2014, la București, s-a desfășurat întâlnirea de lucru a Biroului Executiv al Consiliului Național al Elevilor.

Discuții cu reprezentanți ai MEN, MTS, Senatului și Guvernului
În cadrul acestui eveniment, s-au purtat discuții cu reprezentanții Ministerului Educației Naționale, Ministerului Tineretului și Sportului, ai Senatului și ai Guvernului României.
În cadrul întâlnirii cu ministrul Educației Naționale, prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, s-a stabilit ca până la data de 1 septembrie 2014, odată cu Regulamentul de Funcționare al Consiliilor de Administrație și al Regulamentului de Organizare Internă și de Funcționare al unităților de învățământ preuniversitar să se aprobe și cel mai important document al elevilor din România - Statutul Elevului. În ceea ce privește prezența reprezentantului elevilor în cadrul ședințelor Consiliului de Administrație, decizia luată în absența acestuia va fi nulă, excepție făcând  o serie de situații care vor fi precizate de către Ministerul Educației Naționale alături de CNE. Un alt punct de pe agenda întâlnirii l-a reprezentat situația diplomelor de Bacalaureat, aceasta urmând să se soluționeze în colaborare cu reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe pentru ca universitățile din afară să recunoască acele adeverințe care vor substitui, temporar, diplomele absolvenților.
De asemenea, Consiliul Național al Elevilor a propus ca reprezentații elevilor să-și aducă contribuția la revizuirea programei școlare, printr-o serie de propuneri, în contextul în care aceasta nu este adaptată nevoilor elevilor și condițiilor socio-economice.
Biroul Executiv a participat la Ședința de Guvern
Miercuri, 9 iulie, Biroul Executiv a participat la Ședința de Guvern în cadrul căreia s-a aprobat hotărârea prin care elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională, respectiv Bacalaureat vor fi premiați de către Guvernul României cu 2.000 lei, respectiv 3.000 de lei, prim-ministrul Victor PONTA încurajând Consiliul Național al Elevilor să promoveze aceste reușite. Tot în cadrul acestui eveniment, Ministrul Educației Naționale, prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, a prezentat altor membri ai executivului structura reprezentativă a elevilor din România și câteva aspecte privind activitatea acesteia.
O altă întâlnire de pe agenda de lucru a reprezentanților elevilor a fost discuția liberă purtată cu președintele Comisiei de Învățământ din cadrul Senatului României, prof. univ. dr. ing. Ecaterina ANDRONESCU, cu privire la digitalizarea sistemului de învățământ.
În urma întâlnirii cu ministrul Secretar de Stat din cadrul Ministerului Tineretului și Sportului, Cristian COSMIN, Consiliului Național al Elevilor i s-a aprobat cererea de a fi din nou membru al Consiliului Consultativ pentru Probleme de Tineret și cu această ocazie au fost dezbătute inițiative pentru tinerii din România.
Tudor Găitan,
secretar al Departamentului de Relații Externe

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:51:55 Ora standard a Europei de Est