Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A doua ediție a SWIMATHON-ului la Oradea

Sâmbătă, la Bazinul Olimpic „Ioan Alexandrescu”

A doua ediție a SWIMATHON-ului la Oradea

Fundația Comunitară Oradea încurajează generozitatea, solidaritatea și activismul local, dând oamenilor ocazia să se implice în rezolvarea problemelor din jur.

O modalitate de implicare este prin intermediul unor evenimente sportive în care ONG-urile se întâlnesc cu donatorii într-un cadru dinamic.
Anunțăm publicului relativ la organizarea celei de-a doua ediții a SWIMATHON-ului la Oradea, pe data de 28 iunie 2014, între orele 10.00 și 14.00 la Bazinul Olimpic „Ioan Alexandrescu". Bihorenii sunt așteptați cu mic, cu mare, în oricare dintre următoarele calități: înotător, voluntar, donator, sponsor, în galeria care susține dinamica evenimentului, să fim împreună ca o comunitate! Județul Bihor poate deveni așa cum ne dorim prin proiectele pe care le inițiem și susținem!
SWIMATHON este un eveniment sportiv de strângere de fonduri prin care companiile, organizațiile, grupurile de inițiativă și persoanele fizice pot desfășura campanii pentru susținerea unor inițiative/cauze/proiecte diverse de implicare în comunitate. Dacă pentru prima dată Swimathon-ul a fost organizat în anul 2009 în Cluj-Napoca, în acest an, evenimentul a ajuns să fie organizat de Mișcarea Fundațiilor Comunitare din România în 7 orașe: București, Iași, Cluj-Napoca, Târgu-Mureș, Oradea, Bacău, Ploiești.
În 2013, prin Swimathon Oradea, 11 proiecte au fost finanțate cu  26.162,10 lei. Pe 28 iunie 2014 estimăm că 150 de înotători se vor prezenta la start pentru 15 cauze, față de cei 111 din anul precedent.
Cauze sociale:
„Maria - șansă la o viață normală" - cauză propusă de Asociația Alsterdorf prin care Maria Lakatoș de 35 de ani, provenind din sistemul de stat de protecție a copilului, să strângă suma necesară unor intervenții chirurgicale și recuperărilor post-operatorii (buget necesar aproximativ 4.000 euro);
„Reintegrarea socio-profesională a bolnavilor cu psoriazis" - cauză propusă de Alternative Sociale și Societatea Română de Dermatologie, în parteneriat cu AbbVie;
„Paralizia cerebrală nu mă poate opri să iubesc, să sper, să visez, să lupt - Andreas" o cauză înaintată de părinții lui Andreas, care suferă de tetrapareză spastică piramidal și extrapiramidal și necesită mai multe intervenții terapeutice;
„Împrumut pentru viață" - o campanie caritabilă demarată de Asociația Utopia în 28 decembrie 2014, pentru a salva viața Anei-Maria Crăciun - o tânără de 25 de ani cu o tumoare cerebrală pentru care sunt necesare intervenții în Germania. Pentru Swimathon, campaniei i s-a alăturat și Penitenciarul Oradea, prin angajați proprii și deținuți care vor înota pentru această cauză;
Cadou de majorat pentru viață - un proiect inițiat de Ramada Oradea pentru a oferi Larisei și Denisei Cucu, două surori gemene de 18 ani care suferă de distrofie musculară progresivă, posibilitatea de a obține un diagnostic complet și de a face un prim pas spre o intervenție chirurgicală care să le salveze viața.
Proiecte educaționale, de dezvoltare a potențialului uman, de mediu:
YouthBank Oradea - program de educație non-formală și responsabilizare a tinerilor derulat de Fundația Comunitară Oradea în ultimii 2 ani, un mecanism de încurajare a filantropiei, inițiativei civice, responsabilității, leardershipului în rândul liceenilor și, totodată, un program ce oferă oportunitatea dezvoltării de abilități legate de management de proiect și strângere de fonduri;
