Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Îmi exprim regretul și nemulțumirea

12 și un sfert

Îmi exprim regretul și nemulțumirea

La fel ca în decembrie 2013, a doua zi după încheierea sesiunii parlamentare, Guvernul Ponta a emis o Ordonanță de urgență, OUG 49/2014, care modifică Legea educației naționale 1/2011.

De data asta, se pare că a descoperit motivul pentru care aproximativ jumătate dintre absolvenții de liceu nu reușesc să-și ia bacalaureatul: le lipsesc câteva luni de cursuri de pregătire pentru examenul național de bacalaureat. Aceste câteva luni de pregătire vor revoluționa sistemul de învățământ si vor aduce rezultate spectaculoase ce nu au putut fi atinse cu ajutorul a doar 12 ani de școală.
Iată cum, în loc să aloce mai mulți bani educației, guvernul alocă bani pentru protecție socială  dublând cheltuielile pentru obținerea bacalaureatului prin organizarea de cursuri de pregătire și a unei a treia sesiuni de bacalaureat, iar apoi, acordând ajutor de șomaj tinerilor care nu s-au pregătit temeinic în anii de școală și nu au lucrat nicio zi în viata lor. Asta, în condițiile în care se consideră că toți elevii din România trebuie să termine un liceu, să ia bacalureatul și să facă o facultate. Din păcate, în tot acest timp, învățământul profesional care ar asigura forța de muncă calificată dorită de investitori, ar reduce numărul șomerilor tineri și ar răspunde nevoilor curente ale societății, nu se bucură de aceeași susținere ca universitățile, iar exemplele de bună practică în domeniu sunt doar excepții datorate unui context local favorabil.
Descoperirea nevoii de timp suplimentar de pregătire pentru absolvenții de liceu, care ar crește artificial rata de promovare a bacalaureatului, pe bani publici,  a încurajat Guvernul Ponta să meargă mai departe și să aducă 97 de modificări dintr-o lovitură Legii educației naționale. Schimbările preconizate cu privire la organizarea examenelor de titularizare pe post, concursuri pentru ocuparea funcțiilor de directori, trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al unei unități administrativ-teritoriale, funcționarea universităților, etc creează, printre altele, condițiile perfecte pentru ca educația să fie recentralizată și politizată excesiv, alterează funcționarea instituțiilor de învățământ și va duce în final la scăderea calității învățământului în România, atât la nivel preuniversitar, cât și universitar.
Modul în care această Ordonanță de Urgență a fost promovată, la finele sesiunii parlamentare, ridică suspiciuni cu privire la motivele reale ce au stat la baza acestor modificări si scoate încă o dată în evidență lipsa de viziune în domeniul educației și refuzul Guvernului de a discuta, colabora, descoperi și rezolva adevăratele probleme din educație. Ca membru în Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, îmi exprim regretul și nemulțumirea  că astfel de modificări se fac fără a ni se da posibilitatea de a le dezbate înainte, de a le înțelege și discuta cu specialiștii în domeniu și cei direct afectați de ele.
Florica CHERECHEȘ,
deputat PNL

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:22:27 Ora standard a Europei de Est