Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

În perioada 7 - 11 aprilie 2008, în Burela (Spania)

O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.)

Liceul de Artă din Oradea derulează, începând din 2006, un proiect Comenius de dezvoltare școlară, având ca parteneri școli din Franța, Spania și Italia. Este vorba de College „Via Domitia”, Poussan (din Franța), Instituto de Bacharelato „Monte Castelo”, Burela (din Spania), Istituto Comprensivo Statale „Ferrucci”, Larciano (din Italia), Istituto Comprensivo Lamporecchio, Lamporecchio (din Italia).

 Proiectul M.E.D.I.A își propune să analizeze impactul pe care îl au mijloacele media și nu numai, în procesul de formare (autoformare) a elevilor și profesorilor. Până acum s-a analizat impactul pe care îl au ziarele, radioul și televiziunea asupra elevilor Liceului de Artă. Această analiză s-a făcut prin chestionare, desene, caricaturi și diferite articole realizate de elevi și profesori.
În anul școlar 2007-2008, prima temă a fost “Televiziunea...” , temă tratată, ca de obicei, în paginile revistei PRO-ȘCOALA, revistă editată din fondurile U.E.
Una dintre activitățile anului școlar 2007-2008 din cadrul proiectului Comenius, proiect finanțat de Uniunea Europeană, a fost aplicarea unui chestionar în fiecare din școlile participante la proiect (din Poussan -Franța, Burela - Spania, Lamporecchio și Larciano –Italia).
Deoarece titlul este M.E.D.I.A., una din temele dezbătute a fost "Televizorul și influența sa în procesul de educare (autoeducare) a profesorilor și elevilor”.
Chestionarul s-a aplicat pe un eșantion de 190 de elevi de la Liceul de Artă din Oradea (din clase și profiluri diferite -desen, muzică, design vestimentar, arhitectură).
Analizând chestionarele, s-au obținut următoarele rezultate: *un număr foarte mare de elevi au TV acasă (95%)  *dintre aceștia, 95% se uită la TV *45% dintre elevi au TV în camera lor *29% dintre elevi se uită la TV înainte de a-și face temele *părinții interzic vizionarea unor emisiuni *elevii preferă la TV filmele (și serialele), sportul și documentarele.
Putem spune, așadar, că privitul la TV le ocupă elevilor un interval mare de ore pe zi. Acest lucru influențează negativ pregătirea elevilor, astfel că cei care se uită mai mult de patru ore la TV au rezultate foarte slabe la învățătură.
Printre aspectele pozitive ale televizorului, putem include urmărirea la TV, de către elevii Liceului de Artă din Oradea, a documentarelor, a emisiunilor educative, foarte utile pentru ei.
Următoarele teme - jocurile video și internetul
În perioada 7 - 11 aprilie 2008, a avut loc în localitatea Burela (Spania) o nouă reuniune a partenerilor de proiect.
Cu acest prilej, s-au discutat ultimele activități efectuate în fiecare din școlile partenere și s-au propus următoarele teme care vor fi analizate (jocurile video și internetul). Profesorii participanți la reuniune au vizitat sediul cotidianului “El Progreso a Marina”, din Burela, ocazie cu care au aflat modul de redactare a  ziarului. În Santiago de Compostela, domnul Martin Garcia Pineiro, redactorul al ziarului “Metro” le-a vorbit profesorilor despre importanța pe care o au periodicele gratuite din Spania. La Primăria din Burela, primarul le-a vorbit profesorilor (români și nu numai) despre integrarea emigranților români din acea regiune a Spaniei în comunitatea locală. (Ligia CRISTEA)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă reuniune de proiect (M.E.D.I.A.).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:38 Ora standard a Europei de Est