Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Povestea ștrumfilor PC

La finalul clasei pregătitoare C (adică PC)

Povestea ștrumfilor PC

Așa după cum e normal, la finalul unui an școlar, elevii prezintă în fața celor dragi o serbare ca cei prezenți să se bucure de ceea ce aceștia știu mai bine.

Și elevii clasei pregătitoare C de la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea, s-au pregătit cu o  activitate extrașcolară de acest gen. Aceasta a cuprins patru părți: un colaj de dansuri (instructor Andrei Culda), o suită de poezioare hazlii, specifice clasei pregătitoare (cu litere și cifre), prezentarea poveștii ștrumfilor (cum și unde au apărut, cum arată, care sunt ștrumfii cei mai cunoscuți, unde locuiesc etc) și un colaj format din cele mai îndrăgite cântece învățate în acest an școlar. Serbarea s-a încheiat cu oferirea fiecărui elev a unei medalii de absolvire a clasei pregătitoare, un DVD cu poze de la lecții, activități de peste an și un caiet de jocuri pentru vacanță. În final, elevii împreună cu doamna învățătoare au lansat șapte baloane (șapte fiind vârsta pe care aproape toți o vor avea în următorul an școlar) făcând promisiuni de mai bine pentru clasa întâi.
Și-a fost odată ca niciodată...
că de n-ar fi fost nu v-aș povesti. Au fost odată niște copii, douăzeci și opt la număr, care au venit emoționați, chiar speriați și gălăgioși, ca niște pui de vrăbiuță, la palatul plin de copii, unde au întâlnit lumea copilăriei, dar și a învățăturii. Din prima zi de școală, copiilor li s-au spus ștrumfi de către doamna lor învățătoare, deoarece s-a vrut a fi în primul rând un tărâm de poveste, dar și un colectiv de elevi unit ca personajele din satul ștrumfesc. Și-au trecut zilele și strumfii noștri au crescut ca feții din poveste, fiecare cunoscând foarte bine regulile clasei și îndeplinind cerințele zi de zi. Cuminți și ascultători au învățat cum să se comporte la ore și în pauze, acasă și pe stradă, cum să-și păstreze lucrurile curate și în ordine, să se îmbrace și dezbrace singuri, cum să-și facă prieteni, să coloreze, să deseneze, să scrie și să citească, să socotească și câte altele nu au învățat...Un an de joc și carte a trecut exact ca-n povești, foarte foarte repede, nerealizând parcă scurgerea timpului. A fost dificil (trebuie să recunosc) până ne-am obișnuit unii cu alții și cu ceea ce-nseamnă școala. Încă de la-nceput marele ștrumf a fost mereu preocupat ca sala de clasă să fie una atractivă, primitoare, apropiată dorințelor vârstei copiilor, nelipsind imaginile colorate, lucrările lor expuse de fiecare dată, jocurile și jucăriile atât de îndrăgite, dar și dotările de care aveam nevoie pentru a desfășura în condiții cât mai bune procesul instructiv-educativ. Zilnic, am încercat să le aduc ceva nou, interesant, cât mai multe surprize și recompense ca să vină cu plăcere la școală. Pe parcursul întregului an „super doamna" (vorba copiilor din tabără) s-a bucurat de colaborarea cu părinții, de sprijinul lor, aceștia înțelegând importanța constructivă a primilor ani în dezvoltarea lor ca oameni.
Sperăm că este vizibilă evoluția tuturor copiilor (în plan cognitiv, comportamental și relațional) de la venirea lor la școală. Sunt cu toții pregătiți pentru clasa întâi. De ei depinde cum vor începe noul an școlar. Noi, în clasa pregătitoare, am pregătit terenul pentru a construi ceva de durată în următorii patru ani. Trebuie să recunosc că s-a muncit mult chiar dacă jocul a fost cel predominant. Dovadă este portofoliul fiecăruia, dar și ceea ce pot ei demonstra! Dragi părinți, țin să vă mulțumesc pentru tot sprijinul pe care mi l-ați acordat în desfășurarea activităților școlare și extrașcolare.
Ce-mi doresc acum e să avem cu toții parte de multă sănătate, ca să putem duce la bun sfârșit tot ce avem de făcut și în anul școlar viitor.
Vă felicit pe dumneavoastră, dragi părinți, dar și pe voi, ștrumfii mei, și vă spun sincer că aștept cu nerăbdare să ne revedem pe 15 septembrie ca să ne-mbarcăm pe vaporul clasei întâi.
Vacanță plăcută!
Prof. Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Povestea ștrumfilor PC.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:02 Ora standard a Europei de Est