Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Pentru un stil de viață sănătos

Activități în cadrul proiectului „VIAÞA

Pentru un stil de viață sănătos

La Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuș, elevii au adoptat un stil de viață benefic pentru creșterea și dezvoltarea lor armonioasă.

Activitățile în cadrul proiectului „VIAÞA" derulat în școala noastră, s-au desfășurat pe parcursul semestrului al II-lea al acestui an școlar, în baza Acordului de parteneriat semnat între reprezentații Direcției de Sănătate Publică Bihor și ai Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu" Beiuș, proiect inițiat de Direcția de Sănătate Publică Bihor în cadrul Programului Național de Evaluare și Promovare a Sănătății și Educație pentru Sănătate - Subprogramul de promovare   a unui stil de viață sănătos.
Au fost dornice să-și ajute elevii în a adopta un stil de viață sănătos nouă cadre didactice: prof. Bonchiș Marcela, Licuriceanu Claudia, Bodin Corina (care este și coordonatorul proiectului la nivelul școlii), prof. Bărcaș Laura, Ile Catița, Kovacs Catrina, Monea Manuela, Krammer Terezia și Halasz Monika. 179 de elevi din învățământul primar au beneficiat direct de activitățile diverse incluse în proiect.
Proiectul a urmărit formarea deprinderilor de alimentație sănătoasă a elevilor, concomitent cu implicarea activă a părinților pentru consolidarea comportamentelor sănătoase.
S-au organizat activități care au vizat diferite tipuri de comportamente sănătoase cum ar fi: servirea zilnică a micului dejun și creșterea consumului de fructe și legume.
La activitățile din cadrul comportamentului Servirea zilnică a micului dejun, s-au urmărit obiectivele: reducerea consumului de alimente nesănătoase în rândul școlarilor, promovarea unor comportamente alimentare sănătoase, adecvate sănătății fizice și psihice a elevilor și conștientizarea părinților despre efectele alimentației asupra randamentului școlar al elevilor.
În ceea ce privește comportamentul Creșterea consumului de fructe și legume, s-au urmărit obiectivele: cunoașterea și înțelegerea beneficiilor consumului de fructe și legume, a riscurilor lipsei consumului acestora și formarea unei atitudini pozitive față de acest comportament.
În cadrul activităților desfășurate, am primit sprijin și din partea părinților pentru a procura materialele necesare. După prima întâlnire informativă cu părinții, la care le-am prezentat argumentele pro privind consumul de legume și fructe și servirea zilnică a micului dejun, aceștia au conștientizat riscul la care își expun copiii atunci când le oferă alte produse în locul fructelor și legumelor, respectiv a unui mic dejun sănătos. Printr-un efort minim, am reușit să îi determinăm și să îi încurajăm pe copii să consume cât mai multe legume și fructe.
Ca și rezultat al activităților derulate în cadrul proiectului, elevii școlii noastre au învățat că sănătatea și echilibrul fiecăruia dintre noi se află în corelație directă cu hrana pe care o consumăm. Pe parcursul activităților, elevii au dat dovadă de seriozitate și interes față de un stil de viață sănătos, înțelegând importanța fructelor și legumelor, modul în care acestea sunt consumate și beneficiile pe care acestea le au în viața de zi cu zi. Activitățile preferate ale copiilor, în care au pus multă ambiție și pasiune, au fost activitățile practice. În cadrul acestora au reușit să prepare singuri, urmând indicațiile cadrelor didactice, salată de fructe, salată de legume și micul dejun. Cele mai multe activități s-au desfășurat pe grupe, urmărindu-se cultivarea creativității și a spiritului de echipă.
La sfârșitul activităților, elevii au fost apreciați și motivați în a consuma cât mai multe fructe și legume, în a adopta un stil de viață benefic pentru creșterea și dezvoltarea lor armonioasă.
Considerăm ca binevenit  proiectul „Viața", cu atât mai  mult  cu cât el vine în sprijinul elevilor noștri, conștientizându-i de importanța consumului zilnic de  fructe și legume proaspete, care transformă organismul într-o  fortăreață împotriva diverselor boli.
Prof. Corina-Maria Bodin & Adina-Ionela Cioloș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pentru un stil de viață sănătos.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:05:09 Ora standard a Europei de Est