Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Creativitate pentru o educație de calitate

Diseminare - Vizită de studiu în Lituania

„Creativitate pentru o educație de calitate

În anul școlar 2013 - 2014, în cadrul Programului Life Long Learning al Uniunii Europene, am avut posibilitatea de a participa la o vizită de studiu în Vilnius, capitala Lituaniei.

Proiectul a fost anunțat de Agenția Națională (ANPCDEFP - Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale) pentru anul școlar 2013- 2014,  dedicat cadrelor de conducere, îndrumare și control din domeniul învățământului. Astfel ne-am întâlnit 13 cadre didactice din toată Europa, inspectori, directori de unități de învățământ preuniversitar, formatori, directori de instituții pentru formarea adulților, mentori și conducători de practică pedagogică a studenților, din Anglia, Franța, Belgia, Spania, Italia, Turcia, Germania și România.
Gazdă ne-a fost Modern Didactic Center din Vilnius, o instituție particulară de formare a adulților. Vizita de studiu a fost intitulată „Creativitate pentru o educație de calitate".
Gazdele ne-au prezentat sistemul educațional al Lituaniei, după care fiecare participant a prezentat sistem educațional autohton, cu accent pe elementele din legislație și din sistem care vizează creativitatea. Au fost prezentate două proiecte europene, derulate de instituția gazdă, proiecte care au avut în vizor creșterea calității educației la lecțiile de limba și literatura lithuaniană, la clasele IV, VIII și XI, prin dezvoltarea creativității elevilor și a cadrelor didactice. Am avut întâlniri cu reprezentanții altor instituții care au în derulare proiecte bazate pe creativitate.
Am putea spune că în Lituania tema creativității este una centrală, deoarece țara are o Strategie pentru dezvoltarea creativității până în anul 2030. Această strategie are în centru un individ deschis, creativ și responsabil, inclus într-o societate inteligentă, o economie inteligentă și condus de un management inteligent, într-un mediu sigur și curat. Astfel poate avea loc o dezvoltare sustenabilă.
Toate activitățile la care am participat de-a lungul vizitei, au avut în centru creativitatea. Peste tot unde am umblat, în Vilnius și în împrejurimi, la școlile vizitate, au fost puse în centrul atenției produse ale creativității elevilor, adulților, a întregii societăți, modele care merită să fie văzute și prezentate ca bune practici.
Vizionarea unui video: Shift happens 2013, de Jose Esteves (merită de vizionat!) a avut cel mai mare efect asupra mea: am înțeles, că pregătim elevii noștri pentru locuri de muncă, care probabil încă nici nu există, utilizând tehnologii, care încă nici nu sunt inventate, pentru rezolvarea unor probleme pe care nici nu le cunoaștem încă!!!
Singura soluție pentru această problemă majoră și arzătoare este dezvoltarea creativității elevilor noștri. Se poate ajunge la acest lucru doar prin dezvoltarea creativității cadrelor didactice, ceea ce presupune formarea lor inițială și cea continuă în această direcție, respectiv formarea de formatori în domeniu.
Vad Márta,
directorul Liceului Teoretic „Petõfi Sándor" Săcueni, Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:15 Ora standard a Europei de Est