Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La clasa pregătitoare A -„În lumea basmelor

Serbare la sfârșit de an școlar

La clasa pregătitoare A -„În lumea basmelor

Elevii din clasa florilor s-au pregătit în ultimele săptămâni de școală pentru a intra în lumea basmelor, alături de invitații pe care i-au așteptat la serbarea de sfârșit de an școlar.

„Toți oamenii mari au fost mai întâi copii"
Și ei au sosit în mult așteptata seară și sală festivă: părinți, bunici, mătuși, frați și surori. Cu siguranță, au fost surprinși în mod plăcut de minunatul decor realizat cu ajutorul doamnei educatoare Viorica Toia, de la Grădinița „Rază de soare". Din cuvântul de deschidere, invitații au aflat despre rolul imens pe care basmele îl au în educația copiilor.
Nu poți vedea bine decât cu inima"
„Toți oamenii mari au fost mai întâi copii...  Nu poți vedea bine decât cu inima. Esențialul este invizibil pentru ochi". (Antoine de Saint Exupery- Micul prinț).
Copilul, în lumea basmelor, învață cum să rămână mereu copil la suflet, dar să devină  înțelept la minte! Valoarea basmelor constă în faptul că sporește încrederea omului în forțele binelui. Chiar dacă personajele basmelor trec prin încercări mai neplăcute, în final, binele învinge răul. Copiii au înțeles din  dramatizările basmelor realizate că, uneori, poți fi curajos la fel ca și Scufița Roșie care nu se temea de lup, pentru că nu știa cine este lupul. Din basmele despre iedul cel cu trei capre și despre capra cu trei iezi, copiii au înțeles că răsfățul duce la lenevire și neascultarea de părinți aduce mari necazuri. De la Albă-ca-Zăpada au aflat că bunătatea ei a biruit orice rău, fiind ocrotită de iubirea harnicilor pitici și a prințului. Personaje: flori, fluturi, prinți sau alte prințese, alături de celelalte personaje din basmele amintite, au dat viață pentru o oră unei lumi minunate de basm. Și cum să nu fie așa când  emoția de bucurie se putea citi pe fața fiecărui „absolvent de clasă pregătitoare"! Aplauzele primite dovedesc că serbările școlare sunt o modalitate de comunicare (parteneriat) a școlii cu familia și contribuie la dezvoltarea socio-emoțională a micilor școlari.
Răsplata muncii
După cele două torturi și prăjiturile aduse de colegii care-și serbează ziua aniversară pe timpul verii, fiecare elev a primit câte o medalie și un caiet cu jocuri distractive, drept răsplată pentru încheierea cu mult succes a clasei pregătitoare. Curioși din fire și cu o atitudine pozitivă față de carte, școlarii au început răsfoirea caietelor... intrând deja în bucuriile vacanței și ale verii.
Prof. Cozma Aurica

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:02 Ora standard a Europei de Est