Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O sesiune specială de bacalaureat

A treia sesiune de BAC (???)

O sesiune specială de bacalaureat

Posibilitatea de organizare a acestei sesiuni speciale este prevăzută într-o ordonanță de urgență care modifică Lega educației și care a fost publicată luni, 30 iunie 2014, în Monitorul Oficial.

„În cazuri temeinic justificate, se poate organiza o sesiune de bacalaureat specială, aprobată prin ordin al ministrului Educației Naționale", se arată în ordonanță.
Același act normativ reglementează plata meditațiilor de către stat pentru candidații care nu au promovat bacalaureatul sau nu s-au prezentat la examen, cu mențiunea că „fiecare absolvent poate beneficia o singură dată de finanțare pentru a participa la cursurile de pregătire".
„"În situația în care absolvenții studiilor liceale nu au susținut, nu au promovat examenul național de bacalaureat, aceștia pot beneficia de cursuri de pregătire pentru examenul de bacalaureat, organizate la nivelul unităților de învățământ liceal, precum și la nivelul instituțiilor de învățământ superior acreditate. Fiecare absolvent poate beneficia o singură dată de finanțare pentru a participa la cursurile de pregătire pentru examenul de bacalaureat. Cursurile de pregătire în vederea promovării examenului național de bacalaureat, aprobate de Ministerul Educației Naționale, se desfășoară potrivit unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educației Naționale", prevede ordonanța.
Potrivit statisticilor Ministerului Educației, în intervalul 2010 -2013, circa 209.000 de candidați nu au promovat bacalaureatul. Aceștia vor putea susține, în sesiunea specială, numai proba sau probele nepromovate. Ei vor face meditații numai la proba sau probele pe care le au de susținut la bacalaureat.
Oficialii MEN spun că meditațiile ar putea începe în octombrie și ar dura până în ianuarie, iar sesiunea aspecială ar putea fi organizată în perioada februarie-martie.
Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat, în primăvară, că are în vedere „instituționalizarea" meditațiilor pentru cei care nu reușesc să promoveze bacalaureatul, iar aceștia să primească o șansă în plus într-o sesiune specială de examene.
„Niciun sistem din lume nu are rată de succes de sută la sută (la bacalaureat - n.r.). Atunci când ai 200.000 - 300.000 de copii într-un ciclu, unii vor fi foarte buni, unii medii, unii nu vor ține același ritm de pregătire. Nu trebuie să-i pedepsim pe cei care nu reușesc de prima dată, trebuie sprijiniți. Prin urmare, la Ministerul Educației, lucrăm la un proiect ca instituțiile de învățământ acreditate, respectiv liceele și universitățile să poată să desfășoare meditații instituționalizate pentru o perioadă de trei-patru luni, strict cu programa de bacalaureat", a declarat atunci ministrul.
Pricopie a mai spus că, după aceste cursuri, absolvenții ar putea fi examinați într-o sesiune de bacalaureat care ar fi programată în februarie-martie.
„Nu exclud să introducem o sesiune de bacalaureat, după ce se termină această sesiune de pregătire. Apare o singură problemă, aceea că programul, calendarul școlar este foarte încărcat", a spus ministrul, adăugând că se caută soluții pentru stabilirea unui calendar. Întrebat dacă nu există riscul ca tinerii să nu fie interesați de meditații, pentru că programe similare au fost desfășurate în unele licee și universități, dar nu au avut succes, Remus Pricopie a spus că în primul an „este foarte posibil ca absolvenții să nu fie foarte interesați de meditații". „Intenționăm ca aceste cursuri să fie finanțate de stat, fie pe proiecte cu fonduri structurale, fie că vorbim de bugetul statului", a completat Pricopie.
Sursa: Realitatea.net

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:05:48 Ora standard a Europei de Est