Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cinci medalii de de aur și una de argint la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori

Imaginea României în lume

Cinci medalii de de aur și una de argint la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori

Șase medalii (cinci medalii de aur și o medalie de argint) este bilanțul lotului olimpic de juniori al țării noastre la a XVIII-a ediție a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru Juniori, desfășurată în Macedonia (Ohrid), în perioada 21 - 25 iunie.

Elevii români au obținut 5 dintre cele 7 medalii de aur acordate oficial și cel mai mare punctaj realizat de o țară în ultimele 5 ediții ale Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru Juniori (222 de puncte). În urma acestor performanțe, România a ocupat locul I în clasamentul pe națiuni, pe pozițiile următoare situându-se, în ordine, Turcia, Serbia și Bulgaria.
Medaliile de aur au fost obținute de Antonie Ciocan (clasa a VIII-a/Școala Gimnazială Nr. 56 din București), Ciprian Mircea-Bonciocat (clasa a VIII-a) și Alexandru Pascadi (clasa a IX-a), ambii elevi ai Colegiului Național de Informatică „Tudor Vianu" din București, respectiv Tudor Plopeanu (clasa a VIII-a) și Alexandru Mihalcu (clasa a IX-a), elevi ai Liceului Internațional de Informatică din București. Ciprian Mircea-Bonciocat s-a numărat și printre laureații ediției de anul trecut, când a câștigat o medalie de argint. La ediția prezentă, medalia de argint a fost cucerită de Mihnea Doica, elev în clasa a VIII-a la Liceul Internațional de Informatică din București.
Delegația României a fost condusă de profesorul Marius Perianu de la Colegiul Național „Ion Minulescu" din Slatina și de profesorul Andrei Eckstein de la Universitatea Politehnica din Timișoara. Din partea Societății de Științe Matematice din România au participat ca observatori în juriul olimpiadei profesorii Mircea Fianu (Școala cu clasele I - VIII Nr. 19 din București) și Cristian Mangra (Școala Centrală din București). La pregătirea lotului de juniori au participat și profesorii Cristian Lazăr de la Colegiul Național din Iași și Lucian Petrescu de la Colegiul Tehnic „Henri Coandă" din Tulcea.
Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori (OBMJ) este o competiție anuală destinată elevilor din statele situate în regiunea balcanică. La ediția din acest an a OBMJ au participat 66 de concurenți din 11 țări. De asemenea, au fost prezente, cu statut de invitat, echipe din 7 țări din afara zonei balcanice.
Biroul de presă
În foto: Alexandru Mihalcu (sursa: viitoriolimpici.ro)
 

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:20:05 Ora standard a Europei de Est