Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului

Premii, mențiuni și premii speciale

Câștigătorii concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului

Organizatorii celei de-a VII-a ediții a concursurilor naționale „Bune practici în educația pentru protecția mediului" și „Copiii și drepturile lor", domnii inspectori școlari ai ISJ Bihor, prof. dr. Elisaveta Roșu și pr. prof. Florin Negruțiu, ne-au comunicat câștigătorii celor două concursuri desfășurate la Oradea, în perioada 27-29 iunie 2014.

1.Concursul „Bune practici în educația pentru protecția mediului"
La ciclul primar
Pe locul I s-a situat echipajul Școlii Gimnaziale din Roșia (județul Bihor), alcătuit din elevii: Copăcian Florentina, Perț Vlăduț, Simea Bogdan și Tirla Samira, îndrumați de prof. Maria Ujoc și Valentina Silaghi; pe locul al II-lea - echipajul Școlii Gimnaziale „Dacia" din Oradea, alcătuit din elevii: Foltuț Eduard, Dascalciuc Iinca, Său Rareș, Abrudan Mădălina și Pîrlog Andreea, coordonați de prof. Aurelia Popovici.
La gimnaziu
Locul I - echipajul Școlii Gimnaziale „Miron Costin" din Suceava, alcătuit din elevele Săvuț Teodora Andreea și Simon Alina Mihaela, îndrumate de prof. Ignătescu Valerica; loc.II - echipajul Școlii Gimnaziale din Săcădat (Bihor), alcătuit din elevele Burca Andreea Elisabeta și Ciabrun Camelia, coordonate de prof. Mihaela Biriș; loc.III - echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea, alcătuit din elevele Frese Denisa și Bâgiu Enya, îndrumate de prof. Camelia Timofte; mențiune - echipajul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Cornereva (județul Caraș-Severin).
La liceu
Locul I - echipajul Colegiului Tehnic din Vadu Crișului (Bihor), alcătuit din elevii Mălai Andrei și Leta Melisa, coordonați de prof. Bogdan Bodea;   loc.II - echipajul Liceului Tehnologic din Dobrești (Bihor), format din elevele Dume Andreea Florina și Șulinca Andreea, îndrumate de prof. Ionuț Milian; loc. III - echipajul Colegiului Național „Ana Aslan" din Brăila, alcătuit din elevele Condruț Andreea Liliana și Condruț Raluca, coordonate de prof. Florena Urse; mențiune - echipajul Colegiului Național „Titu Maiorescu" din Aiud (Alba).
2.Concursul „Copiii și drepturile lor"
La gimnaziu
Locul I - echipajul Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna" din Oradea, alcătuit din elevele Codorean Ioana, Derecichei Valentina și Torjoc Cynthia, coordonate de prof. dr. Liliana Bocoi (director adjunct) și Patricia Faur; loc. II - echipajul Colegiului Național „Mircea Eliade" din Reșița (Caraș-Severin), format din elevele Scruba Lorena Denisa, Danciu Amalia și Raicu Larisa Mădălina, îndrumate de prof. Gheorghița Fercea; loc. III - echipajul Școlii Gimnaziale „Mircea Eliade" din Satu Mare, alcătuit din elevii Ardelean Daria, Kasa Vivien și Mulcuțan Vlad, coordonați de prof. Rodica Manta; mențiune - echipajul Colegiului Național „Petru Rareș" din Bistrița (Bistrița-Năsăud).
La liceu
Locul I - echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea, alcătuit din elevii Tontea Natanael, Tănase Georgiana și Cosma Andreea, coordonați de prof. Livia Ghiurcuța; loc. II - echipajul Colegiului Național „Titu Maiorescu" din Aiud (Alba), format din elevele Paul Cristina, Popa Andreea Maria și Munteanu Paula, îndrumate de prof. Zamfira Costan; loc. III - echipajul Colegiului Național „Petru Rareș" din Bistrița (Bistrița-Năsăud), alcătuit din elevele Rus Bianca, Marica Andreea și Bob Diana, coordonate de prof. Constantin Marian; mențiune - echipajul Colegiului Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare (Maramureș).
Premii speciale
La gimnaziu
„Cel mai bun eseu" - Școala Gimnazială „Mircea Eliade" Satu Mare
„Cel mai bun afiș" -  Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
„Cel mai bun pliant" - Colegiul Național „Mircea Eliade" Reșița
„Cele mai reușite fotografii" - Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
La liceu
„Cel mai bun eseu" - Liceul Teoretic  „Aurel Lazăr" Oradea și Colegiul Național „Titu Maiorescu" Aiud
„Cel mai bun afiș" -  Colegiul Național „Petru Rareș" Bistrița
„Cel mai bun pliant"- Colegiul Național „Titu Maiorescu" Aiud
„Cele mai reușite fotografii" - Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:04 Ora standard a Europei de Est