Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultatele obținute de absolvenții clasei a VIII-a la Evaluarea Națională

Înainte de contestații

Rezultatele obținute de absolvenții clasei a VIII-a la Evaluarea Națională

Ministerul Educației Naționale a centralizat rezultatele obținute înainte de contestații de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională în sesiunea iunie 2014.

Situația generală relevă că numărul mediilor peste 5 se încadrează în linia anilor precedenți, iar diferențele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică și Limba și literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale. Probele s-au desfășurat normal, fără abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel național, au fost eliminați 8 candidați.
Dintre cei 165.188 de candidați înscriși, au participat la Evaluarea Națională 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obținut medii peste 5, iar alți 46.703 (29,2%), medii sub 5.
Cele mai multe medii peste 5 au fost înregistrate în județele Brăila (87,14%), Cluj (82,79%), București (82,77%), Gorj (81,11%) și Prahova (81,05%). Cele mai puține medii peste 5 au fost obținute în județele Giurgiu (60,23%), Vaslui (60,68%), Caraș-Severin (60,78%), Călărași (60,92%) și Timiș (61,09%).
Pe tranșe de medii, situația cumulată pe toate cele trei discipline - Limba și literatura română, Limba și literatura maternă și Matematică - se prezintă astfel:
medii de 10: 219 candidați (0,1%)
medii între 9 și 10: 15.577 candidați (9,7%)
medii între 8 și 9: 24.113 candidați (15,1%)
medii între 7 și 8: 25.247 candidați (15,8%)
medii între 6 și 7: 24.309 candidați (15,2%)
medii între 5 și 6: 23.785 candidați (14,9%)
medii între 4 și 5: 19.946 candidați (12,5%)
medii între 3 și 4: 15.349 candidați (9,6%)
medii între 2 și 3: 8.324 candidați (5,2%)
medii între 1 și 2: 3.061 candidați (1,9%).
La proba de Limba și literatura română, 116.928 (73,1%) absolvenți au obținut medii peste 5, în timp ce la Matematică, numărul acestora este de 116.513 (72,9%).
Pe tranșe de medii, situația la Limba și literatura română se prezintă astfel:
medii de 10: 583 de candidați (0,4%)
medii între 9 și 10: 15.291 candidați (9,5%)
medii între 8 și 9: 22.638 candidați (14,1%)
medii între 7 și 8: 24.450 candidați (15,2%)  
medii între 6 și 7: 24.254 candidați (15,1%)
medii între 5 și 6: 29.712 candidați (18,5%)
medii între 4 și 5: 13.497 candidați (8,4%)
medii între 3 și 4: 15.529 candidați (9,7%)
medii între 2 și 3: 9.402 candidați (5,9%)
medii între 1 și 2: 4.977 candidați (3,1%).
Pe tranșe de medii, situația la Matematică se prezintă astfel:
medii de 10: 4.235 candidați (2,6%);
medii între 9 și 10: 18.915 candidați (11,8%)
medii între 8 și 9: 24.056 candidați (15%)
medii între 7 și 8: 22.994 candidați (14,4%)
medii între 6 și 7: 21.470 candidați (13,4%)
medii între 5 și 6: 24.843 candidați (15,5%)
medii între 4 și 5: 14.836 candidați (9,3%)
medii între 3 și 4: 14.052 candidați (8,8%)
medii între 2 și 3: 9.846 candidați (6,1%)
medii între 1 și 2: 4.857 candidați (3%).
Pe tranșe de medii, situația la Limba și literatura maternă se prezintă astfel:
medii de 10: 64 candidați
medii între 9 și 10: 1.278 candidați
medii între 8 și 9: 1.974 candidați
medii între 7 și 8: 1.987 candidați
medii între 6 și 7: 1.569 candidați
medii între 5 și 6: 1.379 candidați
medii între 4 și 5: 491 candidați
medii între 3 și 4: 311 candidați
medii între 2 și 3: 111 candidați
medii între 1 și 2: 39 candidați.
Configurația mediilor peste 5 din ultimii trei ani, după rezolvarea contestațiilor, arată astfel: 2011 - 81,79%, 2012 - 66,12% și 2013 - 75,89%.
Contestațiile au fost depuse în cursul zilei de vineri, 27 iunie. Acestea vor fi soluționate în perioada 28 - 30 iunie, iar pe data de 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale, după contestații.
Înscrierile în învățământul liceal se vor face în perioada 4 - 9 iulie, când absolvenții clasei a VIII-a vor completa în fișele de înscriere opțiunile pentru unitatea de învățământ în care doresc să-și continue studiile. Aceste informații vor fi introduse în baza națională de date și vor fi verificate, pentru ca pe data de 15 iulie să aibă loc prima etapă a repartizării computerizate. Între 17 și 25 iulie, candidații își vor depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost admiși, conform repartizării computerizate. A doua etapă a admiterii la liceu debutează pe 16 iulie, pentru ca pe 24 iulie să aibă loc efectiv distribuirea computerizată a candidaților. Admiterea în învățământul liceal se face pe baza mediei aritmetice dintre media celor 4 ani de gimnaziu, cu o pondere de 25% din total, și media obținută la Evaluarea Națională, cu o pondere de 75% din total. Menționăm că, potrivit legislației în vigoare, se pot înscrie în învățământul liceal și elevii care au obținut medii sub 5 la Evaluarea Națională.
Biroul de presă

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:33:13 Ora standard a Europei de Est