Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu

Mihnea Costoiu, ministrul care a pus pe butuci educația din România

Cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu

Studenții orădeni susțin demersul colegilor din toată țara, inițiat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

În urma adoptării OUG nr. 49 din 30 iunie 2014, considerăm că factorii decizionali din Guvernul României au măcelarit sistemul educațional românesc, atât cel universitar cât și cel preuniversitar. Astfel, nesimțirea, parvenitismul și furtul devin concepte cheie în sistemul universitar din țara noastră. Faptul că persoanele fizice au posibilitatea de a înființa o universitate întocmai precum un butic arată clar gradul de respect acordat acestor instituții ce ar trebui să constituie principalul motor al dezvoltării României.
Dezideratele politice serbede care practic decid direcția în care se îndreaptă principalele ramuri ale statului român riscă să distrugă și rămășițele sistemului educațional românesc. Interesele meschine vin să ofere, spre exemplu, o tot mai mare autonomie a instituțiilor private de învățământ superior precum și cale liberă pentru implicarea politicului în toate structurile universitare. De asemenea, campusurile universitare pot funcționa precum moșiile feudale, având în vedere că rectorii, dar și membri din structurile de conducere pot să rămână împietriți în scaune, nestingheriți de o lege care favorizează nepotismul și incompetența. Din această cauză cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu, personaj macabru în istoria învățământului românesc și care este un adevărat dottore în devenire, încă din anul 2002. Probabil atunci când a introdus studiile de doctorat la forma cu frecvență redusă, s-a gândit la propriul său caz. Rușine, domnule ministru!
De asemenea, studenții orădeni se delimitează de declarațiile Rectorului Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău, care a declarat că este în favoarea studiilor de doctorat cu frecvență redusă, motivând că „cei care profesează în domeniu riscă să nu aibă timpul necesar să facă un doctorat la frecvență, adică în trei ani" sau că „sunt teze foarte bune și la frecvență redusă", învederându-i declarațiile fostului ministru al educației, Mircea Miclea, profesor al Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca că „din nou se deschide poarta de a face teze de doctorat foarte proaste, pentru că majoritatea covârșitoare a tezelor proaste sunt făcute de cei de la forma de învățământ cu frecvență redusă, care nu au vocație".
Domnule rector Bungău,
Domnule ministru Costoiu!
Educația nu reprezintă un business! Educația reprezintă cea mai mare avuție a unei țări! Ea dă practic coordonatele în care se va dezvolta o societate în următoarele decade! Nu priviți studenții ca pe niște aparate de bancomat!
„Dacă în vara anului trecut făceam apel la responsabilitate pentru educație din partea factorilor decizionali, în toamnă am simțit nevoia să ieșim în stradă pentru a lupta în speranța obținerii celor șase procente din PIB ce ar trebui alocate către bugetul educației. Toate demersurile noastre au fost gândite pentru a aduce un progres sistemului actual. Din păcate, Guvernul României, adoptând ordonanțele de urgență din decembrie 2013 și iunie 2014, a trunchiat Legea Educației Naționale. Cele 97 de modificări aduse Legii Educației arată lipsa de interes și atitudine a celor responsabili cu bunul mers al sistemului de educație față de acțiunile și părerile organizațiilor studențești și a vocii celor din interiorul sistemului. Ca atare, ne exprimăm încă o dată indignarea față de atitudinea ministrului Educației, considerând, în ton cu punctul de vedere de acum al ANOSR, că demisia de onoare a acestuia este mai mult decât necesară" - Marius Ștefan DEACONU,
președintele Asociației „Gheorghe Șincai" a studenților în Istorie
Semnatari:
organizațiile studențești membre ANOSR:
Asociația „Gheorghe Șincai" a studenților în Istorie, Asociația Studenților Farmaciști din Oradea, Asociația Studenților Stomatologi din Oradea
Studenții, membri în Senatul Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:54 Ora standard a Europei de Est