Educație prin sport și artă FEAT TEAM Suplacu de Barcău - un proiect propus de CERC Suplacu de Barcău pentru ca trupa de copii care a luat locul III pe țară la Campionatul Național de Hip-Hop IDO să poată participa la Campionatul Mondial din Italia în luna iulie, campionat la care s-a calificat deja, dar pentru care majoritatea părinților nu-și pot permite cheltuiala;
Incubator 107 Oradea - un proiect având ca obiectiv organizarea de ateliere menite să dezvolte potențialul uman prin activități nonformale;
EDU - FUN - Educație despre mediu prin distracție - proiect propus de Ecotop pentru educarea nonformală a elevilor și tinerilor din Oradea referitor la mediul înconjurător;
O grădină specială pentru oameni speciali! Amenajarea grădinii Centrului de zi „Iedera" - proiect propus de Asociația Down;
Grădinița Waldorf ne inspiră - un proiect propus de Asociația Waldorf Oradea în vederea dotării grădiniței Waldorf din Oradea și a curții acesteia cu echipamente specifice vârstei;
Ceata lui Pițigoi - un proiect propus de Uniunea Femeilor Bihor prin care se oferă elevilor pe timpul vacanței de vară condiții de petrecere a timpului în mod plăcut și distractiv, dar organizat, având ca obiectiv dezvoltarea aptitudinilor și abilităților acestora;
Tabere care schimbă vieți - un proiect similar propus de Fundația Comunia pentru a oferi o experiență unică pentru 240 de copii și tineri din Bihor proveniți din familii disfuncționale, monoparentale, cu greutăți severe, care din cauza circumstanțelor în care se află niciodată nu ar avea șansa de a merge într-o tabără educațională; 
Tabără terapeutică - propusă de Fundația Hospice Emanuel pentru un număr de 20 de adolescenți îndoliați.
Proiect cultural:
Festivalul Internațional de Teatru Oradea - proiect propus de Fundația Culturală Festivalul Internațional de Teatru menit să extindă oferta culturală regională prin organizarea timp de trei săptămâni a peste 100 de activități diversificate (spectacole românești și străine de teatru scurt, teatru clasic, teatru muzical, teatru dans, teatru circ, teatru neconvențional, teatru pentru copii, teatru cu și pentru liceeni, ateliere, parade, lansări de carte, expoziții, simpozioane, colocvii) dedicate atât publicului larg, cât și specialiștilor.
Informațiile pentru publicul larg sunt disponibile pe site-ul Fundației Comunitare Oradea http://www.fundatiacomunitaraoradea.ro/swimathon/ și pe pagina de facebook a evenimentului https://www.facebook.com/pages/Swimathon-Oradea/810644028965369?fref=ts.
Susținătorii pot opta pentru una dintre următoarele variante de donație:
o sumă pentru fiecare lungime de bazin înotată de înotătorul sau echipa favorite, încurajându-i astfel să dea ce e mai bun din ei;
o sumă fixă pentru întreaga evoluție la eveniment a înotătorului sau a echipei favorite;
o sumă fixă pentru proiectul/cauza susținută.
Fundația Comunitară Oradea va oferi  2 premii speciale a câte 1.000 de lei fiecare cauzelor pentru care:
se înoată cele mai multe lungimi de bazin;
se strânge cea mai mare sumă de bani de la susținători.
Menționăm de asemenea că vom organiza o tombolă cu sprijinul partenerilor și sponsorilor noștri pentru toți susținătorii care vor dona mai mult de 50 lei.
Organizarea evenimentului este susținută de partenerii noștri naționali Petrom și AbbVie, de partenerii locali - Primăria Oradea, Intel Education, Tiger Amira, European Drinks, Comau, Plexus, Celestica, Benvenuti, American Grill, Lucovicon, CSM Oradea.
Ioana ȘANDOR,
director executiv

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:04 Ora standard a Europei de Est